Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456168 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #240 Gepost op: 25 Februari 2017, 16:24:07 »

Geen probleem Wil, is zeker niet dringend , heb hier nog genoeg katjes te geselen.

Stootbandjes staan er nu ook allemaal op.

Dan nog een zicht met de modellen in wording in den atelier.

Wit/zwarte van de MY1158.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #241 Gepost op: 27 Februari 2017, 09:19:08 »

Setje van 4 platforms zijn nu klaar om ontvet te worden en in de grondverf gespoten te worden, deze komen te staan op de MY1146 versie.Ook nog wat coorectie gedaan aan de prieze/stekker voor op de neus te plaatsen, komt in orde. Voor deze body ben ik bijna helemaal rond, alles staat er nu bijna op, enkel nog de overtollige witte lijnen verwijderen en dan wat filler opspuiten en bekijken naar eventuele oneffenheden (weg schuren en dan opnieuw bekijken is dat)
Nu beginnen aan een tweede setje van 4 platforms die ik ga gebruiken voor de Structon. Relingen liggen al klaar (zo uit de doos te nemen, altijd handig als je wat vooruit kijkt)
Aan deze body moet ik nog de dakgoten verlijmen en enkele kleinigheden op dak wat verbeteren. Gaatjes voorzien voor de platforms. De voettrapjes op de neuzen kunnen bevestigd worden, deze gaatjes zijn reeds geboord (0,6 m/m) Komen Weinert onderdelen op.
Nog genoeg werk voor handen. En hopen op geen extra tegenslagen meer, heeft al genoeg geweest dit jaartje.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #242 Gepost op: 1 Maart 2017, 17:56:34 »

Tweede set van 4 platforms zijn ook gedaan. De eerste set staan te samen met de deurgrepen reeds in de grondverf gespoten.
Vandaag wat plamuurwerk gedaan dus voor morgen zal het afschuren worden en eventueel als het nodig is terug opnieuw dezelfde bewerkingen doen.
Body van de MY1146 is (na deze bewerkingen) zo goed als klaar om wat filler op te zetten en alles egaal te maken. Dan grondverf spuiten en dan gaat deze de doos in om niet te veel stof te nemen.

Stukje met stekker/prieze is ook nu klaar. Binnenkant in de neuzen wat weg gevijld en past veel beter.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #243 Gepost op: 2 Maart 2017, 15:07:12 »

Stop voor vandaag, plamuren, afschuren, plamuren, afschuren, laten drogen, terug plamuren en afschuren.
Dit zijn veel uren die er in steken om mooi egaal resultaat te bekomen. Een "eventuele koper heeft daar meestal geen oren naar omdat 99% hiervan niet weten hoe je eraan begint om zo een model te verbouwen en iets of wat "proper" en presentabel op een foto te kunnen presenteren.
Maar toch loont het, antennes, beide goten,oneffenheden neuzen en dak zijn nu praktisch klaar. Sneeuwruimers hebben eerste laagje primer over zich gekregen.
Rest is voor een andere keer, kan geen schuurpapier meer zien voor vandaag. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #244 Gepost op: 3 Maart 2017, 11:34:05 »

Juist nog een kleine reparatie gedaan voor collega.
Nu terug aan O model verder doen, voorbereidingen voor bufferbalken. En als het gaat (of ik het zie zitten?) terug nog wat afschuren .
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #245 Gepost op: 5 Maart 2017, 10:00:05 »

Body van de MY1146 staat nu bijna klaar voor spuitwerk primer op te zetten. Ondertussen wel al wat rode lichten gemaakt die naast de deuren komen te staan, het is ook maar een detail natuurlijk, normaal en ik schrijf "normaal" probeer ik er alles op te zetten wat ik kan zien op foto's, onderdelen juist onder de chassis incluis. Soms zie je deze en soms dan ook niet maar ze staan er wel op natuurlijk.Meestal zie je de kleine details echt maar goed in live vorm. Bij nemen van foto's gaan er soms verloren, je zou je echt enkel moeten bezighouden met detailfoto's te nemen en daar is mijnen "foto aparail" niet goed genoeg voor (komt misschien "ooit" wel?)
Na de rode lichten zijn het nog de bufferbalken die ik onderhanden moet nemen en als het weer wat meezit (?) kan ik wat primer spuiten op de body.
Hier nog een paar details van de vervuiling aan vorig model de MY1158 ContecRail.



Er moet wel hier en daar nog wel wat matte vernis opkomen , zeker op de body, dus kan nog wat veranderen na behandelingen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #246 Gepost op: 5 Maart 2017, 13:08:03 »

Al wat onderdelen gemaakt, puzzelen voor later.

Dan probatie voor de rode lichten naast de deuren te maken.

Moet er nog een plaat voor achter maken (denk ik?)
Vier stuks te doen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #247 Gepost op: 6 Maart 2017, 09:25:02 »

De rode pinklichten zijn nogal naar de grote kant, ga bekijken of ze te gebruiken zijn anders zal ik een nieuwe poging moeten ondernemen.
Nu nog 2 kleppen lijmen op de neus , body wat ontvetten en dan deze week wat in de primer zetten.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #248 Gepost op: 6 Maart 2017, 11:21:07 »

Laatste bewerkingen doen voor kleppen en stroomkabel in de neus te verwerken.

Pinklichten baren me wel wat meer zorgen, enfin ik zal er wel een mouw aan kunen passen.
Nu nog deze kleppen en onderdeel reeds in de primer zetten.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #249 Gepost op: 6 Maart 2017, 16:58:38 »

Ontvet en reeds in verschillende laagjes de filler/primer opgespoten.
De kleine oneffenheden is voor morgen wat af te sliesen met papier.

En ja ze ziet vree wit, geeft zelfs licht in het donker. Grin

Je ziet aan ander model is er nog een berg werk aan eer deze ook zover zal staan als de "witte madam".
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #250 Gepost op: 6 Maart 2017, 17:39:59 »

En ja ze ziet vree wit, geeft zelfs licht in het donker. Grin

Wereldprimeur: 'Glow in the dark-bolleneus'   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #251 Gepost op: 7 Maart 2017, 09:12:01 »

Gert, Grin Grin
Der is steeds veel werk aan, en af en toe eens een mopje tussendoor moet kunnen hoor.

Voor spuitwerk ga ik nog wat wachten, kleine onderdelen die in het zwart komen te staan dat gaat gemakkelijker bij lagere temperaturen. Dus kan ik steeds daar al aan beginnen. Zoals de platforms en de  de deurgrepen. Voor de bufferbalken moet ik deze eerst nog afwerken.
Ik heb wel al gezien dat er geen al te veel oneffenheden inzitten. Mag ook wel na zoveel uurtjes schuren en plamuren. Trouwens je mag nooit te nauw steken als je goed kijkt naar de 1:1 modellen, die zitten vol met deuken overal , zelfs hier en daar een scheurtje.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #252 Gepost op: 9 Maart 2017, 12:55:54 »

Body staat klaar voor spuitwerk.

Nu verder plooiwerk doen voor tegen de draaistellen en onderzijde chassis. Alsook bufferbalken verfraaien.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #253 Gepost op: 11 Maart 2017, 17:11:16 »

Wegens niet verder kunnen doen aan volgorde, begonnen aan plooi en meetwerk draaistellen.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #254 Gepost op: 13 Maart 2017, 10:28:54 »

Een paar nieuwe onderdeeltjes gemaakt, moeten nog opgekuist worden.

Deze morgen reeds de platforms en de deurgrepen in zwart gespoten, die staan nu te drogen.
Deze namiddag staat er wat les op het programma hoe ik digitaal kan rijden, snap er nu al niets van kan alleen maar beteren of verslechteren. Grin
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: