Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: ND Hörste  (gelezen 18647 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 5 November 2010, 21:56:49 »

Ongeveer een week geleden ben ik met een nieuw "normaal"(=A4 formaat) diorama begonnen Neu Dalhausen Hörste. Dit diorama was al even gepland en dit zal plaats bieden aan 5 van mijn bussen. Daarnaast zal de voorstadshalte van de oostelijke ringbaan plaats bieden aan 1 of 2 leuke treinen die nog gebouwd moeten worden.

Bij dit knooppunt komen 4 buslijnen bij elkaar waarvan er 3 er hun eindpunt hebben.


Vlak naast de voorstadhalte recht buiten het diorama ligt de grote NDS werkplaats waar het spoorweg materieel word onderhouden.

Dit geeft mij ook de kans iets meer te spelen met de treinen die er op kunnen. Daarom komt er een 2assig locje dat een S-bahn stel sleept, evt. kan het andere spoor nog plek bieden aan een S-bahntrein.

De stand van zaken is nu dat de perrons er liggen het spoor er ligt en geballast is. Daarnaast is zijn de gebouwen bestikkerd( een trappenhuis, de voetgangersbrug, gevel van een kantoorgebouw met trappenhuis en toegang naar het andere perron).





Inmiddels heb ik de rechtse gevel tegen de rest van het gebouw gelijmd en het dak van zand voorzien. Dit ging niet helemaal goed, ik heb secondelijm over een stukje gevel van de brug. Hier zal een nieuw stukje brug wand over moeten, gelukkig heb ik nog wat reserve. Aan de onderzijde van de brug moeten nog bovenleidings ophangingen komen voor ik dat ding vast kan zetten. Daarnaast moet ik nog een kier tussen de brug en de gevel rechts opvullen. Hoe dat moet kan ik pas uitzoeken als dat zaakje droog is.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:39:14 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 6 November 2010, 16:47:58 »

Inmiddels ben ik een stuk verder, kort gezegd de gebouwen staan, alleen achter de gevel rechts op het diorama moet nog wat uitgebouwd worden. Bus perrons en stoepen liggen, asfalt heeft z'n basis kleur gekregen, bovenleidingsmasten staan en de bovenleiding hangt er nu aan te drogen. Als de eerste lijm laag droog is komt er voor de stevigheid nog een 2e laagje secondelijm.

Foto's:




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:40:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 7 November 2010, 11:26:40 »

Even een kleine update, het diorama staat er nu zo bij:


Verder richt ik me nu even op het maken van vertrekstaten voor zowel de spoorlijn als de buslijnen. Deze vertrekstaten maar ik het echte formaat en zodat ik ze ook zelf in de kast heb liggen. Daarna verklein ik ze in word voor gebruik op het diorama net als ik bij ND Hbf U-bahn gedaan heb.

Dit is de spoor vertrekstaat, dat is de eerste die nu klaar is:


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:47:24 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #3 Gepost op: 7 November 2010, 14:06:53 »

Ziet er goed uit!

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
Kevin klercq
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 7 November 2010, 16:36:23 »

gaaf Cheesy

kevin
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 7 November 2010, 21:07:27 »

Bedankt voor de reacties en Erwin bedankt voor het fiksen van de afbeelding, nu even een foto update'tje.








Groetjes Michiel

« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:49:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kevin klercq
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 8 November 2010, 21:00:03 »

ik vind het erg knap dat je dat zo bouwt uit karton:

Grin heeeeeeeeeeeeeele groooooooooote coooooooooomplimenten Grin top Wink
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 12 November 2010, 00:35:00 »

Zo wat later op de avond als gepland, maar dan als nog even een foto update. De bouw van het materieel is aardig onder weg.





Nee hij heeft niet in eens een bult op het dak maar ik heb hem schuin gelegd door hem tegen het rijtuig aan te leggen Wink

Dan het diorama zelf, vandaag vuilnisbakken, poppetjes en bussen geplaatst, nog een basis stuk stoep erbij gelegd en de gevel rechts achter van blinde wanden en een dak voorzien.








Nu nog zorgen voor bomen, treinen en 2 bloembakken op het diorama.

Verder geef ik morgen vast een voor proefje van iets anders wat komen gaat.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:52:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #8 Gepost op: 20 November 2010, 14:52:33 »

Even snel tussendoor wat, foto's, verder geen tijd er van alles bij te schrijven.










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:55:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 21 November 2010, 15:49:13 »

Na een snelle post gister even tussendoor, nu wat meer tijd.

Gister kon net binnen de gestelde tijd m'n 3 treinen afmaken, vandaag heb ik ze verouderd.





Nu moet alleen nog het rangeerlocje afgemaakt worden maar dat komt later.

Vandaag ben ik ook begonnen met het maken van lantaarnpalen en bomen voor op het diorama.





Verder heb ik een latje hout op de stoep voor op het diorama gelijmd, daar komt aan de voorzijde dan weer zand overheen waar de bomen in komen te staan. Het hout word nog grijs geschilderd waarna dat en de stoep nog word verouderd.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:57:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 22 November 2010, 14:01:40 »

Ik kan jullie vandaag bijna het eind resultaat laten zien. Ik ben er achter gekomen dat ik nog stationsnaamborden vergeten ben. Daarnaast is het nog wachten op 1 locje en moet ik nog besluiten of ik daar nog personeel bij wil zetten.

Hier dan de foto's van hoe het er nu bij staat:


















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Januari 2019, 00:01:23 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #11 Gepost op: 7 Augustus 2022, 22:51:05 »

Na 12 jaar staat er nu toch een rangeerloc voor de traxx om hem de werkplaats op te trekken met personeel erbij. Ik heb gelijk de buitenkant van het diorama rood geschilderd.









Dit diorama houd zich prima en kan zo te zien nog jaren mee.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: ND Hörste
« vorige volgende »
Ga naar: