Ben wel een beetje fier op hoor Jakop. Het is echter niet gemakkelijker omdat het grotere schaal is, je moet meer rekening houden met nog meer details. Sommige lukken me en sommige moet ik gewoon laten voorbij gaan. het is ergens een compromis sluiten en met wat jezelf tevreden mee kan nemen.
In Ho heb ik er ook van gemaakt op locomotieven, daar heb je echter het nadeel dat de verhoudingen niet kloppen ook qua dikte van reling en platform zelf.
Maar ik kan ermee leven, als je ziet welke gedrochten sommige merken op hun locomotief durven plaatsen dan zijn deze wel fijnder in afwerking.
Hier een voorbeeld van afgewerkte Ho model met de rangeer platforms op.
Dit is de MY 1135 anno 2004 met de gele "M" op. Normaal staat deze ook op mijn verlanglijstje om te verbouwen in spoor O. Enkel met iets meer details nog op.
Ik doe mijn hoed af voor mensen die een volledig pakket kunnen samen steken in messing materiaal, denk niet dat ik dit zou kunnen , ook niet een stukje baan maken volledig met groen bekleed.
Heb het nog niet geprobeerd ook al omdat ik zoveel tijd reeds in de verbouwingen steek van enkel NOHAB modellen.
Is ook deels de reden dat ik geen baan bezit, juist een paar flexibels gemonteerd op planken zowel voor Ho als O spoor. Vree simpel maar goed als testbaantje dan.
Maar misschien "ooit" wie zal het zeggen?
Eric.