Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456480 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #60 Gepost op: 26 Maart 2016, 11:23:56 »


Oranje LED afgeplat en nu een ring gemaakt onderaan, 2 te maken. Het is soms maar wat klein grut dat gemaakt wordt maar ik ben van het principe dat alle onderdelen maar klaar liggen voor eventueel spuitwerk of eind afwerking.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #61 Gepost op: 27 Maart 2016, 10:41:16 »



Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #62 Gepost op: 28 Maart 2016, 08:25:17 »


Deze "heer" staat al te wachten maar zal nog heel wat geduld moeten hebben eer "ze" volledig klaar en afgewerkt gaat zijn.
Vandaag wat relingen plooien en gaatjes voorzien.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #63 Gepost op: 30 Maart 2016, 17:53:16 »

Begonnen aan de plaketjes te maken voor aan de reling die naar de neuzen lopen. In totaal dus 4 stuks. Ik ben van plan ook plaketjes te voorzien aan de 8 rechte relingen aan de zijkanten, dus nog wel wat werk aan de winkel.

Ook nog de stootplanken onderaan de platforms moeten er nog gesoldeerd worden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #64 Gepost op: 3 April 2016, 08:14:07 »

Plakketjes voor deze relingen aan de platforms zijn nu klaar, nu nog solderen. Daarna beginnen aan de relingen (ook met plakketjes) voor de zijkanten naast de platforms.

En zo te zien op de foto staat ales schots en scheef wat helaas dus niet waar is, das nu eigen aan ronde neuzen. Je verkijkt je er zo gemakkelijk op.

Als de relingen gedaan zijn juist nog de 2 handgrepen naast de deur boren en dan zit er het meeste werk aan de body er reeds op.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #65 Gepost op: 4 April 2016, 17:13:00 »

Relingen geplooid, gaatjes geboord, plaket gesoldeerd op de relingen. De eerste 2 zijn nu gedaan.

De platforms zijn nog niet compleet gedaan, de stootband moet er nog op gesoldeerd worden alsook de plaket aan de reling, deze zitten er maar los overgeschoven.
Waarschijnlijk is dit iets tegen eind van deze week.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #66 Gepost op: 6 April 2016, 16:01:18 »

Alle relingen zijn nu voorzien van een plaket, gesoldeerd en in de body voorzien van de nodige gaatjes. Nu enkel nog de Weinert handgrepen op de neuzen boren.
Stootbanden aan de platforms en we zijn bijna rond aan de body.
Dan nog even bekijken voor de oranje pinklichten op het dak.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #67 Gepost op: 7 April 2016, 16:22:43 »

Alles is no gesoldeerd wat er te solderen viel. Enkel nog de gaatjes voor de Weinert handgrepen naast de deuren. Dan controle en de oranje lichten een plaatsje geven op het dak.




Zo dat zal het zowat zijn voor deze week.
Eric.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #68 Gepost op: 7 April 2016, 17:36:56 »

Hier mag je best wel trots op zijn Eric! Enorm strakke bordessen zijn het geworden en die handgrepen zijn ook prachtig. Op deze schaal kan toch wel veel.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
bollen neus
Gast
« Antwoord #69 Gepost op: 8 April 2016, 11:50:51 »

Ben wel een beetje fier op hoor Jakop. Het is echter niet gemakkelijker omdat het grotere schaal is, je moet meer rekening houden met nog meer details. Sommige lukken me en sommige moet ik gewoon laten voorbij gaan. het is ergens een compromis sluiten en met wat jezelf tevreden mee kan nemen.
In Ho heb ik er ook van gemaakt op locomotieven, daar heb je echter het nadeel dat de verhoudingen niet kloppen ook qua dikte van reling en platform zelf.
Maar ik kan ermee leven, als je ziet welke gedrochten sommige merken op hun locomotief durven plaatsen dan zijn deze wel fijnder in afwerking.
Hier een voorbeeld van afgewerkte Ho model met de rangeer platforms op.

Dit is de MY 1135 anno 2004 met de gele "M" op. Normaal staat deze ook op mijn verlanglijstje om te verbouwen in spoor O. Enkel met iets meer details nog op.
Ik doe mijn hoed af voor mensen die een volledig pakket kunnen samen steken in messing materiaal, denk niet dat ik dit zou kunnen , ook niet een stukje baan maken volledig met groen bekleed.
Heb het nog niet geprobeerd ook al omdat ik zoveel tijd reeds in de verbouwingen steek van enkel NOHAB modellen.
Is ook deels de reden dat ik geen baan bezit, juist een paar flexibels gemonteerd op planken zowel voor Ho als O spoor. Vree simpel maar goed als testbaantje dan.  Grin
Maar misschien "ooit" wie zal het zeggen?
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: 9 April 2016, 18:40:46 »

Gaatjes voorzien op dak voor de oranje pinklichten. En zo te zien van boven af toont de locomotief een stukje langer.

Vandaag op beurs te Sint-Niklaas om een hele resem messing materiaal geweest, nu kom ik echt wel een paar jaartjes toe voor de verbouwingen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #71 Gepost op: 11 April 2016, 09:53:14 »

Zo alle gaatjes zijn er nu in, ook voor de Weinert handgrepen naast de deuren.

Proberen om wat putty rond de sluitlichten te doen en af te schuren zodat dit wat rond gaat liggen.
Nu alles nog eens checken, hier en daar wat overtollige braamkes verwijderen. En dan kunnen we gaan denken aan in de grondverf zetten van de onderdelen en/de body.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #72 Gepost op: 11 April 2016, 18:38:36 »


Deze "heer" staat al te wachten maar zal nog heel wat geduld moeten hebben eer "ze" volledig klaar en afgewerkt gaat zijn.
Vandaag wat relingen plooien en gaatjes voorzien.
Eric

Deze foto demonstreert mooi waarom ze in DK 'Preekstoel' als bijnaan voor dei rangeerplatforms hebben bedscht.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #73 Gepost op: 12 April 2016, 15:48:14 »

"Het is je vergeven mijn zoon" klonk het vanuit de stoel.  Grin

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: 15 April 2016, 09:40:09 »

Zo alle messing profielen L, buisjes en platte strippen zijn binnen. Alsook de laatste zending van Weinert. Nu alles voorhanden voor verbouwing van 4 schaal O modellen.
Enkel wat beterschap en dan kunnen we er iets mee doen.  Wink

Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: