Heren,
Een Sik zonder verlichting vind ik niet af.
Ze zullen vaak zat zonder hebben gereden, maar een Sik zou toch minimaal een rangeerpit moeten hebben.
En als je dan een Sik met een defecte motor voor een prikkie op de kop kan tikken en je hebt nog een GM&S motortje liggen en van Philotrain lantaarns, ja dan duurt het even maar je begint eraan.
Die motor van GM&S past niet zomaar in de kap van een Sik.
De asjes van die motor en de aspotten van de Sik komen niet helemaal overeen, maar dat zie je alleen als je er op wordt gewezen.
Om het motortje passend te maken moet er zowel voor als achte de motor een bevestiging worden gemaakt.
Omdat ik geen styreen voorhanden had, heb ik de clipjes van het brood, je weet wel die witte sluitinkjes waarvan ik er wat had liggen, op maat geknipt en versteviging erop gelijmd en in de kap pas gemaakt.
Na wat passen en meten in de kap gelijmd met secondenlijm.
Motor erin en analoog testen. Werkt en rijdt prima.
Dus nu een decoder in het dak en dan weer testen en weer prima.
Maar nu de lamp van Philotrain.
Dat is een sierlamp zonder lampje of ledje.
Ik heb er een 0,8 mm gaatje in geboord en aan de achterkant uitgehold, zodat daar een ledje in kan.
Dit ledje ( uit een A.C. Tion kerstsetje van € 1,98 voor 20 ledjes ) met blanke nagellak erin gelijmd.
En een etmaal laten drogen.
De voorkant met "CristalClear"vol laten lopen.
En ook dit een etmaal laten drogen, waardoor het oogt alsof het glas van de lamp iets terug ligt i.pl.v. ervoor.
Deze set van Philotrain:
Zo is de voorzijde :
en de achterzijde:
De defecte motor:
De GM&S motor ( verkeerde foto, maar voor het idee )
De bevestiging van broodclipjes gemaakt:
Onderaanzicht:
De decoder erin:
Hier moeten de gaatjes voor de bedrading van de "PIT" komen:
De "PIT "zit erop en is aangesloten:
Op het hoofdspoor. De "PIT "lijkt fel te branden, maar brand in werkelijkheid heel defuus !:
Tot zover deze Sik.
Er volgt er nog een.
Daarover later meer
MVG
Leo