Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Artitec plan U  (gelezen 35677 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 25 December 2016, 19:42:40 »

Vermoedelijk wel. Een vliesje styreen er over gaat volgens Jeroen niet passen.
Ik plaats straks wel even een foto ter illustratie.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #16 Gepost op: 25 December 2016, 20:36:30 »

Is C-rail van Märklin net even iets lager dan K-rails?
Zou het kunnen dat het prototype bij Artitec wel op C, maar niet op K-rails is uitgeprobeerd?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 25 December 2016, 21:09:09 »

Weet ik niet, maar lijkt me ook niet. Ook bij C-rail moet bij wissels de sleper over de railstaaf heen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 25 December 2016, 22:02:52 »

Nog even ter illustratie een foto van Jeroen die de onderkant heeft afgevijld.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 27 December 2016, 22:22:55 »


Nog even hier op terugkomend. Hoezo ech nie?
Nu geloof ik wel dat er in 20 jaar uiterlijk bij revisies wel iets is veranderd, maar wat dan?
Wat is dan wel het tijdsvenster waarin de 128 past zoals Artitec hem neerzet?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 28 December 2016, 06:56:55 »

Hët eerder gememoreerde 1e klasse cijfer in de blauwe reclameband. Dat is vóór de jaren 90 echt fout. Wanneer precies weet ik niet. Voor de meesten vermoedelijk een onbeduidend detail, vandaar de knipoog.
Ik denk dat er met de roken en niet-roken afdelingen in die tijd ook is geschoven, maar dat weet ik niet zeker.
Ook wat andere huisstijl-details heb ik wat twijfels bij, maar zitten in de categorie 'zou incidenteel kunnen voorkomen'.

Deze versie heeft in elk geval nog een periode gekend waar het mogelijk wel zo reed, de andere gele uitvoeringen zijn wat dat betreft slechter af.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 28 December 2016, 08:45:50 »

Daar wordt ik inderdaad niet zo warm van net als van die ontbrekende blauwe balkjes  Grin
Zo precies kijk ik dan ook weer niet, al zal ik geen Railion in de jaren 80 laten rijden of een 1100 in de jaren 00  Wink
« Laatste verandering: 28 December 2016, 09:01:07 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 28 December 2016, 09:49:36 »

Ik denk niet dat ik hem om die reden zou laten liggen, maar als ik een plan U had willen hebben, zou ik wel teleurgesteld zijn geweest in het resultaat. Juist omdat ik die zwarte 1 op een blauwe ondergrond zo lelijk vindt (ook in het echt dus).
Deze uitvoering heeft tenminste grosso modo nog zo gereden, al is het wat later dan Artitec aangeeft. Maar de andere gele uitvoeringen kloppen op dit punt echt niet.
Als je jezelf afficheert als producent van "high end" modellen en een bijbehorende prijs vraagt, vind ik dit soort slordigheden (maar ook zoiets als jouw draaistelprobleem) niet kunnen.
Andere fabrikanten zijn om minder gevierendeeld.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 28 December 2016, 10:58:14 »

Mee eens, het draaistel probleem is m.i. een grove fout, ik mag aannemen dat de stellen getest zijn op meer dan een ovaal en zowel op K- als C-rail...
Qua uitvoering met zwarte eenen zou men dat beter het werkelijke tijdsbestek kunnen vermelden waarmee dat klopt.
Overigens zit 1 van de zwarte eenen zeker voor de helft in het geel en dus zijn het slechts 1,5 eenen in het blauw  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 28 December 2016, 11:23:45 »

 Grin Grin
Die halve zwarte een duidt erop dat de reclamebanen ook niet al te jofel zijn geplaatst (verkeerde plek en/of te schuin en/of de cijfers zitten te hoog), oorspronkelijk zaten er gewoon geen halve of hele eenen in het blauw.
Maar daar heb ik verder niet uitgebreid naar gekeken.

Wat dat testen betreft, ik heb een paar maanden geleden de stellen op de beurs in Houten zien rijden. Bij die snelheid heb jij echt geen probleem meer dat je niet over het wissel komt. Misschien was dat ook de testsnelheid.  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #25 Gepost op: 28 December 2016, 16:05:02 »

... ik mag aannemen dat de stellen getest zijn op meer dan een ovaal en zowel op K- als C-rail...

Over ´aannemen´ gesproken, ik kan me herinneren dat ik Artitec eens gevraagd heb of de DE 2 door een Fleischmann R1 bocht kon, dat wisten ze niet en toen hebben ze speciaal een FLM R1 cirkel op de grond gelegd om het voor me uit te proberen  Grin

Het ging net maar de bakken raakten elkaar. Daar hadden ze dus ook helemaal niet naar gekeken. Dus ... wie weet wat ze wel of niet controleren.

Ze zijn onder behoorlijk onder druk gezet om de eerste levertermijn te halen dus misschien hebben ze de 'probleempjes' maar voor lief genomen.

Heb je nog contact gehad met Artitec? Ben toch benieuwd naar wat ze er zelf van vinden.

Bert Sprinter
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #26 Gepost op: 28 December 2016, 16:10:52 »

Het is bijzonder jamner dat een dergelijk treinstel te kampen heeft met deze rij-eigenschappen. Zeker bij de prijs van deze treinstellen.

Zoals op de meeste banen rijden ze belachelijk hard, de test rondjes in Houten gingen mij ook te hard inderdaad.

Worden deze problemen ook op andere fora besproken of wordt dat gecensureerd?
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 28 December 2016, 23:42:46 »

Heb je nog contact gehad met Artitec? Ben toch benieuwd naar wat ze er zelf van vinden.

Ja, maar was nog niet in de gelegenheid dat hier te posten.

Citaat
Beste Jakop,
 
Wij zijn tot dezelfde conclusie gekomen.
Wij zijn er mee bezig om een elegantere oplossing te vinden.
Maar afgefreesde plaatjes of dunnere trek je niet zo maar tevoorschijn.
 
Met vriendelijke groet en een fijne jaarwisseling gewenst
 
Artitec Services

Men gaat dus kennelijk werken aan een dunner dekseltje (met gaten?) als vervanging, tenminste zo lees ik het. Dat ze die niet uit een bureaula trekken snap ik. Mijn inschatting is toch wel 2-3 maanden, maar dat komt geheel en al uit mijn duim  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 28 December 2016, 23:45:39 »

Worden deze problemen ook op andere fora besproken of wordt dat gecensureerd?

Ga ik niet van uit Sander. Jeroen Water heeft het onderwerp op BNLS in het Plan U draadje gemeld en dat heb ik op 3rail ook gedaan. Overigens was daar al eerder iemand die vertragingen op C-rail wissels melde.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #29 Gepost op: 28 December 2016, 23:53:49 »

Je zal wel gelijk hebben met die tijd. E.e.a. za best wat tijd kostten dat geloof ik. Maar wat ik jammer vindt, is dat ik het idee kreeg dat ze heel goed voorbereid waren met de versies, jaartallen, alle wijzigen e.d.. En dat dan toch e.e.a. niet lijkt te kloppen. Vishaken op de 113, de blauwe vakjes en 1e klas nummering op de 128. En dan ook nog dit voor de Marklin rijders (maar dat is dan van technische aart). Het lijkt inmiddels wel alsof ze RockyRail en LsModels te snel af wilden zijn.

Ik ben er nog niet uit of ik een model ga kopen en welke het dan wordt, de 113 en 128. Ik heb van een nauw betrokkene gehoord dat beide in 1981 ook zo hebben gereden. Ondanks dat dat niet zo vermeld is. Omdat de 113 in dat jaar voor een beurt naar binnen ging. En de 128 er uit vandaan kwam. M.a.w. ze hebben beide niet het gehele jaar, 1981, gereden. Waarzijnlijk zal ik wel een treinstel aanschaffen, omdat ik het vooral belangrijk vindt, dat ze de tijdgeest uitstralen, en dat doen ze zonder meer.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Artitec plan U
« vorige volgende »
Ga naar: