Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456347 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 24 Februari 2016, 11:18:21 »

Zit terug met heel wat pijn in de rug en uitstralingspijnen naar rechterbeen.Niet veel goeds, het heeft een hele tijd wat beter geweest nu weer niet. Tja , het is steeds vallen en opstaan maar er zal wel wat beterschap mogen komen vind ik.
Dus eerste weken zal ik helaas niet veel kunnen laten zien van vorderingen. Spijtig maar helaas.

Juist hier nog een laatste van zandloper aan beide bougies gemaakt


Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 27 Februari 2016, 14:54:41 »

Al een paar dagen opzoek werk gedaan naar eventuele veranderingen aan deze locomotief via foto's. Niet zo gemakkelijk te vinden maar toch al wat gevonden. Een CD-Rom opgestuurd gekregen uit Denemarken met een pakje details die anders nooit gaat zien op een gewone foto. Met dank aan Ole dus.
Heb al gezien dat er een pakje meer slangen moeten geplaatst worden dan wat ik had gedacht. Ook moet ik de body een deel verzagen langs beide dezelfde zijden om de extra details te kunnen monteren, anders zouden deze altijd tegen de bougies kunnen komen.
Ook reeds gezien dat de decals anders soms zijn, variëren van helder geel naar licht oranje, en het hangt ook niet enkel af van de belichting bij de foto's. Dus een puntje om eventueel een compromis te maken denk ik.
Da, zijn er nog de onderdelen voor het remsysteem op deze locomotief, hoe ik daaraan moet beginnen weet ik echt niet. Dus veel denkwerk en niets kunnen doen, je zou er een punthoofd van krijgen  Grin
Tja denken is ook werken zeggen ze dan maar.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 29 Februari 2016, 10:04:56 »

Een paar kleine onderdelen klaar gemaakt. Zal een ferme puzzel worden om alles nog te onthouden waar ze moeten komen.

Zal er nog moeten bijmaken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 1 Maart 2016, 11:50:46 »

Beetje per beetje wat bijmaken, alle onderdelen nog op plaat gelegd, hoop er achteraf nog aan uit te geraken . Grin

En dan wat deeltjes reeds geplaatst op de linker bougie.

Nu de grote kastjes samen stellen en bekijken hoe ik ze best kan bevestigen aan onderkant van de chassis zonder de bougies te raken, zal nog wat moeten af vijlen denk ik.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 4 Maart 2016, 09:55:34 »

Een "palletje" vol met messing onderdelen voor de draaistellen.

Eric.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 4 Maart 2016, 10:32:31 »

Bouwpakketje!  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
bollen neus
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 5 Maart 2016, 09:30:27 »


Bakjes gesoldeerd. Dan verder aanpassen.
Eric.
Gelogd
wil
Full Member

Offline Offline

Berichten: 229


Met Lenz meer mans.


WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 6 Maart 2016, 14:27:38 »

Eric, prachtig pimp project , volg dit al een tijd.

willem.
Gelogd

Met Lenz meer mans .
bollen neus
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 6 Maart 2016, 14:38:18 »

Willem, dank voor de reactie.
We proberen het steeds goed te doen naar eigen mogelijkheden, eenvoudig is het nooit maar het is nog steeds plezant te noemen (zoals wij dat hier in B zeggen)
Het is wel iets speciaals, spoor O modellen verbouwen is een iets duurdere bezigheid dan Ho. Dat is algemeen geweten en je gaat er ook echt zover in op dan jezelf wil.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 7 Maart 2016, 16:36:15 »

Vandaag een pakje binnen gekregen met e brandblussers om samen te stellen spoor O. Deze komen normaal in de cabines geplaatst.Heb nu voor een 6 tal locomotieven liggen, beter op voorhand dan een week te laat zeg ik altijd.

En als alles dan gemonteerd is verkrijgen we zoiets.

Ik ga ze niet allemaal hetzelfde maken denk ik, der zijn immers verschillen ook in de brandblussers in het echt zal dit zo wel wezen.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #40 Gepost op: 7 Maart 2016, 17:15:07 »

Mooi detail.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 8 Maart 2016, 09:50:06 »

Inderdaad Gert, er komen nog meerdere details op te staan, alsook in de cabines maar voor sommige mensen zal dit niet te hoeven. Die zijn van de mening tja als dienen loc hier voorbij rijdt zie je er toch niets van.
Om jou een gedacht te geven van onkosten om zo een O model te verbouwen ligt de prijs rond de 400 euro aan onderdeeltjes, materiaal en dergelijke.Natuurlijk bestel ik er meerdere bij zodat ik in feite 1 maal de volle pot hoef te betalen voor eerste model, rest kan ik mooi opdelen onder de andere modellen die hier nog staan te wachten op een beurt.
Ik spreek dan nog niet over de kost voor decoder en sound (speaker) als ik dat wil zou er nog een dikke 200 euro bijkomen. En zoals je weet de verzendkosten worden hier nooit vermeld maar als je per ongeluk een 3 tal keer besteld ga je ook een kleine 45 euro zomaar uitgegeven hebben aan zegeltjes op een pakje.
Dus het is wat afwegen om alles wat volgens stapjes te doen.
Nog zo een probleem zijn de O figuren, normaal zouden er figuren in komen met fluo jasjes, zowel machinisten als begeleiders. Moeilijk te vinden, oudere tijdperken vind wel wat maar heb niet zelf de mogelijkheid om figuren nu al te kunnen verbouwen en aankleden. Grin
We zien wel hoe het verder verloopt, zit niemand achter me.
Lijstje met "to doo" is nog zeer lang. Wink
Eric.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 8 Maart 2016, 10:19:46 »

Lijstje met "to doo" is nog zeer lang. Wink

Als die lijst leeg is, ben je klaar met de hobby...ook niet goed  Grin

Ziet er weer mooi uit Eric!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
bollen neus
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: 8 Maart 2016, 12:28:59 »

Grootste bakjes zijn even gemonteerd onder de chassis, nu bekijken voor bewerken van de bougie of er geen wrijving of raakpunten zijn om bochten te nemen.
Zo simpel is het allemaal niet, ben verdorie nog een paar imitatie slangen vergeten maar das dan voor later, eerst dit even verder doen.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 9 Maart 2016, 11:47:44 »

Even geen verbouwing wel tussendoor een laat Kerstcadeau en een vroeg Paasgeschenk binnen gekregen, 2 Heljan spoor O 44811 modellen om nog te verbouwen, zal nog jaren werk hebben mijn gedacht.

Linkse twee zijn gedaan CFL1601 en de STT TMY M1111, dan derde van rechts ben ik aan bezig zou de MY 1158 moeten worden ( Grin  ?) Rest dat zien we wel dan.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: