Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Show je realistische treinsamenstelling
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Omlaag
Print
Auteur Topic: Show je realistische treinsamenstelling  (gelezen 149576 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1586


Benoemd snoodaard


« Antwoord #135 Gepost op: 28 December 2021, 21:30:21 »

Nou dat weer! Sad
Wink
Ik zal morgen even proberen te ontcijferen wat er precies op het RIC-raster staat. Tot nu toe was ik ervan uitgegaan dat de 51 in het rijtuignummer voldoende was voor Europese toelating, maar dat raster is dus ook nog van belang...
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #136 Gepost op: 28 December 2021, 22:38:20 »

D A CH DR

Geen NS dus... Jij laat je ook maar van alles aansmeren. Grin

Maar hij mag terug hoor, alhoewel ik denk dat je er wel een financieel voordeeltje uit kunt halen als je hem doorverkoopt...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1586


Benoemd snoodaard


« Antwoord #137 Gepost op: 29 December 2021, 23:14:48 »

Mij was door een deskundige verzekerd dat 'ie in de Nord West kon... Undecided Prutser Grin
Bedankt Huub, voor deze opmerkzaamheid. Ik ga op zoek naar een ander exemplaar en zet deze in de verkoop (voor de liefhebber: €40,- ex verzenden, model is in nieuwstaat op AC-wielen). Belangstelling iemand (-->PB)?
« Laatste verandering: 29 December 2021, 23:16:41 door 1200blauw » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8477


WWW
« Antwoord #138 Gepost op: 29 December 2021, 23:33:42 »

Ik zou eerst nog even kijken of er überhaupt in NL inzetbare postrijtuigen op de markt zijn. Volgens mij waren er daar in werkelijkheid niet zo heel veel van.
Voor de Tilligs kan ik het je later deze week vertellen. LSM is een andere mogelijkheid, maar die heb ik niet.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #139 Gepost op: 29 December 2021, 23:36:53 »

Niet dat ik me erg met je keuzes wil bemoeien, maar euh….het enige wat niet klopt is dat NL ontbreekt in het RIC raster.

Ik zeg dan Big Deal!  Bij mijn volledige Frans Hals / Erasmus samenstelling ontbreekt NL in het raster, maar het zijn wel de correcte rijtuigen zoals ze destijds in betreffende trein zaten.
Ik geniet dan liever van een correcte (qua samenstelling) trein die langs komt met de wetenschap dat het raster van ca. 1,5 mm niet correct is ingevuld dan dat ik op zoek ga naar een rijtuig met een correct raster……als die al bestaat…

Ik zou ‘m dus maar houden tot je een (beter) alternatief vindt.  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #140 Gepost op: 29 December 2021, 23:55:46 »

Mij was door een deskundige verzekerd dat 'ie in de Nord West kon... Undecided Prutser Grin

En dat kon ie... in mìjn NW die met V200 werd gereden. Leek BV Grin
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1586


Benoemd snoodaard


« Antwoord #141 Gepost op: 30 December 2021, 00:15:02 »

Ik neem niemand iets kwalijk hoor, laat dat (nogmaals) duidelijk zijn Duim omhoog

De Nord West is ook authentiek zonder Post-rijtuig. Dan wordt het gewoon de weekend-samenstelling. Ik weet dat ze niet veel voorkomen, maar je komt ze wel nog met enige regelmaat tegen (Roco / Piko / Tillig / Sachsen Modelle), ook in groen en met het oude en nieuwe posthoornlogo. Ik wist alleen nooit precies welke ik hebben moet, maar langzaamaan word ik er wel steeds beter in. Ik heb 'm te koop gezet, maar vind het ook geen ramp als ik 'm niet verkoop. Voorlopig blijft hij in dit stammetje.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8477


WWW
« Antwoord #142 Gepost op: 30 December 2021, 02:16:50 »

Ik doelde op het grote voorbeeld bij ‘niet veel voorkomen.
Daar waren het zover ik weet uitzonderingen die de grens over mochten/konden richting Nederland.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1586


Benoemd snoodaard


« Antwoord #143 Gepost op: 30 December 2021, 10:43:31 »

Ah, dan hadden we even een misverstand. Opgelost Duim omhoog
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #144 Gepost op: 30 December 2021, 20:58:03 »



Noordzee Expres D239 Amsterdam CS - Hamburg-Altona vrijdag november 1982
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8477


WWW
« Antwoord #145 Gepost op: 30 December 2021, 21:18:38 »

Ik heb een drietal rijtuigen er bijgepakt, allemaal Tillig en/of Sachsenmodelle. Weet ik zo niet






Allemaal rijtuigen die slechts voor wisselspanning geschikt zijn, dus in Nederland doet de verwarming het niet.
Dan ligt het er een beetje aan, ben je bang voor de vakbond van Bahnpostbeamte of durf je de confrontatie wel aan?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1586


Benoemd snoodaard


« Antwoord #146 Gepost op: 30 December 2021, 22:45:00 »

De laatste twee zijn voor mij "sowieso" al te modern. Hoe zie je dat van de wisselspanning? Het blijft een zoektocht en ooit komt het goed.

Noordzee Expres D239 Amsterdam CS - Hamburg-Altona vrijdag november 1982

Fraai! Waar vind je van die Noordzee Express de samenstelling? Door jou heb ik die uit '76 en nu uit '82. Heb je de tussenliggende toevallig ook?
« Laatste verandering: 30 December 2021, 22:46:51 door 1200blauw » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8477


WWW
« Antwoord #147 Gepost op: 30 December 2021, 23:08:25 »

Het tweede is wel het type dat in de eerder gememoreerde voorbeeldfoto is te zien, serie uit 1965. Logo is wel op of over het randje. Is eind jaren '70 geïntroduceerd.
De onderste is van de serie uit 1973.

Het RIC-raster geeft uitsluitsel over waar een rijtuig ingezet kan en mag worden
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #148 Gepost op: 30 December 2021, 23:23:26 »

Fraai! Waar vind je van die Noordzee Express de samenstelling? Door jou heb ik die uit '76 en nu uit '82. Heb je de tussenliggende toevallig ook?

In mijn herinnering, ik heb de samenstelling op die vrijdagavond goed in mij opgenomen, omdat ik die naam zo tot de verbeelding vond spreken. Ben alleen niet helemaal zeker van die groene B, had ook blauw/beige kunnen zijn. Nee, helaas niet. Ergens in de tussentijd zijn de bestemmingen en samenstellingen flink gewijzigd. In 1976 deel naar Hannover + deel naar Hamburg. In 1982 en later was de bestemming alleen Hamburg.
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1586


Benoemd snoodaard


« Antwoord #149 Gepost op: 30 December 2021, 23:51:12 »

Het tweede is wel het type dat in de eerder gememoreerde voorbeeldfoto is te zien, serie uit 1965. Logo is wel op of over het randje. Is eind jaren '70 geïntroduceerd.
De onderste is van de serie uit 1973.

Dank voor de info!

Het RIC-raster geeft uitsluitsel over waar een rijtuig ingezet kan en mag worden
De link direct gebookmarkt, dank!
Gelogd
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Show je realistische treinsamenstelling
« vorige volgende »
Ga naar: