Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Industrie diorama-2  (gelezen 29004 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 11 Maart 2018, 11:09:05 »

Gister had ik de behoefte iets simpels en industrieels te gaan bouwen en omdat ik zoveel kleine industrie locjes heb wil ik er ook een aantal op kwijt kunnen. Op dit moment heb ik het meeste zin in het bouwen van gebouwen en de decoratie er om heen en minder in spoorse dingen. Het diorama hou ik niet zelf en ik heb ook geen zin het ergens in mijn wereld in te plannen, dus daarom ook zo'n niets zeggende naam.

Eerst ben ik begonnen met een klein draaischijfje maar daarmee zou het te veel op Westerwiehe Am Eichenkamp gaan lijken zeker omdat het formaat het zelfde is. Dus toen maar weer eens aan een schiebebüne begonnen. Deels omringd met straatspoor wat opgebouwd is uit karton en deels gewone rails.

Het ziet er nu nog heel spoors uit maar de bedoeling is dat dat straks in de industriële bebouwing wat weg valt. Het kleine perron moet iets zijn om personeel mee te droppen en ik heb bij een diorama dat ik wil slopen nog wel een motorwagen over die hier mooi op kan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 18:20:02 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 12 Maart 2018, 22:12:55 »

Gister middag en net heb ik aan het eerste gebouw zitten prutsen, deze heeft deels een golfplaten bekleding.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 18:21:21 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 20 Maart 2018, 18:26:12 »

En MSW is weer in de lucht dus wat achterstallig post werk doen.

Voor het weekend heb ik de werkplaats geschilderd en verouderd en ben ik begonnen met het volgende gebouw. Dat laatste gebouw daar ben ik gister avond voorzichtig mee verder gegaan. Eerst de blinde wand gemaakt toen het dak en daarna sierlijsten en dat ook het punt waar ik zo verder ga.









Het gebouw is nu zover dat het op het diorama kan staan. Met schilderen en verder afbouwen wacht ik nog even omdat ik nog niet helemaal weet waar het heen moet.


Ik ben onder tussen ook met gevels voor andere gebouwen begonnen, hierbij kan je nu nog goed de gebruikte materialen zien.










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 18:42:41 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 21 Maart 2018, 23:39:39 »

Ik heb vandaag 1 gevel verder uitgebouwd tot gebouw, details enzo mist het nog wel en de ruimte tussen het perron en het gebouw moet nog opgevuld worden tot weg. De andere gevel heb ik net met een gewicht even op het diorama gezet zodat het idee duidelijk word. Het word dan met een kleine aanbouw aan de werkplaats vast gebouwd.










Morgen rustdag dus de hele dag thuis, kijken of ik meters kan maken met dit diorama.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 18:45:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 127

2 rail FL roco tams


« Antwoord #4 Gepost op: 22 Maart 2018, 15:53:07 »

Gaat wel lukken
Maar meters  Huh?
Schaal meters denk ik  Wink
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 22 Maart 2018, 22:16:20 »

Van meters maken( figuurlijk gezien) is niet veel gekomen, meer als wat schuim voor de straat en het verder bouwen van het 4e gebouw ben ik niet gekomen. Het was mooi geweest als aanbouwtjes en/of basis kleuren er op of aan zaten maar zover ben ik nog niet.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 18:48:41 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #6 Gepost op: 24 Maart 2018, 15:18:31 »

Gister ben ik tussen de middag met de decoratie van de gebouwen bezig geweest. Ergens ben ik ook met wat stukjes muur bezig geweest. Vandaag wilde ik gaan schilderen en ik had gehoopt nu al vrij ver te zijn maar daar kwam en van alles tussen en de verf droogt niet snel genoeg dus vul ik de tijd door dit te posten.


























Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 18:58:57 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 27 Maart 2018, 11:31:10 »

Ik ben weer wat verder, het schiet alleen niet echt op:






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 19:02:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 27 Maart 2018, 11:40:04 »

Je gaat weer als een speer!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 27 Maart 2018, 13:11:03 »

Ik ben nu met verouderen begonnen en drybrushen schiet lekker op maar een wash of dikkere niet dekkende verf moet je soms rustig laten drogen.







Na de bruine wash moet er weer lichte oranje/gele wash overheen om tot de gewenste kleur te komen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 19:05:41 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 29 Maart 2018, 10:54:01 »

Ik ben gister avond en net met het drybrushen van de gebouwen bezig geweest. Het komt aardig in de richting maar ik moet nog wel de nodige kleuren gebruiken voor ik  ze alle 3 heb zoals ik ze hebben wil.

Dit gebouw is het verste en heeft op een klein stukje metselwerk alleen nog een wash nog om het gewenste effect te bereiken.





Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 19:15:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #11 Gepost op: 30 Maart 2018, 15:39:23 »

Hier zijn de grote gebouwen eindelijk af, wat nu volgt zijn kleine gebouwtjes en verdere aankleding van het diorama.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 19:18:35 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 3 April 2018, 19:23:36 »

Ik ben vandaag weer eens met dit diorama verder gegaan. Ik ben begonnen met muren schilderen en heb tussen door 2 stootjukken gemaakt en die ben ik nu ook aan het schilderen.


Ik heb ook een stuk schuim op het diorama gelijmd als basis voor de bestrating.


Ik ben de afgelopen maanden door medicijnen die meer bijwerkingen opleverde dan dat ze iets nuttigs deden ongemerkt ook mijn creativiteit en drive om met modelbouw bezig te zijn kwijt geraakt. Daar werd ik me van bewust doordat dat nu nadat ik er ruim 2 weken mee gestopt ben langzaam aan weer terug komt en het hobbyen weer steeds makkelijker gaat. De keerzijde is dat ik nu wel weer heel onrustig ben en had gister weer eens het gevoel dat ik onderstroom stond maar ik voel me nu wel weer mezelf en dat vind ik het belangrijkste.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 19:21:00 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #13 Gepost op: 5 April 2018, 18:09:23 »

Gister ben ik met 2 kleine gebouwtjes voor dit diorama begonnen en vandaag ben ik daar mee verder gegaan.












Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 19:23:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #14 Gepost op: 22 Juni 2018, 22:09:42 »

ik heb een paar weken terug al eens bordjes en logo's gezocht voor op de diverse gebouwen van dit diorama. Daarna heb ik er tot vandaag niks mee gedaan maar nu ben ik toch maar eens verder gegaan. Ik heb wel zin even wat anders te doen.














Ik denk dat ik de komende dagen vooral met dit diorama verder ga want er zit lekker divers werk aan en het moet gewoon maar eens af.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 19:27:34 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Industrie diorama-2
« vorige volgende »
Ga naar: