Modelspoorwijzer.net

Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Pit op SIK  (gelezen 3764 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Hamelinck
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 64



« Gepost op: 24 Januari 2018, 14:18:11 »

Heren,

Een Sik zonder verlichting vind ik niet af.
Ze zullen vaak zat zonder hebben gereden, maar een Sik zou toch minimaal een rangeerpit moeten hebben.
En als je dan een Sik met een defecte motor voor een prikkie op de kop kan tikken en je hebt nog een GM&S motortje liggen en van Philotrain lantaarns, ja dan duurt het even maar je begint eraan.
Die motor van GM&S past niet zomaar in de kap van een Sik.
De asjes van die motor en de aspotten van de Sik komen niet helemaal overeen, maar dat zie je alleen als je er op wordt gewezen.
Om het motortje passend te maken moet er zowel voor als achte de motor een bevestiging worden gemaakt.
Omdat ik geen styreen voorhanden had, heb ik de clipjes van het brood, je weet wel die witte sluitinkjes waarvan ik er wat had liggen, op maat geknipt en versteviging erop gelijmd en in de kap pas gemaakt.
Na wat passen en meten in de kap gelijmd met secondenlijm.
Motor erin en analoog testen. Werkt en rijdt prima.
Dus nu een decoder in het dak en dan weer testen en weer prima.
Maar nu de lamp van Philotrain.
Dat is een sierlamp zonder lampje of ledje.
Ik heb er een 0,8 mm gaatje in geboord en aan de achterkant uitgehold, zodat daar een ledje in kan.
Dit ledje ( uit een A.C. Tion kerstsetje van € 1,98 voor 20 ledjes ) met blanke nagellak erin gelijmd.
En een etmaal laten drogen.
De voorkant met "CristalClear"vol laten lopen.
En ook dit een etmaal laten drogen, waardoor het oogt alsof het glas van de lamp iets terug ligt i.pl.v. ervoor.
Deze set van Philotrain:


Zo is de voorzijde :



en de achterzijde:



De defecte motor:



De GM&S motor ( verkeerde foto, maar voor het idee )



De bevestiging van broodclipjes gemaakt:



Onderaanzicht:



De decoder erin:



Hier moeten de gaatjes voor de bedrading van de "PIT" komen:



De "PIT "zit erop en is aangesloten:



Op het hoofdspoor. De "PIT "lijkt fel te branden, maar brand in werkelijkheid heel defuus !:



Tot zover deze Sik.
Er volgt er nog een.
Daarover later meer

MVG
Leo



Gelogd

Kom eens kijken bij MSG Drechtsteden
Ik ben er al jaren lid !
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 101


Maar da's klein.


« Antwoord #1 Gepost op: 24 Januari 2018, 17:59:00 »

Mooi verslag.
Dank je
« Laatste verandering: 24 Januari 2018, 18:02:13 door DickB » Gelogd
Hamelinck
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 64



« Antwoord #2 Gepost op: 29 Januari 2018, 16:25:34 »

Op mijn nieuwste Sik heb ik ook een Pit geplaatst.
Deze op de plek, waarvan ik denk dat de rangeerpit hoorde, midden boven.
Ik moet zeggen dat dat ook wel leuk staat.



Ik ben niet ontevreden over het resultaat

MVG
Leo
Gelogd

Kom eens kijken bij MSG Drechtsteden
Ik ben er al jaren lid !
wil
Full Member

Offline Offline

Berichten: 143


Met Lenz meer mans.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Januari 2018, 15:37:09 »

Netjes gedaan ,daar zit wel pit in die hobbyist.

Grt,Wil.
Gelogd

Met Lenz meer mans .
Blausee-Mitholz
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2157



« Antwoord #4 Gepost op: 30 Januari 2018, 18:01:06 »

Deze op de plek, waarvan ik denk dat de rangeerpit hoorde, midden boven.

Is geen vaste plaats voor, mag 1 van de drie plaatsen in het A-seinbeeld zijn.

Mvg, Johan
Gelogd

Een trein rijdt niet op tijd maar op rails!

De trein, alleen in het klein is hij nog fijn!

..... schat het is je krultang ....
Hamelinck
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 64



« Antwoord #5 Gepost op: 2 Februari 2018, 14:54:30 »

Heren,

Ja, dat wist ik dat die "pit "geen vaste plaats had.
Daarom een paar foto's van mijn derde Sik.

Ook nu weer de oude Sik motor eruit gehaald en een GM&S motor voorbereid voor de Sik.
De oude Sikmotor was al voorbereid voor digitaliseren, maar liep niet mooi.

De oude Sikmotor:



De GM&S motor met ( helaas antislipbandjes )



Ook nu weer de kap van de Sik wat aanpassen zodat ook dit motortje past.
Met weer de clipjes van het volkorenbrood de bevestiging voor de motor in de kap gepast.
En gelijk de bedrading naar de vast te monteren goederenwagon geplaatst en de connector voor de motoraansluiting gemaakt:



De Motor en de aangepaste kap van de Sik:



In de goederenwagon een printje gemaakt om de NEM 652 connector in te prikken:



Even testen met oude decoder:



Zo wordt het geheel:



Die komt "Pit " nummer 3. De beginnetjes van de gaatjes zie ja al:



Met een handboortje en veel geduld:



Met secondelijm de "Pit "op de kap gelijmd:



En de ( met lak geisoleerde ) draden met Cristal Clear vastgelijmd:



Nu de motor in de kap, de connector vebonden met de motor:



Zo, klaar:



Er waren nog 3 van de zelfde wagonnetjes dus. . . . .



Alleen zat toen de "Pit "er nog niet op.

Tot slot een ovezichtsfoto:



Ik ben nu even klaar met mijn Sikjes.



Gelogd

Kom eens kijken bij MSG Drechtsteden
Ik ben er al jaren lid !
wil
Full Member

Offline Offline

Berichten: 143


Met Lenz meer mans.


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 2 Februari 2018, 22:00:03 »

Goed gedaan Leo, waarom de decoder niet in de sik , daar is toch meer ruimte.
Ja , met deze motor heb je toch een stroomvoerende bij wagen nodig en dan zijn 2 draden  voldoende naar de Sik. Duim omhoog Duim omhoog

Grt,wil.
Gelogd

Met Lenz meer mans .
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Pit op SIK
« vorige volgende »
Ga naar: