Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456200 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #285 Gepost op: 13 April 2017, 18:24:40 »



Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #286 Gepost op: 15 April 2017, 09:12:01 »

Afgebroken onderdelen zijn nu terug gelijmd op hun plaats. Heb ook al bekeken om de gashendels maar op één sokkel te vermaken, heb ik meer plaats voor bestuurder en kan ik ook meer rekening houden met eventueel plaats te kort. Ook de overtollige originele gaten worden opgestopt en afgeschuurd zodat alles weer precies als nieuw eruit ziet na spuitwerk. Het is wel schaal O maar ook geen balzaal te noemen in  de cabine. Kastjes zijn gemaakt, ook nog extra onderdelen nu nog samen steken en dan kan de alles in de grondverf en gespoten worden in de gewenste kleur. Instrumentenbord wordt ook geschilderd (zoveel mogelijk eters en dergelijke in kleurtje zetten) zodat als de LED bak brand je toch nog heel wat details te zien krijgt (heb ik ondervonden bij eerder gemaakte modellen, veel meer te zien dan in Ho). Personeel komt er ook nog in, 2 personen, das niet overdreven maar deze vallen wel op.
Ben er nog niet uit of dit model digitaal enkel met decoder gaat worden of eentje ook met sound. Op decoder met sound vind ik nog niet te veel aansluitingen terug voor alle functies voor de verlichtingen aan te sluiten. Enkel wisselen van wit/rood bij rijrichtingen heb ik al gevonden. Natuurlijk zal der wel een oplossing voor komen.We hebben tijd.
Voor iedereen een Prettig Pasen gewenst.(ook een verlengd week end met hopelijk niet teveel regen en wind)
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #287 Gepost op: 15 April 2017, 12:00:11 »


In de vlucht nog een foto gemaakt. Dat gaat allemaal in de sjackoche geraken
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #288 Gepost op: 15 April 2017, 16:31:33 »

Eerste laagje verf opgespoten,kastje gelijmd alsook de bank. Zo zie ik de proefopstelling in de cabine van de MY1146 Nordjyske Jernbaner.

Nu nog een definitieve laag verf spuiten en alle details (ook op de kast) schilderen. Hier en daar komt er ook een sticker te staan.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #289 Gepost op: 17 April 2017, 08:17:42 »

Gisteren nog op een ruilbeurs geweest in Sint-Niklaas (Oost-Vlaanderen dus) om nog wat messing draden te gaan. Is niet ver van de deur en gemakkelijk te doen met de fiets. Kan er weeral een ferm tijdje mee verder.
Sokkel al bekeken, ik ga een rond buisje gebruiken en dan van lengte maken zodat ik zowel genoeg va de zijkant kom als niet tegen de bestuurder. Ook blusapparaten plaatsen zoals bij vorige modellen. het is altijd anders bij elke locomotief zo verval ik nooit in eentonigheid, je ziet het maar als je ze echt live kunt bewonderen.
Rest van deze namiddag zal wel besteed worden met koper die 19 zelfbouw locomotieven wil aanschaffen. Ben eens benieuwd wat er uit de bus zal komen. Huh?
Eric.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #290 Gepost op: 17 April 2017, 09:42:22 »

Hallo Eric,

Prachtig werk. Het lijkt wel toveren (in schaal 0) wat je doet.  Duim omhoog
Fijn te lezen dat je weer op de fiets gestapt ben met je weerspannige rug.
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #291 Gepost op: 17 April 2017, 14:43:31 »

Hallo Arjen, dank voor de toffe reactie.
En ja het gaat beter met de rug, fietsen is goed ervoor (heb ik me laten wijsmaken)  Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #292 Gepost op: 17 April 2017, 14:59:45 »


Zo heel deze verzameling is dus verkocht, niet in één keer maar de laatste 19 stuks zijn hier juist afgehaald. Vijgen na Pasen?  Grin
Geen NMBS modellen meer, enkel de 3 originele staan hier nog 63474,75 en de 76.
Geeft nu wat meer ruimte voor aankopen in grotere modellen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #293 Gepost op: 20 April 2017, 17:52:02 »

Cabines deze namiddag volledig gespoten, nu kan ik dus beginnen met de details aan te brengen en te schilderen. Gashendels staan nu op één sokkel, zo spaar ik een beetje ruimte uit ook al omdat ik ze iets langer heb gemaakt. Meer zichtbaarder na montage door de ramen.
Dan nog wat materiaal besteld in Duitsland, een programmeerder voor digitaal, een decoder met sound en twee zonder sound. Denk dat ik dat misschien de maandag al in mijn bezit ga kunnen hebben.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #294 Gepost op: 21 April 2017, 16:28:17 »

Begonnen met wat details te schilderen. beetje bij beetje komt dat wel snor.

Dit is voor de achterste cabine.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #295 Gepost op: 22 April 2017, 08:22:39 »

Dit week end nog proberen om beide cabines klaar te krijgen met figuren en LED bakjes.
Dan hoop ik voor volgende week dat de body reeds een deel kan geschilderd worden, die staat spuitklaar .
Dit is een Ho model van model waar ik in schaal O bezig ben, eerst in het klein en dan een iets grotere versie maar met meer details en afwerking.

En zo te zien is deze foto al uit de "oude" doos.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #296 Gepost op: 22 April 2017, 10:57:20 »

Stapke verder


Eric.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #297 Gepost op: 22 April 2017, 12:38:01 »

Mooi Eric, naast de rood-zwarte DSB kleuren is dit mijn favoriet!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
bollen neus
Gast
« Antwoord #298 Gepost op: 22 April 2017, 13:16:12 »

Dag Jakop, zo heeft iedereen wel zijn "favoriete" Nohab of bolle neus denk ik ? Zelf ben ik een voorstander van de MY1126 in Graffiti uitvoering , enkel alleen al om deze "ooit" eens te kunnen na maken maar me niet zal lukken. Deels omdat deze zoveel verschillende details heeft in de schilderingen dat het hoop werk zal vergen. Spuitwerk? Sommige delen misschien wel. Enkel decals? Ook een mogelijkheid maar niet gemakkelijk om deze egaal en proper op zo een schaal O model dan te kleven?
Enfin, misschien komt het er nog wel eens van maar het is zeker geen "must" hier. Modellen die gemaakt/en of verbouwd worden zal al exclusief genoeg zijn denk ik dan maar?  Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #299 Gepost op: 22 April 2017, 16:42:22 »

Zo ziet er dus voor het ogenblik de front cabine er uit. Stickers geplaatst en ze zoeken nog een 4de man om wat te kunnen kaarten, (het mag ook een vrouw zijn geen probleem  Grin )

Rest van onderdelen en LED bak is voor morgen of de komende week.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: