Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
Print
Auteur Topic: SGM  (gelezen 63459 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17378


315*


« Antwoord #30 Gepost op: 8 Februari 2018, 22:26:04 »

Nice! De Vlaflip ondergaat een aardige metamorfose.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2024


« Antwoord #31 Gepost op: 8 Februari 2018, 22:35:50 »

Onderin nog een bruin stofwaasje denk ik.
Gelogd

mvg,
 Sander
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1812


Enge buur bij de buren


« Antwoord #32 Gepost op: 8 Februari 2018, 22:48:01 »

Ben benieuwd hoe de deuren eruit gaan zien met rubber transfers.
Mooie vouwbalgen.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
175* bij de buren
134* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #33 Gepost op: 14 Oktober 2019, 19:33:00 »

In afwachting van decoders en seinen gisteren verder gegaan aan de vla-flip die nog werkeloos op een zijspoor stond.
Niet tevreden met uiterlijk: ontbreken zwarte randen bij deuren en pictogrammen die afbladderen.
Onacceptabel rijgedrag: slippen als het leven even moeilijker wordt, o.a. overloopwissels en hellingen in bogen.

Gisteren met het laatste begonnen aangezien dát toch eerst moet kloppen voor er esthetische verbeteringen gaan volgen.
De bakken wegen respectievelijk aangedreven kopbak, middenbak en kopbak zonder motor: 294 - 166 - 269 gram.
Dat is nogal wat vond ik, met name de 269 gram van de onaangedreven kopbak.
Daar heb ik in totaal 123 gram van kunnen verwijderen (rode cirkel)



Nu met nog eens 66 gram extra op de motor (groene cirkel) komt hij nog maar nauwelijks de helling op  Sad

Hhmmm...dit is het ook niet. Ware het al dat ik die 66 gram daar niet eens binnenin kwijt kan....
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17378


315*


« Antwoord #34 Gepost op: 14 Oktober 2019, 20:32:56 »

Verwijderen? Maar je wilt toch juist graag wat neerwaartse druk op de wielen om dat slippen te voorkomen?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 14 Oktober 2019, 20:41:15 »

Dat ding is toch via Sydborg naar Waldijk gekomen. Heeft een of andere grappenmaker daar soms een tandwiel losgedraaid?  Undecided

Je zult er vast wel naar gekeken hebben, maar lopen de assen wel soepel genoeg?
« Laatste verandering: 15 Oktober 2019, 07:22:08 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 14 Oktober 2019, 21:21:33 »

Verwijderen? Maar je wilt toch juist graag wat neerwaartse druk op de wielen om dat slippen te voorkomen?

Niet in de onaangedreven bak. Dat is gewicht wat meegesleept moet worden

Je zult er vast wel naar gekeken hebben, maar lopen de assen wel soepel genoeg?

Ja, maar daar ga ik nog eens nader naar kijken en ook het draaien van de draaistellen.
Misschien de vouwbalgen eens verwijderen om te kijken of die soms wrijving in de bogen veroorzaken.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17378


315*


« Antwoord #37 Gepost op: 14 Oktober 2019, 21:33:52 »

Maar wat is het roodomcirkelde ding dat uit de niet aangedreven kopbak is gekomen?
Lijkt haast wel een motor...

Dat ding is toch via Sydborg naar Waldijk gekomen. Heeft een of andere grappenmaker daar soms een tandwiel losgedraaid?

Sinds wanneer hebben Denen humor?   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 14 Oktober 2019, 21:40:41 »

Maar wat is het roodomcirkelde ding dat uit de niet aangedreven kopbak is gekomen?
Lijkt haast wel een motor...

De beide kopbakken van een Fleischmann sprinter zijn identiek. D.w.z. dat in de motorloze kopbak een lege motor als draaistel functioneerd. Nu is het bovendeel er afgezaagd. Ca. 23 gram minder gewicht.
Het plaatje wat onder de bak zat weegt ongeveer 100 gram.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17378


315*


« Antwoord #39 Gepost op: 14 Oktober 2019, 22:09:44 »

Maar als je gewicht uit die motorloze kopbak haalt, loop je dan niet het risico dat bij een geduwde trein (de motorloze bak voorop en de bak met motor achterop) de trein op lastige wisselstraten uit de rails wordt gedrukt?

Vorig jaar ben ik op bezoek geweest bij de eigenaar van het Deense merk McK. Hij gaat er prat op dat al zijn gemotoriseerde modellen een metalen kap hebben, dus ook zijn treinstellen.
Voor een toekomstig project zou het wegens de trekkracht van de gebruikte motortjes beter zijn om kunststof te gebruiken maar dat wil hij eigenlijk niet. Hij zweert bij 'zware' modellen. En dus zijn ook de motorloze bakken bij McK van metaal. Ik vermoed dat hij uiteindelijk zelfs voor dubbele motorisering zal kiezen. Middels een decoder moet het mogelijk zijn om twee motortjes in één model volkomen synchroon te laten lopen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #40 Gepost op: 15 Oktober 2019, 05:19:51 »

Die bak weegt nu nog steeds 146 gram en mocht het verschijnsel wat jij schetst zich voordoen, kan ik direct op het afgezaagde draaistel wat lood monteren zodat alleen de wielen daar meer druk krijgen.
Een dubbele motor lijkt me wat overdreven voor dit stel. Het is een wrijving - tractie probleem wat normaliter opgelost zou kunnen worden.

De as met ASB's zit voor en eigenlijk zou ik die liever als tweede as zien. Dat wordt assen omwisselen of de motor omdraaien wat beide niet simpel te doen is. Het resultaat is dan nog steeds onzeker.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 15 Oktober 2019, 07:54:50 »

Je kunt natuurlijk een van de aangedreven assen voorzien van een tandrad in het midden. Bij jou helpt dat wel. Wink

Ik ben geen fan van de oude Fleischmann aandrijving, maar die moet wel in staat zijn een 3-delig treinstel over de baan te krijgen. Als het extra gewicht geen soelaas biedt, is het onwaarschijnlijk dat het omwisselen van de twee assen wel helpt. Zeker gezien de moeite die dat kost, zou ik het niet als eerste proberen.
Soms doet nieuwe slipbandjes eronder (of het schoonmaken van de oude) wonderen.
Heb je alleen deze sprinter of ook nog een tweetje? Anders zou je de tusenbak eens in die andere kunnen zetten, dan weet je in elk geval of het probleem exemplarisch is.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 15 Oktober 2019, 09:28:05 »

Ik ben geen fan van de oude Fleischmann aandrijving, maar die moet wel in staat zijn een 3-delig treinstel over de baan te krijgen. Als het extra gewicht geen soelaas biedt, is het onwaarschijnlijk dat het omwisselen van de twee assen wel helpt. Zeker gezien de moeite die dat kost, zou ik het niet als eerste proberen.
Soms doet nieuwe slipbandjes eronder (of het schoonmaken van de oude) wonderen.

Zitten nieuwe Märklins onder  Undecided
Op basis van mijn plan V van Fleischmann, die probleemloos al jaren rijdt, zou die bak extra m.i. ook moeten kunnen

Heb je alleen deze sprinter of ook nog een tweetje? Anders zou je de tusenbak eens in die andere kunnen zetten, dan weet je in elk geval of het probleem exemplarisch is.

Nog een 2- en een 3-delige gele....beide nog analoog en 2 rail. In feite ben ik nu aan het uitvinden hoe ik die moet ombouwen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17378


315*


« Antwoord #43 Gepost op: 15 Oktober 2019, 12:18:18 »

Wat is het hellingspercentage op jouw baan?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 15 Oktober 2019, 16:40:51 »

< 3%
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: SGM
« vorige volgende »
Ga naar: