Zo is het! En dus staan de wagens op het spoor in de werkplaats...
Gisteren heb ik ter bescherming van de decals én om hou vast te hebben voor vervuilen, alle 4 wagens een laag blanke matte lak gegeven en toen die droog was een wash met Vallejo Model Wash 76.516 Grijs als basis.
Om toch een beeld te hebben hoe de wagens te vervuilen ging ik op zoek naar foto's en vond slechts drie die zeg maar beeldvullend waren zodat je er qua detaillering wat aan had.
Beide fotografen hebben de download uit staan op Flickr en willen dus niet dat je 'aan de haal gaat' met hun foto's.
Gelukkig mag je een foto wel citeren om er iets duidelijk mee te maken, dus vandaar onderstaande foto.
Bron:
Kevin Evers1. Duidelijk is dat met name de bovenbouw van de modellen niet conform werkelijkheid is.
2. De handwielen op het bordes zijn geel
3. Er staat geen NL op de wagen maar nog steeds (B)
Wat het eerste punt betreft. Dat zijn we wel gewend in de Fals/Falns sferen. De opdruk moet het doen, het model is een standaard Duitse of Oostenrijkse wagen.
De handwielen heb ik even meegenomen toen ik de rangeerhaken geel maakte. Een leuk detail vind ik.
Die opschriften vind ik wel verrassend. Bovenstaande foto is van oktober 2008, dus kennelijk is de (B) nooit veranderd in NL.
Op
deze foto (aug. 2008) van Arnold van Heyst lijkt het nummer wel aangepast, echter de (B) is ongemoeid gelaten.
Ook bij
deze foto (2007) staat nog gewoon de (B).
Kennelijk is de Roco 47412 met NL opschrift dan fout
Morgen maar eens beginnen met wat meer viezigheid