Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Neu Dalhausen Hansastraße
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Neu Dalhausen Hansastraße  (gelezen 34681 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 12 September 2010, 20:20:54 »

Vandaag heb ik besloten een diorama wat ik al lange tijd gepland had te gaan bouwen, niet te gaan bouwen.

Daar voor in de plaats ben ik begonnen met een kleiner diorama van 25x17cm. Deze heeft als thema een kruising van de regionale spoorlijn Neu Dalhausen Hbf-Wiedenbrück en een vrije busbaan waarop 24m bussen rijden met een halte direct onder het spoor. Daarvoor heb ik de plattegrond van Neu Dalhausen en het sporenplan iets aangepast.




Ik ben al lekker op weg met de bouw, de busbaan is van schuurpapier met kartonnen bestikkerde perrons en hier en daar wat stukjes tegelplaat.

De landschaps opbouw bestaat uit restjes dun triplex, roerhoutjes, kurken en keukenpapier. Het papier heb ik nu vol laten zuigen met secondelijm. Dit kan alleen voor kleinere stukken ivm de sterke dampen van de lijm.

Uit hout en karton ben ik een viaduct aan het maken dat wat in een V vorm loopt omdat de sporen daar wat uit elkaar lopen.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 23:46:22 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #1 Gepost op: 13 September 2010, 13:51:24 »

Gister avond en ook vannacht tot 1.30u redelijk door gewerkt, en de basis voor het landschap af gebouwd. Daarna ben ik met rails, ballast en groen zooi aan de gang gegaan en dat staat nu te drogen.


Vandaag heb ik een stuurstandrijtuig uitgezocht voor op dit diorama en de basis dienstregeling voor Neu Dalhausen wat aangepast. Hier zaten nog enkele schoonheidsfoutjes in die met dit diorama in conflict kwamen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 23:47:06 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 4 Oktober 2010, 23:01:16 »

Vandaag ben ik begonnen met het maken van 2 gebouwen voor op dit diorama. Een flatgebouwen en een fabriek, beide als half gebouw voor op de 2 randen van het diorama, links en rechts in de X die de busbaan en spoorlijn samen vormen.

De flat nog zonder dak en onderbouw:


En de fabriek:






Ps; Richard, dit lees je toch wel, laat deze farbiek een voorbeeld zijn voor delen van je WR GmbH Schmetterling busgarage Wink

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 23:48:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #3 Gepost op: 7 Oktober 2010, 22:11:34 »

Ik heb het dak op het gebouw zitten en het tunneltje er in en ik ben begonnen met schilderen.


Ik ben nog voor het ND Hbf U-bahn diorama aan het shoppen geweest. Dit leverde naast draken ook zombi honden op.

Ik wil kijken of 4 van die dingen op blokken op de 4 hoeken van het viaduct kan zetten, lijkt me wel een mooie aankleding.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 23:58:24 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 8 Oktober 2010, 15:19:08 »

Het viaduct met de zombie honden aankleden gaat prima, kijk maar:



Geschilderd met steen grijs, daarna verdund zwart en dan gedrybrusht met beton grijs.



Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Januari 2019, 23:59:41 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #5 Gepost op: 8 Oktober 2010, 18:52:55 »

Ziet er goed uit!!!!!!!!

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
Kevin klercq
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 9 Oktober 2010, 08:43:34 »

mooi!  Smiley
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 9 Oktober 2010, 15:34:28 »

Gister ben ik het eerste gebouw gaan plaatsen net gevolgd door het grootste deel van de bovenleiding.



De sfeer begint er een beetje in te komen zo.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 00:01:22 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #8 Gepost op: 9 Oktober 2010, 16:26:04 »

hoi michiel.

eg aangenaam om naar te kijken!!!!!!

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
Bruce!!!
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 57


Brullende motoren! klagende mensen! perfect shot!


« Antwoord #9 Gepost op: 10 Oktober 2010, 09:01:33 »

Hoi Michiel,

Het ziet er gaaf uit!!!!!

Gr Bruce
Gelogd

Bekijk ook eens deze n-spoor site
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #10 Gepost op: 10 Oktober 2010, 20:10:07 »

Vanavond heb ik de bovenleiding en bovenleidingsmasten geschilderd, seinen en seinborden gemaakt en geplaatst en een telefoonkast geplaatst.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 00:02:32 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #11 Gepost op: 10 Oktober 2010, 20:30:28 »

Wat ik je via de msn ook al zei: wat mega gaaf!!!!!!!!!!!

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 14 Oktober 2010, 22:57:48 »

Zo even snel tussen door, eergisteren heb ik het flatgebouw afgemaakt en geplaatst en ook de halte palen geplaatst, morgen tijd voor lantaarnpalen enzo.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 00:03:13 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #13 Gepost op: 15 Oktober 2010, 19:15:45 »

Michiel,

ga eens een modulebaan bouwen!!
Jouw bouwwerken zijn een lust voor het oog, en ik denk dat een dergelijke baan een publiekstrekker is. Zeker als er ook dingen op bewegen Wink

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #14 Gepost op: 15 Oktober 2010, 20:23:15 »

Sander als jij mede bouwers weet te vinden zou dat met de ESK baan kunnen Wink maar, dat is te veel een 1 man's show aan het worden :Smiley. Mijn oproepen aan Tis en Dennis om ook wat te laten zien leiden nergens toe en op Dennis reken ik voorlopig maar helemaal niet meer. Dennis loopt steeds vast na de hout en rails fase, dus zolang hij daar niet uitkomt zie ik zijn modules niks worden.
Ik hoop op korte termijn eindelijk de module van Tis een te zien, want ik wil het gewoon kunnen zien, voor alleen woorden koop ik weinig.

En alleen gaat uhm dat niet worden meer als 1 module kan ik niet meenemen naar een beurs.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Neu Dalhausen Hansastraße
« vorige volgende »
Ga naar: