Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 458318 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 17 Februari 2016, 11:04:00 »

Ik probeer het zo goed mogelijk maar wil niet zeggen dat het volledig juist is.
Volgende stap

Aanpassen van lengte mag niet tegen de body komen en dat kan je het beste zien met enkel even de draaistellen terug op te plaatsen.

Twee zijn er nu gedaan op deze draaistellen, nog een 4 tal te gaan denk ik.
Dan nog de andere 2 draaistellen aanpassen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 17 Februari 2016, 18:33:02 »

Nu veel tijd insteken voor andere slangen bij te maken, om te beginnen voor middelste as.

Is volledig anders dan vorig model.
Nu ben ik eigenlijk bezig in omgekeerde volgorde, bij STT model heb ik de draaistellen voor het laatste behouden nu ben ik er eerst aan bezig. Misschien omdat er nu meer werk aan is.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #17 Gepost op: 17 Februari 2016, 18:53:15 »

Je hebt het tempo weer aardig te pakken!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 18 Februari 2016, 12:43:16 »

Hallo Gert,
Zo'n vaart gaat het echt niet hoor, laatste foto dateert van begin deze week, eerste foto's van 2 en een halve maand geleden. Dus echt snelheid zit er niet in hoor.

Wat ik nu aan het proberen ben is aan de voorkant van draaistel een zandloper te maken, in feite aan de eerste draaistel komen er ongeveer een 6 à 7 slangen bevestigd aan de achterste enkel een 2 tal. Voor zover ik kan zien op een foto natuurlijk. Ik moet wel ergens een lijn trekken, alle kleine details zal zelfs nog niet op spoor O te doen zijn tenzij je in 3D printers gaat beginnen, hier is het nog met de hand en passen, knippen, solderen en nog eens passen.Enfin, ik amuseer me.En dan nog ze mogen nergens raken,, het zou zonde zijn als bij testrit er al gewoonweg tussen de wielen moesten sukkelen.(en let op mijn baan bestaat in spoor O uit 2 flexibele rails van 1 meter op een plankske) Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 19 Februari 2016, 16:22:27 »

Stukjes gesoldeerd, afgezaagd en dicht gesoldeerd, geeft dit als resultaat.

Nu beginnen met uitzoeken voor plooiwerk van deze stiften.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 19 Februari 2016, 18:11:45 »

En dat het niet altijd lukt, bijgaande foto toont dit, deze stukken gaan richting vuilbak. het kan eens gebeuren maar heb eruit kunnen leren dus weeral wat slimmer en waarschijnlijk andere methode of volgorde nemen voor stukken te maken.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 20 Februari 2016, 20:41:03 »


Beetje met een beetje wat plooiwerk doen.

Het zal nog net wat denkwerk kosten denk ik, ook al een beetje denkwerk gedaan over remsysteem aan rechter draaistel.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 21 Februari 2016, 16:46:10 »

Even gepresenteerd op de chassis geeft dit al als resultaat, wel de hoogte in het oog houden om zeker niet tegen de body te komen.

Daarna de rechtse slang beginnen zetten in de vorm waar het meeste op lijkt, nog 2 te gaan daarna.
Dan de rechtse draaistellen daar komt een rem systeem op dat gaat wat anders worden denk ik?
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 22 Februari 2016, 13:51:43 »

Volgende stap, beide zijden zijn nu geplooid, enkel nog een zandverspreider op maken.

Op de chassis geeft dit het beeld, ook nakijken om niet te hoog uit te vliegen.

Nog wat werk aan, nogal een geluk dat aan de ander 2 draaistellen wat minder werk gaat zijn alé dat hoop ik dan wel.
Eric.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 22 Februari 2016, 16:17:38 »

Jeetje Eric, dit is we high-tech gepriegel!  Shocked

Ziet er indrukwekkend uit. Kan je eens een foto plaatsen van een origineel draaistel?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
bollen neus
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 22 Februari 2016, 17:38:28 »


Bovenste is de originele van Heljan, middelste wordt deze aan de linkse kant (moet nog verder afgewerkt worden) van de locomotief de onderste (met nog heel veel werk aan) de rechtse dan (aan dezelfde kant wel ter verstaan) Zo komen ze automatisch dus symmetrisch geplaatst als je van boven de locomotief gaat bekijken.
Tis misschien moeilijk uitgelegd maar je ziet dus ook altijd maar één zijde van een locomotief . Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 22 Februari 2016, 17:59:38 »

En hier eentje van het grote model het is wel de draaistellen van de STT TMY M1111 (en dit is dus links)

je kan ook moeilijk alle slangen en bedradingen weergeven dan kan je er helaas niet meer met rijden denk ik (op een baan dan hé)

Dit is het model in schaal O
Eric.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 22 Februari 2016, 21:03:08 »

Indrukwekkend Eric!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
bollen neus
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 23 Februari 2016, 11:12:06 »

Hallo Jakop, ik probeer zoveel mogelijk een natuurlijke weergave te maken, maar hier bezit ik geen tekeningen van het model, laat staan van alle onderdelen die er nadien opgeplaatst zijn door verandering van firma en dergelijke. Jou zou al een 3D printer moeten hebben een CNC freesmachine en/of een draadbank, dat bezit ik hier zeker niet hoor.
Alles is handwerk, plooien met de tang, een kniptang, zaagje, hamer en nog wat span materiaal das alles.
Ik ben van oordeel als het "beter oogt" dan originele aankoop is het al goed gelukt voor mij, perfect kan nooit niet en daar kan ik al lang mee leven hoor.
Ik beleef er nog steeds plezier aan ook al gaat het niet zo snel meer door de omstandigheden maar daar moet een mens dan maar mee leven zeggen ze dan.

Ondertussen al wat voorbereidend werk gedaan voor zandstrooiers te vervaardigen.

Je zal er nadien niet veel van zien (denk ik?) omdat deze achter de bogie half verstopt zitten.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 23 Februari 2016, 17:52:11 »

De eerste wat zitten aanpassen, staat nog niet definitief op de plaats.

Resterende 3 staan nog zover, er liggen nu een heleboel kleine messing stukjes gesneden klaar. Hopelijk geraak ik morgen of overmorgen er nog aan uit want mij kennende vergeet ik wel eens wat.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: