Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456342 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #645 Gepost op: 14 Maart 2020, 09:32:31 »

Draaistellen zijn in de grondverf gezet klaar om gespoten te worden.

Dan is het detils schilderen eraan. Vervuilen komt nadien. Wordt een roestige bedoening deze onderkant. Body is vrij "clean" te noemen volgens de te volgen foto's. Maar "te" proper ken ik helaas niet. Wel ga ik er zoals steeds voor zorgen dat de ruitenwissers hun job goed doen, je kan dan ook de machinist en/of begleiders zien zitten en dit wil ook zeggen dat deze personeelsleden ook een goed zicht hebben op de baan. Er rijden al genoeg "spook"treintjes rond op modelbanen en dat vind ik dan triestig.
Ondertussen ook al bezig geweest aan samenstellen van de cabines voor de TMY106 versie.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #646 Gepost op: 14 Maart 2020, 11:55:38 »

Om dan eens ook eentje te hebben in de meest tradionele kleuren rood/zwart gaat er deze gemaakt worden ook in schaal O De MY105 Vestsjaellands Lokalbaner. Met sound (das nog te bepalen later) Er zijn welwat "andere" details voor dit model te voorzien maar das allemaal op te lossen door simpele verbouwingskes.

Dit is het Ho model.
Rest van modellen zijn reeds vastgelegd. Maar een verzameling van 13 Heljan Nohabs ga je niet teveel ergens tegenkomen denk ik? Ook staan er nog 5 NMJ Nohabs in de kast die vervuild kunnen worden en voorzien van personeel aan boord. Met andere woorden we zijn hier nog niet aan de nieuwe petatjes hier in den atelier. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #647 Gepost op: 15 Maart 2020, 08:32:49 »

Onderkant al een ferme laag roest voorzien, gaat nog verminderen door effe met een tndenborstel over te gaan.

Bij montage en vervuiling onderkant van de body komt er nog wel wat ander vuil bij dan.
Eric.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #648 Gepost op: 15 Maart 2020, 09:21:44 »

Het is net echt Eric  Duim omhoog
Gelogd

Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 67



« Antwoord #649 Gepost op: 15 Maart 2020, 22:32:28 »

 Duim omhoog mooi hoor.
https://www.facebook.com/wilson.plart/
Als je Facebook hebt natuurlijk.
Deze vent maakt net als jou zulke mooie effecten.
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #650 Gepost op: 16 Maart 2020, 08:58:41 »

Henk-Jan ik bezit zelfs nog geen GSM (enkel toestel met vaste lijn) laat staan dat ik op smoelenboek zou zitten en wil wel bewust zou houden. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #651 Gepost op: 16 Maart 2020, 12:14:52 »

De vier draaistellen zijn nu allemaal vervuild.

Nu beginnen om de bufferbalken in orde te maken, misschien tegen eind deze week zijn deze klaar. Ga ze dan ook direct al vervuilen juist voor montage.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #652 Gepost op: 18 Maart 2020, 09:10:46 »

Messing onderdelen verandert en in grondverf gespoten alsook de balken zelf.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #653 Gepost op: 18 Maart 2020, 18:22:39 »

Alles is nu gespoten, bufferbalken gemonteerd op chassis. Nu kunnen we de messing onderdelen voorzien van de kleurtjes aan de kranen. Silicone slangen aanbrengen en dan verlijmen in de bufferbalken. Das een secuur werkje, links rechts en hopen dat niets afbreekt. Ook dan op de neuzen de decals voorzien met sterren en das ook niet eenvoudig, ga er nog een denkpiste voor moeten houden. En dat er een decal kan scheuren is het ergste wat je kan tegenkomen, zo dicht tegen de eindmeet van afwerking. Ook de voesteunen verlijmen op de neuzen, dan de relingen zijkanten en de platforms verlijmen. Dan staat er in theorie alles op wat ervoor is gemaakt. Decals op de zijflanken ga ik in stukken opplakken denk ik omdat deze een grote omvang hebben. Beter in een paar delen goed laten plakken dan liggen sukkelen in één grote decal. Enfin, zou het eerst willen proberen. Weet het nog niet zeker.
Dus morgen of overmorgen zullen er wel al wat foto's te zien zijn.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #654 Gepost op: 20 Maart 2020, 12:39:02 »

Laatste slangen en hendels aan het monteren op de bufferalken. Dan nog zwart/gele decals plaatsen op de platforms en deze kunnen dan ook verlijmd worden, zijrelingen opzetten en in feite kan dan deze dame dan vervuild worden. De draaistellen zijn immers al vervuild.
Hoop deze eind deze maand klaar te hebben.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #655 Gepost op: 20 Maart 2020, 17:35:25 »

Zo ze staan er allemaal op, aangesloten en verlijmd. (der is toch al één Deen content met dit model)

Decals zijn ook al geplaatst op de  platforms. Al een paar decals gezet op de zijkant van de body.
Moet nog wachten op extra strepen in decals, dus zal misschien iets langer duren dan eind deze maand.
Niet getreurd, er staat nog een model op de plank waar nog heel wat voor moet gebouwd, verfraaid en omgetoverd worden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #656 Gepost op: 21 Maart 2020, 09:06:26 »

Nu je niet buiten mag wegens "risico" op besmetting alles opgezocht via netwerk en lijst van alle benodigdheden genoteerd. Producten nu doorgezonden naar winkels en magazijnen, ben eens benieuwd of het nu in deze tijden nog kan geleverd worden. Het is zeker niet dringend maar beter iets in de kast dan iets waar je nog een paar maand op zou moeten wachten is het motto hier.Betreft decals, messing onderdelen, LED warm wit en rood, profielen in messing, wat vervangmesjes (zeg maar het klein grut dat je anders op een beurs gemakkelijk vind)
Verder kunnen we hier nog steeds een paar locomotieven beginnen te ontmantelen, das geen probleem. Zoek natuurlijk wel steeds een locomotief af te werken en niet aan verschillende projecten tegerlijkertijd bezig te zijn. Dat heb ik al ondervonden, niets voor mij, ik vergeet veel te veel dan. Opschrijven? Okay maar waar had ik dat papier dan ook weer gelegd? Neen, één per één is gek genoeg mijn gedacht.
Aan de PBS MY1132 kunnen we nog wel een paar weekjes verder met de afwerking. Vervuiling aan platforms kunnen aanvangen, ook eerst de bufferbalken doen omdat je na bevestiging van de onderdelen (ook platforms dus) er moeilijker aan kunt  om het wat "proper" te vervuilen. Smiley
Ook onderzijde van de sneeuwruimers en onderkant van de body. De body zelf gaat een lichte vervuiling krijgen, enkel het dak gaat smotsig worden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #657 Gepost op: 22 Maart 2020, 09:08:52 »

Twee kleine stukjes gemaakt in messing, staan nu al in de grondverf gespoten. Komen naast de deuren op de zijkant van de body te staan.

En dit is dus weer één van de verschillen aan een locomotief, anno 1998 staat het er niet op anno 1999 weer wel. Er zijn wel meerdere verschillen maar dat valt bijna niet op.
Met dank aan mijn Deense makker voor de foto's.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #658 Gepost op: 23 Maart 2020, 09:38:02 »

Die kleine stukjes spuiten in het rood, dan kleine plastic card plaketjes snijden om achter deze stekkers te verlijmen. Er komt een gaatje voorzien om alles samen op de body te kinnen lijmen. Dan vandaag nog wat decals opplakken .
Ook al wat voorbereidend werk doen aan volgend project. LED rood en warm wit zijn ondertussen ook binnen, dus kunnen we alle lampen voorzien voor het model TMY106.
Dan zal de dag weeral snel om zijn denk ik?
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #659 Gepost op: 23 Maart 2020, 18:05:18 »


Stekkers gesoldeerd aan kleuren draad voor model TMY106.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: