Modelspoorwijzer.net

Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Meer "Epoche II" geneuzel
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Meer "Epoche II" geneuzel  (gelezen 18889 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1702


« Antwoord #15 Gepost op: 26 Februari 2016, 17:57:21 »

Leuke wagens! Zijn ze volledig correct of fantasie/variant?
Gelogd

mvg,
 Sander
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1094


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 27 Februari 2016, 22:56:00 »

Ze zijn zo correct mogelijk, denk ik. Honderd procent zeker ben ik niet.
Gelogd

Houdoe! Maarten
173* 2011=23, 2012=47, 2013=28, 2014=39, 2015=25, 2016=8, 2017=3
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1094


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 10 November 2016, 01:09:15 »

De BR 95 was ontworpen voor steile trajecten. De eerste 10 exemplaren werden vanaf 1922 geleverd door Borsig. In Thüringen werden zij ingezet als opdrukloc op de trajecten Grimmenthal - Oberhof en Probstzella - Steinbach am Wald. Daarnaast waren zij actief op de zijlijn Probstzella - Sonneberg. Probstzella had 12 machines in depot in 1933. Pressig-Rotherkirchen, aan de Beierse kant van de Frankenwaldbahn, had 6 stuk in 1936. Fleischmann maakte een model van de 95 005, artikel 405501. De loc draagt nog koperen nummerplaatsen en de opschriften geven als laatste revisiedatum 21.04.1937. In de komende jaren zal het koper vervangen worden ijzer. De Gleichschaltung (nazificatie) van de spoorwegen was reeds op 10 februari 1937 in werking getreden. De loc heeft elektrische verlichting, want de gastank is van de kolenbunker verwijderd en naast de schoorsteen is een turbogenerator aangebracht.


95 005 duwt een sneltrein bergop.


03 075 sleept FD 79 München - Berlijn met achterop duwende 95 004 de Frankenwaldrampe op bij Rothenkirchen, 12.06.1937, RVM-Filmstelle Berlin.


95 005 met donderbussen komend uit Sonneberg.

Het is de bedoeling om de treinsamenstelling in zwart/wit-foto ooit na kan maken in model.
Gelogd

Houdoe! Maarten
173* 2011=23, 2012=47, 2013=28, 2014=39, 2015=25, 2016=8, 2017=3
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 4903


215*


« Antwoord #18 Gepost op: 10 November 2016, 07:22:25 »

Altijd prachtige stomers gevonden!  Duim omhoog
Hadden ze niet dezelfde ketel als de 44'ers? Of is dat een klok-klepel verhaal wat ik me meen te herinneren?
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1094


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 10 November 2016, 18:01:15 »

Je haalt de BR85 en BR95 door elkaar. Het duidelijkste verschil zijn de trapjes boven de cilinders van de BR85.
Herinner je dit nog?
Wat die BR85 betreft zat ik fout betreffende de ketel, die is dezelfde als bij de BR62, het loopwerk en de drie-cilinderaandrijving zijn dezelfde als van de BR44.
...
Een klok-klepel verhaal dus uit m'n hoofd  Grin

Twee plaatjes uit jaren '30.


85 008 in Bw Freiburg, 23.06.1934, DLA Darmstadt.


95 018 in Bw Probstzella, 03.06.1935, Werner Hubert.
Gelogd

Houdoe! Maarten
173* 2011=23, 2012=47, 2013=28, 2014=39, 2015=25, 2016=8, 2017=3
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 4903


215*


« Antwoord #20 Gepost op: 10 November 2016, 19:27:13 »

 Embarrassed Ik zal mijn zakboekje met de Duitsche stomers maar weer eens onder mijn kussen leggen.. Cheesy
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 4759


You might think that; I couldn't possibly comment.


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 10 November 2016, 22:06:56 »

Je kunt het beter lezen, dat helpt meer Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1094


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 14 Januari 2017, 13:56:58 »

Een gelijksoortige wagen staat hoog op mijn verlanglijstje. Namelijk Fleischmann 85 5866, exclusief model 2005.
Bovenstaande wagon heb ik rond de jaarwisseling kunnen scoren. Normaal gesproken ben ik niet bezig met "spaar-ze-allemaal" gedoe, ook niet wat grootspoorfoto's betreft. Ik was van plan te schrijven dat ik alle G-wagens van Fleischmann verzameld heb. Maar nee, in 2017 komt een nieuwe variant uit: art 536602 G 02 "Stettin" met volwielen.
Gelogd

Houdoe! Maarten
173* 2011=23, 2012=47, 2013=28, 2014=39, 2015=25, 2016=8, 2017=3
trainiac
Newbie

Offline Offline

Berichten: 44



« Antwoord #23 Gepost op: 3 April 2017, 21:06:50 »

Hallo Maarten,

Leuk draadje is dit. Tijdperk II is ook mijn favoriet. Ik zie uit naar aanvullingen.
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Baureihe06
Full Member

Offline Offline

Berichten: 118


3 rail digitaal periode 2.


« Antwoord #24 Gepost op: 31 Oktober 2017, 08:12:32 »

Hallo Maarten.

Erg interessant dit draadje, aan gezien ik zelf ook ep 2 rij hou ik het bij.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Edward.
Gelogd

Beleef je plezier aan je eigen baan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1094


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 12 November 2017, 22:06:25 »

Hallo Harry en Edward,

Bedankt voor jullie reacties. Daarnaast is het leuk dat er meer tijdperk twee fans op dit forum te zien.

In antwoord #22 melde ik twee nieuwe aanwinsten en die zijn in onderstaande trein opgenomen.

58 1777 met een goederentrein nabij Wutha in Thüringen, 11.07.1934, Carl Bellingrodt.

Opvallend is de conductreuswagen die niet direct achter de loc loopt. Door het ontbreken van een BR 58 staat er een BR 95 voor mijn treintje.


95 005 met een aantal gesloten wagens.
Gelogd

Houdoe! Maarten
173* 2011=23, 2012=47, 2013=28, 2014=39, 2015=25, 2016=8, 2017=3
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Meer "Epoche II" geneuzel
« vorige volgende »
Ga naar: