Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omlaag
Print
Auteur Topic: De kalktrein  (gelezen 191060 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #150 Gepost op: 1 Januari 2021, 21:54:03 »

Netjes.
Nou ja, eigenlijk juist niet, maar wel mooi gedaan.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #151 Gepost op: 1 Januari 2021, 22:19:27 »

Wow, dat ziet er zeer niet netjes uit Jakop!  Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17377


315*


« Antwoord #152 Gepost op: 1 Januari 2021, 22:22:06 »

Mooi! Dat wordt een geloofwaardige trein zo. Ik moet dit jaar mijn twee kolentreinen (eentje beladen en de andere nagenoeg identiek maar leeg) maar eens compleet gaan maken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #153 Gepost op: 2 Januari 2021, 09:39:28 »

Ik dacht dat je de transfer depot Beverwijk 'nieuw' wilde houden? Maar het zit er mooi uit. Een beschrijving van hoe je het doet en met welke middelen zou ik zeer waarderen, want ik heb 0 ervaring op dit gebied.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #154 Gepost op: 2 Januari 2021, 12:04:39 »

Ik dacht dat je de transfer depot Beverwijk 'nieuw' wilde houden?

Klopt, maar ben van mening veranderd toen ik zag dat de (B) op de wagens kennelijk de hele huurperiode is blijven staan en dus niet iets was uit de beginperiode.

Maar het zit er mooi uit. Een beschrijving van hoe je het doet en met welke middelen zou ik zeer waarderen, want ik heb 0 ervaring op dit gebied.

Achtereenvolgens:

- hele wagon spuiten met Dupli Color satin transparant (om alles wat je er na doet een hechting te geven)
- hele wagen een wash geven met Vallejo wash 76.516 grijs
- bovenste vlakken d.m.v. een kwastje voorzien van bruin poeder*
- loskleppen d.m.v. een kwastje voorzien van bruin poeder onder sterk, naar boven toe minder
- koppen van de wagens met zwart poeder behandelen (vooral langs alle randjes want daar hoopt vuil zich op)
- de randen tussen bovenbouw en kleppen voorzien van zwart en bruin poeder (gewoon lekker kliederen)
- verticale lijnen op de bovenbouw en kleppen aanbrengen met potlood en accentueren met zwart poeder
- fixeren van bovenstaande door weer hele wagon spuiten met Dupli Color satin transparant
- met Vallejo 70.600 witte primer (had niet licht grijs) leksporen bij diverse scharnieren van de loskleppen aanbrengen
- wielen en wielstellen geschilderd met Humbrol 84 Matt
- aspotten met zwart poeder aanzetten
- veerpakketten aanzetten met licht bruin

* je kan allerlei poeders kopen o.a. van Artitec, maar ik gebruik Rembrandt soft pastel krijtjes die ik op een grof schuurpapiertje tot poeder maak.

Ik heb slechts 4 kleuren en daar red ik me al prima mee:
- grijs 704,3 (noem ik zwart)
- wit 100,5
- Sienna naturel 234,3 (licht bruin)
- Burnt umber 409,7 (donderder bruin
« Laatste verandering: 2 Januari 2021, 12:37:13 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinsamenstellingenTopic: De kalktrein
« vorige volgende »
Ga naar: