Ik dacht dat je de transfer depot Beverwijk 'nieuw' wilde houden?
Klopt, maar ben van mening veranderd toen ik zag dat de (B) op de wagens kennelijk de hele huurperiode is blijven staan en dus niet iets was uit de beginperiode.
Maar het zit er mooi uit. Een beschrijving van hoe je het doet en met welke middelen zou ik zeer waarderen, want ik heb 0 ervaring op dit gebied.
Achtereenvolgens:
- hele wagon spuiten met Dupli Color satin transparant (om alles wat je er na doet een hechting te geven)
- hele wagen een wash geven met Vallejo wash 76.516 grijs
- bovenste vlakken d.m.v. een kwastje voorzien van bruin poeder*
- loskleppen d.m.v. een kwastje voorzien van bruin poeder onder sterk, naar boven toe minder
- koppen van de wagens met zwart poeder behandelen (vooral langs alle randjes want daar hoopt vuil zich op)
- de randen tussen bovenbouw en kleppen voorzien van zwart en bruin poeder (gewoon lekker kliederen)
- verticale lijnen op de bovenbouw en kleppen aanbrengen met potlood en accentueren met zwart poeder
- fixeren van bovenstaande door weer hele wagon spuiten met Dupli Color satin transparant
- met Vallejo 70.600 witte primer (had niet licht grijs) leksporen bij diverse scharnieren van de loskleppen aanbrengen
- wielen en wielstellen geschilderd met Humbrol 84 Matt
- aspotten met zwart poeder aanzetten
- veerpakketten aanzetten met licht bruin
* je kan allerlei poeders kopen o.a. van Artitec, maar ik gebruik Rembrandt soft pastel krijtjes die ik op een grof schuurpapiertje tot poeder maak.
Ik heb slechts 4 kleuren en daar red ik me al prima mee:
- grijs 704,3 (noem ik zwart)
- wit 100,5
- Sienna naturel 234,3 (licht bruin)
- Burnt umber 409,7 (donderder bruin