Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Slmmps, Defensie tank transport
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Slmmps, Defensie tank transport  (gelezen 11258 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Gepost op: 22 Juni 2019, 15:42:32 »

Die plastic look van mijn Roco wagens Slmmps lijkt nergens naar is mijn mening. Zo ben ik begonnen om te kijken hoe ik de wagens kon aanpassen.

De wagen in het echt. De 2 pijlen geven aan welke dingen ik bedoel in mijn verhaal hieronder.



De wagen in model:



De "houten" bovenkant lijkt nergens op, en krijg je ook met weatheren niet mooi, het blijft te strak.
De bovenkant eraf gehaald en vervolgens tot de conclusie gekomen dat je dan ook gelijk het gewicht van de wagens weghaald. Dat moet dus, voor een betere rij-eigenschap, weer gecompenseerd worden.



En vervolgens weer mooi afgedekt worden tot 1 geheel met een dun stukje styreen, zwart gespoten met de airbrush.



In het midden vallen op diverse foto's wat stalen plaatwerk op. Zie bovenste rode pijl op de eerste foto. Dus dat met een stukje styreen nagebootst, de rest met lindelatjes aan het beplakken.



Wanneer de vloeg volledig bedekt is het geheel heel iets opgeschuurd om het iets lichter van kleur te krijgen en wat mooier egaal. Daarna begint het kleuren van de 2 stukjes styreen die doorgaan voor staalplaten.



Staal roest, dat is nu eenmaal zo, dus even een kwastje met een oranje poedertje erover heen.



Daarna zien dat het hout een iets oudere look krijgt, we doen er een AK Neutral Grey Wash over, een wash die ik eigenlijk erg vaak gebruik bij het weatheren van modellen, een aanrader dus!



Nu bezig om met styreen de overloopjes te maken die over de buffers liggen. Zie onderste rode pijl op de eerste foto. Daarna de complete wagen weatheren en verder met de belading, een tank.
« Laatste verandering: 22 Juni 2019, 15:44:19 door Sander Lageveen » Gelogd

mvg,
 Sander
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1966


« Antwoord #1 Gepost op: 22 September 2019, 09:38:11 »

De eerste van vele wagens klaar. Nu door met de rest.

Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 22 September 2019, 09:52:10 »

Wagens is mooi..... Duim omhoog. maareuh...die kleur van die tank... Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 22 September 2019, 22:06:39 »

Mooi gedaan.  Duim omhoog

Ik heb niet heel veel verstand van tanks, maar het ziet eruit als een Leopard 2.
Die zou je eigenlijk op een 6-asser moeten zetten.
Ze waren te zwaar voor de 4-assers die defensie gebruikte.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Slmmps, Defensie tank transport
« vorige volgende »
Ga naar: