Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456201 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #270 Gepost op: 3 April 2017, 13:29:28 »

Zo, alle digitale gedoe even de kast ingestopt.
Terug met verbouwen bezig, zal me beter afgaan mijn gedacht. Weinert onderdelen verknippen en solderen tot dit resultaat reeds.

Nu ontvetten, grondverf en op laatste worden de kleine details geschilderd. Als beide bufferbalken even ver staan wel te verstaan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #271 Gepost op: 3 April 2017, 18:58:32 »

De herstelde motor even getest, is iets trager op gang maar blijft daarna even snel of traag draaien als de andere. Dus dik tevreden.
Hoop deze week terug de bestelde decoders binnen te hebben zo kan ik terug uittesten zoals het hoort.
Onderdelen van Weinert zijn ook binnen gekomen uit Nederland alsook de boutjes van M2.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #272 Gepost op: 4 April 2017, 13:31:26 »

Van een vrije dag even geprofiteerd om wat te knosselen, komen wel nog langere poten onder.

Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #273 Gepost op: 4 April 2017, 18:09:11 »

Ziet er degelijk uit!  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #274 Gepost op: 7 April 2017, 15:40:55 »

Komt allemaal wel goed Gert.
Beide bufferbalken zijn klaar, voorste is vooraan en achterste is voor de achterzijde van de locomotief. Daar heb ik meer plaats maar enkel de schroefkoppeling nog omhoog verwerken met een soort van kettingske.

Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #275 Gepost op: 8 April 2017, 10:11:24 »

De ene bufferbalk is de andere niet, zo te zien.

Rest van week end buiten wat genieten van de voorspelde "lente" prik.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #276 Gepost op: 8 April 2017, 16:20:15 »

En van genieten is het wel.

Met nodige lichtverteerbare drank Grin
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #277 Gepost op: 8 April 2017, 16:49:18 »

Appelcider?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #278 Gepost op: 8 April 2017, 17:10:12 »

Vogelkeswijn alias plat water. Grin
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #279 Gepost op: 8 April 2017, 18:14:18 »

Dat noemen ze hier in Nederand 'gemeentepils'.   Smiley

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #280 Gepost op: 9 April 2017, 09:12:27 »

Materiaal dat deze week is binnen gekomen, weerstanden, Weinert messing onderdelen en nog 2 Esu grote decoders.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #281 Gepost op: 12 April 2017, 14:16:03 »

De bufferbalken dus afgewerkt en reeds in de grondverf gespoten. Laat deze dus staan in kast met onderdelen, bij gepaste tijde voor spuitwerk alles na elkaar kunnen doen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #282 Gepost op: 13 April 2017, 15:23:25 »

Gans de namiddag reeds de afgebroken delen uit de cabines aan het restaureren en herplakken. Sommige veranderen voor eenvoudig te kunnen monteren later na spuitwerk binnenzijde van de cabine. Veel werk aan  en versta het nog altijd niet hoe mensen hun materiaal zo kunnen verkl...... Heb al ondervonden als ik eentje monteer ik nooit lijm of dergelijke moet gebruiken. Natuurlijk zonder licht ge je niet veel zien maar aangezien ik er altijd verlichting in maak zullen alle onderdelen en extra's wel te zien zijn.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #283 Gepost op: 13 April 2017, 15:51:10 »

Veel werk aan  en versta het nog altijd niet hoe mensen hun materiaal zo kunnen verkl......

Heb je dan gebruikte modellen aangekocht?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #284 Gepost op: 13 April 2017, 16:20:45 »

Gert, die Heljan O modellen (nummers 44801 met kroon en de 44811 rood/zwarte schildering DSB) kan je onmogelijk nog "nieuw" verkrijgen hoor. Zijn immers al jaren uitverkocht. Er zijn wel mensen die schrijven "nieuw en ongebruikt" tot je de dozen binnen opgestuurd krijgt. Ik kan je wel vertellen hoeveel ervoor gevraagd wordt deze tijden. Tussen de 450 en de 625 euro. De laatste die ik gezien heb was op de Franse ebay en daar vroeg men 1.000 euro zonder te blozen.
Als je dan even een kleine som maakt van de nodige onderdelen en alle messing en plastic card materiaal kom ik rond de 450 euro. Dan nog wat figuren en dan weet je ook al de startprijs om "eraan" te beginnen. Let op das dan gewoon analoog en nog niet digitaal, ga je voor digitaal komt er nog wat extra werk bij. En met sound kost het je een 200 euro decoder met sound + de speaker.
Enfin, das maar even tussendoor hoor.
Neen een "low-budget" prijsje zal het ook nooit worden.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: