Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama unter Arnsberger Viadukt
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Diorama unter Arnsberger Viadukt  (gelezen 21848 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #15 Gepost op: 5 Juni 2021, 22:57:35 »

Vandaag heb ik nog aan de aankleding van de tuinen verder gewerkt en de restjes heb ik tussen de andere struiken gestopt voor wat meer kleur. Ook heb ik de borden verder geschilder en een vrachtwagen en ben ik de spoorbedding verder op kleur aan het brengen.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #16 Gepost op: 9 Juni 2021, 23:09:13 »

Ik heb vandaag wat belijning op de weg geschilderd, bovenleiding gemaakt, wat auto's op het diorama gelijmd, 2 hekjes geplaatst en nog wat aan de overweglampen geschilderd. Ik heb bewust voor een verkeerslichtachtig type overweglampen gekozen omdat ik vind dat die er beter passen in mijn situatie als de knipper lampen die er in het echt staan.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #17 Gepost op: 10 Juni 2021, 22:51:17 »

Ik ben nu zover dat ik morgen de laatste aankleding kan doen. Ik heb vanmiddag een nieuwe pantograaf voor de tram gesoldeerd en gespoten. Vanavond heb ik de tram zelf opgeknapt en ik heb me verbaasd hoe afgetrapt zo'n ding kan wezen als die jaren bij iemand anders in de vitrinekast heeft gestaan. Hij kan nu in ieder geval aan z'n 2e leven beginnen.










Nu word het ook tijd om over de achtergrond en verlichting na te denken. Naast dat ik een achtergrond moet maken die de echte omgeving zo dicht mogelijk benaderd zou het ook fijn zijn als ik ook hiermee m'n schilder vaardigheden kan verbeteren.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #18 Gepost op: 13 Juni 2021, 18:51:47 »

Vannacht heb ik toch nog een aantal redelijk bruikbare foto's gevonden. Vandaag heb ik daar nog het een en ander bij gezocht. Ik heb het diorama begin van de middag in de kast geschoven en alles afgetekend van waar uit ik de grove lijnen voor de straten en spoorlijnen getekend heb. Nu heb ik de nodige afbeeldingen op verschillende formaten geprint, uitgeknipt en in de kast geplakt. Het perspectief klopt niet helemaal denk ik maar als ik alles aan elkaar geschilderd komt dat vanzelf goed.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #19 Gepost op: 13 Juni 2021, 22:54:04 »

Ik heb grotendeels eerst een groen/grijze basis laag aangebracht al bleek ik enkele plekken te zijn vergeten. Daarna nog 2 lichtere kleuren voor bergen verder weg.




Daarna heb ik met stippelen in grote lijnen het landschap op gebouwd.




Ik heb nu geen zin meer maar morgen wil ik met fijner schilderwerk nog veel details aanbrengen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #20 Gepost op: 14 Juni 2021, 23:42:11 »

Ik heb bij 2 diorama's het licht aangelegd waaronder deze:


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #21 Gepost op: 15 Juni 2021, 21:40:28 »

Ook dit diorama is nu af, de combinatie diorama en achtergrond komt ook hier weer heel goed uit. Ik had een tijd m'n twijfels over dit diorama maar hij uiteindelijk veel beter en aantrekkelijker geworden als ik had verwacht.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #22 Gepost op: 16 Juni 2021, 08:48:20 »

Mooi resultaat zo'n 3D-schilderij.  Duim omhoog
Ik vind het knap hoe jij steeds weer nieuwe ideeën hebt en die ook nog weet te realiseren.
Gelogd

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Diorama unter Arnsberger Viadukt
« vorige volgende »
Ga naar: