Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: CNL samenstellingen geneuzel
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
Print
Auteur Topic: CNL samenstellingen geneuzel  (gelezen 78018 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #45 Gepost op: 11 Augustus 2014, 21:35:05 »

Netjes Michiel! 
 Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #46 Gepost op: 11 Augustus 2014, 22:03:38 »

Wauw!! Ik had 'm nog niet in excel geopend...nu wel dus. Wat een lijst, wat een info! top!!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
michiel80
Newbie

Offline Offline

Berichten: 21


« Antwoord #47 Gepost op: 11 Augustus 2014, 22:05:54 »

Uitkijken, anders word ik verlegen Tongue Tongue
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #48 Gepost op: 13 Augustus 2014, 18:18:02 »

Michiel, ik zie dat je in het excel bestand veel spots uit 2008 en 2009 hebt, waar heb je die gevonden?, want wat we in die jaren op somda hebben bijgehouden is daar verdwenen omdat de 2 betreffende spot topics zonder overleg zijn gewist. Ik en andere die in die tijd die dingen veel spotte hadden de gegevens zelf niet meer opgeslagen omdat het topic op somda stond, dus 2 jaar spotwerk was verdwenen.

Ik ben in ieder geval blij dat er weer wat info uit die "verdwenen" jaren op duikt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
michiel80
Newbie

Offline Offline

Berichten: 21


« Antwoord #49 Gepost op: 15 Augustus 2014, 16:10:02 »

Dag andere Michiel ;-)

Ik heb ze volgens mij uit hetzelfde (?) bestandje als jij in dit draadje postte.
Die kwam ik tegen op Beneluxspoor destijds, dus daarvan heb ik er een aantal overgenomen. Niet allemaal, want dat was mij te veel werk. Helaas heb ik die oude spots dus ook niet.

Ik dacht dat ik de bronnen er achter had staan, maar zie dat dat niet altijd het geval is.
In dat geval: mijn excuus!

Groet,

Michiel
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #50 Gepost op: 17 Augustus 2014, 14:39:28 »

Hoi Michiel, als jij ze van BNLS hebt betekend het in ieder geval dat daar nog het nodige te vinden is. Ik ben daar in mijn BNLS tijd ook heel erg actief geweest en heb daar zeer veel uren ingestoken maar ik ben inmiddels al jaren nietm eer in dat topic geweest dus wist/weet ook niet meer wate r allemaal wel en niet staat.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #51 Gepost op: 28 Oktober 2014, 11:42:17 »

Geen goed nieuws....   http://nos.nl/artikel/714890-nachttrein-niet-meer-van-deze-tijd.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7208


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #52 Gepost op: 28 Oktober 2014, 16:33:03 »

Tja, helaas is de nachttrein een "Auslaufmodell" in West-Europa...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #53 Gepost op: 28 Oktober 2014, 17:05:25 »

Als ik heel eerlijk ben, dan vind ik dat die treinen wel erg veel stops maken.
Dat komt de reistijd niet ten goede.

De kritiek op de oneerlijke concurrentie van reizen per vliegtuig is m.i. wel terecht.
Neem nu de hier aangehaalde verbinding Amsterdam - Kopenhagen.
De goedkoopste tickets die ik kon vinden (op basis van géén kortingen omdat ik geen NS of DB-kortingskaarten heb) is 284 euro voor een retourtje.
Nu vliegen: Lufthansa wil mij voor 196 euro wel op en neer brengen. Dat prijsverschil (nog afgezien van het verschil in reistijd) is te groot.
Het blijft bizar dat er geen accijns op kerosine wordt geheven.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7208


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #54 Gepost op: 28 Oktober 2014, 18:37:38 »

Die reistijd, dat is vooral een psychologisch gegeven. Zolang een nachttrein na achten vertrekt en vóór pakweg negen uur aankomt, maakt het in feite weinig uit hoe lang de precieze reistijd is - maar omdat de reisplannen dan een getal à la 11:45 uur uitspuugt, vinden mensen het te lang. Dat is één (te korte reistijd is trouwens ook niet goed). Twee is: je hebt al die stops nodig om de trein te vullen, bovendien kun je juist dáár het beste concurreren waar de aanreisroutes naar en van de vliegvelden relatief omslachtig is. Met andere woorden: iemand die van Arnhem naar Odense wil, zal eerder geneigd zijn de trein te nemen dan iemand die van Amsterdam naar Kopenhagen wil.

Samenvatting: zolang de trein maar niet te vroeg vertrekt en/of te laat aankomt, maakt het aantal stops eigenlijk niet zo veel uit en is zelfs een voordeel. Maar het moet wel op de juiste manier vermarkt worden... en de nachttrein heeft de psychologie van het menselijk brein tegen.

Je kunt trouwens heen en weer vanaf 58 euro, in theorie. Moet je wel erg vroeg boeken en de ganse nacht opzitten... Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8475


WWW
« Antwoord #55 Gepost op: 28 Oktober 2014, 19:45:13 »

Grotendeels met je eens, maar die 20.00u vertrek mag wel wat later en vooral die 9.00u aankomst wel wat eerder.
Als je tenminste ook de zakelijke markt wilt bereiken. Als je toch pas zo laat aankomt, kun je vaak beter 's avonds vliegen en dan een hotel nemen. Heb je in elk geval een ruimere kamer.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7208


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #56 Gepost op: 28 Oktober 2014, 19:46:16 »

Dat klopt, maar zakenlui zijn sowieso gehersenspoeld om het vliegtuig te nemen, dus die heb ik opgegeven Grin. En het waren uitersten, een trein van rond 22:00 tot rond 07:00 à 07:30 is ideaal. Een nachttrein Parijs-Tulle die om 0:00 vertrok en rond 5:00 aankwam, dat was ietsje tè kort Cool.
« Laatste verandering: 28 Oktober 2014, 19:47:50 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Martijnstein
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1452


« Antwoord #57 Gepost op: 28 Oktober 2014, 20:33:11 »

De logge staatsbedrijven (spoorwegen) verliezen dus deze slag met de vliegmaatschappijen... Sad

Vroegah werden hele rijtuigen of treinen afgehuurd door touroperators, tegenwoordig gaan touroperators toch voor de goedkopere en meer flexibele touringcars en steeds meer voor hele A320's en 737's voor populaire bestemmingen.

Voor de zelfstandige individuele reizigers wordt/werd de nachtrein denk ik voornamelijk gebruikt voor stedentrips en zakenreizen. Voor stedentrips zijn prijsvechters gewoonweg veel goedkoper want een hele nacht zitten is voor veel mensen geen optie. Ook maken voornamelijk mensen uit de midden- en bovenklasse stedentrips. Mensen die een auto voor de deur hebben staan dus, en dan is het vaak even makkelijk en gevoelsmatig waarschijnlijk veel makkelijker om naar een vliegveld te rijden dan om met de bus naar het station in de binnenstad te gaan.

Voor de zakenreiziger kan ik het wel voorstellen dat ze de nachttrein links laten liggen. Je gaat alleen op zakenreis voor echt belangrijke vergaderingen en dan wil je gewoon fris, schoon en uitgeslapen zijn. En hoe je het ook went of keert, een hotelkamer is stabieler en heeft betere voorzieningen dan een rijtuig.

Zelf reis ik af en toe met een nachttrein in voornamelijk zit-rijtuigen, en daar reist toch wel wat dubieus volk in mee, zelfs vergeleken met Ryanair. Wink

Ik denk inderdaad dat het een gebrek aan pr en een gebrek aan investeringen in goede voorzieningen vanuit de spoorbedrijven is...
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #58 Gepost op: 30 Oktober 2014, 20:44:01 »

Voor de CNL/EN-liefhebbers is er weer een interessante update bij LS Models: http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #59 Gepost op: 20 Juli 2016, 16:17:23 »

Kick



Is er iemand die kan controleren voor mij of dit lijstje klopt. M.a.w.: heb ik de juiste modellen bij het juiste type rijtuig gevonden en kloppen de overige opmerkingen?
Mijn dank is groot.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: CNL samenstellingen geneuzel
« vorige volgende »
Ga naar: