Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456461 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 67



« Antwoord #630 Gepost op: 2 Maart 2020, 06:22:03 »

Man man man wat een werk.
En wat heb je een engelengeduld hiervoor (priegelwerk).
Netjes heeeeeeeel mooi gedaan, ook mijn complimenten  Duim omhoog
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #631 Gepost op: 2 Maart 2020, 10:42:10 »

Henk-Jan, dank voor de lovende woorden.
Nu zijn de trappen en onderzijde van de body in zwarte verf geplaatst. Sneeuwruimers staan reeds gemonteerd op de chassis.

De randen om de grote frontruiten in zwart en de kleine op de zijkanten komen in kleur van bruin geschilderd. In feite is de body bijna geschilderd voor de dienst. Kleinigheden zijn ook bijgewerkt, vervuiler staat al te popelen maar die moet wachten tot de locomotief volledig is afgewerkt.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #632 Gepost op: 2 Maart 2020, 11:04:34 »

Kijk, het kan altijd nog groter: https://spor1nyt.dk/projekt-lemvigbanens-my28-victoria/?fbclid=IwAR1mORWzGVEpLRrIOLuOuXZcMXeetIXNJHtciqyEdBl4MnW0Gxy15fazrZM

 Smiley

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #633 Gepost op: 2 Maart 2020, 11:15:40 »

Of het nu groter is of niet Gert, enigste wat telt is dat je ze maakt. Een model voor jou?
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #634 Gepost op: 2 Maart 2020, 11:19:42 »

Ik vind hem prachtig, maar ik hou het echt bij schaal H0.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #635 Gepost op: 2 Maart 2020, 11:21:11 »

Ik ook enkel nog O schaal jongen.
Das gek genoeg. Groter is nog moeilijker en je verliest veel details geloof me maar, heb er al in schaal 1 van gezien. (maar dat willen die mensen dan niet zien)
Eric.
« Laatste verandering: 2 Maart 2020, 11:22:57 door bollen neus » Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #636 Gepost op: 2 Maart 2020, 18:16:29 »

Stekkers gesoldeerd voor aansluiten van de LED verlichtingen zowel voo- als achteraan. Ook de pinkdoos.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #637 Gepost op: 3 Maart 2020, 11:49:24 »

LED bakjes aan het maken voor in de cabines. Onderdelen in de cabines zijn nu gedemonteerd. In front cabine komen 2 LED in achterste 1 LED. Gewoon omdat in de front cabine de personeelsleden komen te zitten en staan, die moeten opvallen als er licht in voorzien is, meer niet.
Wel voorzien van de juiste kleuren of ik geraak in de knoop bij aansluiten functies op de Ecos.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #638 Gepost op: 3 Maart 2020, 20:34:58 »

LED bakjes zijn klaar, kunnen na schilderen van de cabines verlijmd worden.

oranje pinklichten zijn ook reeds bevestigd op het dak met juiste kleuren voor verbindingen. Alsook de raamranden zijn reeds in het zwart gemaakt, enkel nog de zijramen van bruine verf voorzien.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #639 Gepost op: 5 Maart 2020, 16:28:47 »


LED bakjes voor de cabines alsook de witte/rode LED voor de fronte en achterkant locomotief zijn nu gedaan. Nu de cabines beginnen te verfraaien. Wat spuitwerk, deeltjes afknippen en andere maken.
Binnenzijde ter hoogte van de cabines zijn reeds voorzien van de kleur, ook reeds de zwarte raamlijsten gedaan grote ramen en de kleine op de zijkanten zijn ijbruin geschilderd. Body is nu grosso modo klaar reeds.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #640 Gepost op: 7 Maart 2020, 09:40:24 »

Begonnen aan onderdelen voor de cabines te schilderen.

Gisteren hier weer een uurtje of 3 zonder stroom gezeten, is niet de eerste keer dat dit voorvalt. Das met die groene stroom allemaal hé? Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #641 Gepost op: 8 Maart 2020, 18:53:02 »

Bezig schilderen van de onderdelen nodig voor de cabines

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #642 Gepost op: 9 Maart 2020, 12:20:27 »

Foto's van bezoek verleden week, op een rijtje gezet

Schaal O modellen.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #643 Gepost op: 10 Maart 2020, 09:17:52 »

Achterste cabine zit er reeds in en LED aangesloten.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #644 Gepost op: 12 Maart 2020, 15:43:09 »

Nu begonnen aan verfraaien van de draaistellen, de meeste onderdeeltjes in messing lagen reeds gereed in een bakje. Nu juist aanpassen, gaatjes voorzien en dan verlijmen van deze onderdelen. Ook de zandlossers voorzien . Daarna zijn het nog de bufferbalken aanpakken. Alles in de grondverf zetten en zwart spuiten. Een laatste controle en ze kunnen definitief gemonteerd worden.
Hoop deze klaar te krijgen tegen eind deze maand. Vervuild en al.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: