Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456418 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #255 Gepost op: 14 Maart 2017, 16:24:30 »

Eentje bijna volledig, nog 3 te gaan. meet plooi en denkwerk.

En in feite zal er geen enkele dezelfde zijn, ook met onderkant chassis komen er nog silicone tubes bij.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #256 Gepost op: 17 Maart 2017, 13:50:53 »

Stapje verder. Ook nakijken of er nergens iets tegen chassis of eventueel de body komt te slepen. Moeten nog enkele draadjes aankomen te staan.


Dan andere onderdeeltjes op plakje voor later te kunnen puzzelen.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #257 Gepost op: 17 Maart 2017, 20:38:08 »

Hier een extra gemaakt messing onderdeeltje (komen er wel meerdere te staan onder chassis)Tis maar dat het een beetje op "iets" trekt nietwaar?

De andere soort van draaistellen komen later aan de beurt, gans ander consept.
Ik zie dit nog niet gemaakt worden door alle bekende en zeker beter wetende producenten. Elk model is immers anders, slecht om productie zo te maken.
Leve modelbouw zeg ik dan maar, enne neen dit is niet "perfect" omdat er immers mensen zijn die alles beter kunnen en zeggen en/of omgekeerd.
Laat mij maar gewoon verder knosselen op mijn eigen -wijze manier. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #258 Gepost op: 18 Maart 2017, 08:52:32 »


Het moest deze foto zijn in vorige post.
Bij deze rechtgezet dus.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #259 Gepost op: 19 Maart 2017, 08:31:04 »

Gisteren eerste digitale stapke gedaan, 2 locomotieven staan op rail, verlichtingen moet ik nog aan sluiten en bekijken hoe ze worden bediend. Veel aan te leren maar we hebben gelukkig veel tijd.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #260 Gepost op: 20 Maart 2017, 08:09:00 »


CD rom terug gevonden, was deze kwijt en op een verkeerde plaats gelegd denk ik. Mooie beelden van vervlogen tijd helaas. Open deur dagen bij de Pierre in maart 2010 , spijtig dat deze mens te snel is heen gegaan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #261 Gepost op: 27 Maart 2017, 10:18:52 »

Verleden week nog een MTH ketelwagon GATX kunnen kopen, daarvoor ben ik reeds een messing reling voor aan het maken zodat deze niet meer scheef kan getrokken worden. Misschien hiervoor ook nog eens kijken om Weinert draaistang voor de remmen te bestellen.


Zaterdag dus naar Aalst geweest, spoor 1 Strabag Nohab stond daar op de baan. Mooi model, sound is dezelfde als die bij mijn spoor O modellen gaat gebruikt worden, vree wijze sound.

Ondertussen aan MY1146 nog wat kleine onderdelen in messing aan het vervaardigen en verder uitzoeken naar de functies voor de verlichtingen en eventuele pink functie. Dat komt allemaal wel in orde met tijd en veel boterhammen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #262 Gepost op: 29 Maart 2017, 12:28:12 »

Hier een foto van de Nohab spoor 1 versie Pullman ESU/Heljan te zien op baan in Aalst. Mooi machientje.

En voor de lol hier een Roco Ho model van hetzelfde model.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #263 Gepost op: 30 Maart 2017, 12:23:52 »

De bestelde weerstandjes zijn binnen, neen niet bij de Chinees gekocht. Ik hou liever van de EU winkels en ocharme voor die gratis verzending doe ik het ook al niet hoor. Maar sommige liggen gans het net te ontrafelen om toch maar ergens 0,50 euro goedkoper te hebben, tja als ik dat doe zit ik meer tijd te verknotsen als dat het waard is.

Nu kan ik beginnen met alle LED te voorzien van een weerstand, sommige kan ik dus per 2 aansluiten. En dan testen via de digitale instelling of alles oké is.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #264 Gepost op: 30 Maart 2017, 18:50:40 »

Juist nog bericht gekregen dat de sierslangen en koppelingen van Weinert binnen zijn, alsook de kleine boutjes van M2 die ik besteld heb. Zijn onderweg naar de atelier, mooi dan kan ik de bufferbalken ook verder afwerken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #265 Gepost op: 31 Maart 2017, 17:51:14 »

Denk dat ik juist mijnen eerste decoder heb doorgesmoord, vree heet geworden , plop en gedaan met de verlichtingen. Locomotief rijdt echter wel nog voor- en achteruit. 4 uitgangen aan kant van de functies functioneren nog maar niets schakelt nog over, dus 4 kanalen blijven stroom leveren tegen wil en dank.
Heb al 2 nieuwe besteld.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #266 Gepost op: 31 Maart 2017, 18:18:00 »

Oeps, da's een duur grapje...   Cry

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #267 Gepost op: 31 Maart 2017, 18:35:07 »

Duur is relatief in mijn ogen Gert. Ik ben gelukkig niet zo een klagend persoon die een euro in 4 zou bijten om toch alles maar aan de goedkoopste prijs te kunnen krijgen. Deels ook omdat ik met grotere maten werk in schaal naar het schijnt zagen en klagen die heel wat minder.
Enfin ik zie ze wel volgende eek hier arriveren en dan bekijk ik het wel nuchter  Grin
Eric.
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #268 Gepost op: 31 Maart 2017, 18:37:36 »

Check je aansluitingen want je maakt ergens gruwelijk sluiting als je al die functie uitgangen weet op te blazen  Embarrassed
Gelogd

mvg,
 Sander
bollen neus
Gast
« Antwoord #269 Gepost op: 31 Maart 2017, 18:49:14 »

Gecheckt Sander, niets speciaals gezien.Alle draadjes zelfs gesoldeerd (uiteinden toch )
Ik zou het dan maar "leergeld" noemen.
Vind het wel eigenaardig dat alles wel functioneerde en dan ineens niets meer.
Dank voor de tip.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: