Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: XXS diorama, vervallen industrieel locdepot
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: XXS diorama, vervallen industrieel locdepot  (gelezen 24992 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 4 Januari 2011, 01:29:41 »

Ik ben zo tegen 23.45u eens begonnen met het kleine industrieel locdepot wat ik wilde bouwen. De rails was al wel op het bierviltje vast gelijmd maar nu ben ik met div. materialen waar onder 4x1mm hout, flatkabel en delen uit m'n nieuwe oude Busch bouwpakketjes wat gaan prutsen. Op dit diorama zullen m'n 2 Anna'tjes een verroest overwoekerd plekje krijgen.









Dit diorama is trouwens niet direct het uitbeelden van een situatie uit mijn wereld zoals andere diorama's maar meer een idee waarin ik me lekker kan uitleven wat gewoon ff leuk is. Misschien dat ik er tijdens het bouw proces nog wel een verhaal bij bedenk.

Zo tijd om naar bed te gaan, word vervolgd, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:18:33 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Dave van der Locht
Full Member

Offline Offline

Schaal: N
Systeem: Digitaal
Berichten: 207


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 4 Januari 2011, 17:13:10 »

Lache man.. Een XXS diorama! Hoe kom je er op?  Grin

Wel leuk om gruwelijk veel detail aan te brengen in zoiets...

Gr. Dave
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #2 Gepost op: 10 Januari 2011, 11:53:18 »

De afgelopen dagen heb ik tussendoor een beetje aan het diorama geprutst. Met een laag oasis strooisel tussen het spoor hield ik wat grote scheuren over na het drogen. Dicht smeren met een mix van klei, verf en verdunde houtlijm leverde ook scheuren op. Daarna nog een keer met pure klei en verdunde houtlijm behandelen ging al beter maar uiteindelijk heb ik de laatste grote scheuren met klei poeder en secondelijm gedicht waarna ik het spoor kon gaan uitkrassen.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:19:45 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #3 Gepost op: 10 Januari 2011, 20:04:33 »

Ziet er weer goed uit man!

Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #4 Gepost op: 11 Januari 2011, 22:17:50 »

Vandaag had ik weer eens tijd echt met het diorama verder te gaan. Ik ben aan de gebouwen verder gaan werken en ik heb de 2 Anna'tjes afgemaakt. Daarnaast heb ik ook geprobeerd een stuk dakgoot zo goed mogelijk passend te krijgen. Je zou denken dat het half rond zou zijn maar het bestaat uit 2 goed ronde 90 graden bochten met een recht stukje er tussen en dat maakt het lastig.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:22:23 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 14 Januari 2011, 18:38:26 »

Afgelopen dinsdag ben ik nog tot 2.00u s'nachts druk bezig geweest met het diorama. Ik heb de gebouwen geschilderd en verouderd, locjes geplaatst, van groen hennep en strooisel klimplanten gemaakt. De overige begroeing bestaat uit bij gekleurde groen vlokken en fijn groen strooisel. Ik wil proberen de struiken door ze te drybrushen nog van bloemen te voorzien.







Ik ben nu met een waterkraan bezig die nog op dit diorama geplaatst moet worden.

Daarnaast ben ik bezig met de achtergrond, het stuk dakgoot vond ik toch wat minder, hiervoor komt nu karton in de plaats.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:23:57 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Januari 2011, 23:03:09 »

Erg gaaf! Heerlijk, dat vergeten sfeertje. Je kunt misschien nog wat kleinere gekleurde schuimvlokken gebruiken voor bloemen? Van die microvlokken bijvoorbeeld?

mvg Bjorn
« Laatste verandering: 15 Januari 2011, 23:09:52 door BjornOl49 » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 16 Januari 2011, 12:29:23 »

Hoi Bjorn, dat is zeker ook een optie maar dat spul heb ik niet in huis. In een modelspoor magazine heeft een aantal nummers terug een stukje van 2 pagina's gestaan waarin o.a. de bouw van een rozenstruik werd beschreven en daar werden de bloemen simpel met opgeschilderd. Volgens mij door met een cocktailprikker en verf de uit stekende hoekjes aan te tippen. Daarom ga ik ook zoiets proberen, want daar zijn deze mini diorama's ook prima voor.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #8 Gepost op: 16 Januari 2011, 16:49:35 »

Ik zou het trapje tussen de locs nog iets verouderen, ligt er nu nog vrij nieuw bij.

Wellicht iets van mos ofzo erop?

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #9 Gepost op: 27 Januari 2011, 19:42:53 »

Vandaag heb ik geprobeerd een foto die ik als stikker had uitgeprint op de achter grond te plakken. Dit lukte niet omdat ik de stikker niet passend kreeg. Hierop heb ik besloten dan maar een achtergrond zelf te schilderen. Dit had ik nog niet eerder gedaan maar ik ben gewoon begonnen en uiteindelijk is het voor een eerste keer best aardig geworden. Met een makkelijker oppervlak, meer geduld en kleinere penselen en nog wat oefenen zou het nog een stuk beter moeten kunnen, maar dat is iets voor later.

Hier de foto's;








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:26:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kevin klercq
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 27 Januari 2011, 20:08:44 »

 Shocked Shocked Shocked Shocked WOW, vet gaaf Shocked Shocked Shocked Shocked
Gelogd
gm567c
Full Member

Offline Offline

Berichten: 166


« Antwoord #11 Gepost op: 27 Januari 2011, 21:33:22 »

Hij is mooi Michiel Smiley

Die achtergrond geeft net dat beetje stadse sfeer,
en voor een eerste schilderwerk absoluut niet slecht Wink

Mvg,

Tis
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 28 Januari 2011, 00:02:14 »

Dankje Tis, ik heb nog even er over gedacht je te bellen voor ik ging schilderen maar ik dacht ik probeer het eerst zelf wel als het niks word had ik altijd nog om advies kunnen vragen. Ik ben er zelf ook zeer tevreden over al zie ik nog wel verbeter punten, maar die hebben vooral met geduld te maken, en ja ik en geduld ach je weet uit ervaring zelf dat ik dat dus niet heb Grin :Smiley.

Ps; niet iedereen is even positief, Sander vind het met achter grond minder echt lijken, we zullen met Rail wel zien of hij bij z'n mening blijft of dat het in het echt zien van het diorama hem nog overtuigd. Ik snap de kritiek van Sander wel, maarja een mens moet ergens beginnen en dat moment was hier gekomen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #13 Gepost op: 28 Januari 2011, 12:51:17 »

Had ik eerst geen zin om verlichting aan te brengen, gister avond heb toch besloten een poging te wagen. En dan ga je aan de gang en is er al snel geen weg meer terug en kom je er achter dat het meer werkt is en dat je meer moet uitbouwen als sommige mensen je willen doen geloven. Uiteindelijk ben ik van 0.00u tot 3.00u er mee bezig geweest en heb ik electrisch alles werkend.
Nu moet ik eerst een 9V blokbatterij kopen en hopen dat die in z'n bakje past anders heb ik nog een probleem. Ik heb boven in gaten gemaakt, de eerste leverde veel problemen op daarna vond ik een hulp middel voor m'n miniboormachine die wel schone gaten kon boren in het karton. Het is een beetje een kruising tussen een boortje en een schroef. In de gaten heb ik na eerst binnen schilderwerk te hebben hersteld gele LED's gelijmd.



Maar om dan netjes de pootjes van de LED's en de draden weg te werken moet je dus toch de bovenkant uitbouwen.

Hier komt nog een bierviltje boven op.

De batterij en schakelaar heb ik onder gebracht in een verbouwd doosje van railschroefjes.






Onder het diorama komt nog een bierviltje met kurken zodat er ruimte genoeg is om het bakje er tussen te hangen.

Word vervolgt, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Januari 2019, 23:29:03 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #14 Gepost op: 28 Januari 2011, 17:16:36 »

Michiel,

nadeel van deze manier van je leds aansluiten is het feit, als er 1 kapot is, branden ze allemaal niet.

mvg,
 Sander
Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: XXS diorama, vervallen industrieel locdepot
« vorige volgende »
Ga naar: