Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 62   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 458228 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #315 Gepost op: 17 Mei 2017, 10:57:51 »

Ziet er goed uit.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #316 Gepost op: 17 Mei 2017, 11:30:17 »

Dank Gert & Sander.

Ben het niet gewoon om zoiets te maken, maar voor alles moet toch eens een eerste keer zijn nietwaar?
En tja wanneer gaat dit klaar of af zijn? Ik denk met een jaartje of 4 zoiets (?) Als het meevalt natuurlijk want locomotieven verbouwen is bij mij nu eenmaal wel de hoogste prioriteit hoor. Dan nog watt klungelen aan verfraaien (met messing) aan O wagons en vervuilen en jullie zullen direct ook wel beseffen dat er veel werk op de planken staat en tijd moet verdeeld worden met ook andere bezigheden. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #317 Gepost op: 21 Mei 2017, 09:26:07 »

Stuk plaat opgelegd, goeie hoogte van zicht om treinen te zien rijden. Wat kleine rails gelegd om te testen.

De groen/zilver/zwarte vooraan is de STT TMY M1111 daar zit over na te denken om daar ook een gewone decoder in te monteren, dus wat extra werk.
Ik had gedacht om baan op te splitsen in deel analoog en digitaal maar naar het schijnt kan je daarmee wat extra problemen mee krijgen als je niet goed oplet bij aansluitingen (en aangezien ik geen electro worm ben  Grin ) is het beter te voorkomen dan te genezen.
Ook de ContecRail kan ik nog voorzien van een decoder.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #318 Gepost op: 24 Mei 2017, 20:43:42 »

Witte verf reeds gespoten op de grote body, eindresultaat zal zoiets moeten worden, op foto is dit het Ho model dat ik gemaakt heb verschillende jaren geleden.

ben nu strippen aan het snijden voor de rode biezen op te kunnen spuiten.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #319 Gepost op: 26 Mei 2017, 13:57:58 »

Deze morgen plat op den buik gelegen om wat foto's te nemen van de afgewerkte O schaal modellen.

Hier een voorproefje.
Ga de foto's bundelen in een boekje zoals ik reeds 2 heb gemaakt over de verbouwingen modellen Roco in Ho.Moet nog wel wat foto's vergroten en details uithalen zodat ze ook eens in een ander daglicht tevoorschijn komen te staan.
Natuurlijk professioneel is dit helemaal niet maar beter iets dan niets zeg ik steeds.
Waar het mooie weer allemaal niet goed voor is. Grin
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #320 Gepost op: 26 Mei 2017, 17:15:47 »

Leuk! In daglicht doen jouw modellen het ook goed.
 Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #321 Gepost op: 26 Mei 2017, 20:44:42 »

Hoi Gert, dank, we proberen er het beste van te maken zowel ikzelf als de modellen  Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #322 Gepost op: 30 Mei 2017, 13:52:01 »

Zo, het ging weer beter..............enkel morgen terug kliniek in om extra testen voor de zenuwen. En hopelijk weten ze waar die verdomde pijnen vandaan komen. Het zal hier dus even weer stil zijn rond modelbouw.
Tot betere tijden.
Eric.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2478

Oude meuk in h0


« Antwoord #323 Gepost op: 30 Mei 2017, 22:00:36 »

Eric, sterkte de komende tijd. Hopelijk vinden ze een remedie voor je kwaal.
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #324 Gepost op: 4 Juni 2017, 11:43:46 »

Hallo Arjen, volgens laatste uitslagen van de testen zal het opereren worden aan beide armen. We zien wel in de loop van deze week wat er uit de bus valt. En valt tegen wat typen met "1" vinger.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #325 Gepost op: 18 Juni 2017, 09:52:46 »

Ondertussen zeer langzaam (soms) wat draadjes trekken aan decoder voor de functies te hebben die ik graag wil aan deze locomotief.
Meestal laat ik een schroevendraaier 3 à 4 keer vallen maar dan doe ik de volgende dag wel verder met knosselen.

Ook al bericht gekregen dat eerste operatie een week is uitgesteld, eerst rechts dan links aan de ellebogen, de zenuwen verleggen of wat dan ook?
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #326 Gepost op: 20 Juni 2017, 14:04:33 »

Een beetje verder gefoefeld aan de functies en bedradingen aan de decoder.
Stap 1, machinekamer verlichting enkel links

Stap 2, enkel rechtse kant

Stap 3, beide zijden.

We doen gewoon wat op eigen tempo verder, en of dit perfect is ,laat ik over aan de mensen die het beter kunnen natuurlijk. Wink
Volgende stappen is bedradingen inkorten, nieuw solderen en dan body op zetten en hopen dat alles kits blijft. Is een hele ervaring voor mij en een openbaring van de mogelijkheden.
We zien wel hoever ik spring aan dit model, als het lukt is deze compleet afgewerkt, STT TMY M1111, en dat had ik nooit verwacht van mezelf.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #327 Gepost op: 23 Juni 2017, 12:16:09 »

Gisteren nog 2 zeer nieuwe Heljan schaal O mogen ontvangen als donors. Heb nu reeds een lijst gemaakt met de gewenste modellen die ik nog zou willen vervaardigen en verbouwen.
Eentje is er reeds volledig afgewerkt met decoder en al, de TMY M 1111. Na veel vallen en opstaan om hier voor de eerste keer een decoder te willen plaatsen, toch gelukt.
Volgend slachtoffers zijn om een decoder te ontvangen zijn de CFL1601 en de MY1158 ContecRail.
Aan de 9505 Structon en de MY1146 M17 Nordjyske Jernbaner ban ik in stukjes en brokskes aan bezig. Als het gaat doe ik wat anders blijven ze even staan.
En dan de lijst van modellen;
-MY1135 "M" versie anno 2004
-MY1154 DJ/NEG versie anno 2007.
-TMY 106 Great Northern (ex MY1108)
-MY 1153 ContecRail maar dan nog in de oude schildering van de Lollandsbanen.
-M28 Viktoria  versie herspoten anno 2016.
-MY1103 met originele kroon tijdperk.
Alhoewel ik zeer graag de Graffiti versie zie van de MY1126 maar dat zal veel te hoog gegrepen zijn voor mijn kunnen dus deze is dan ook maar afgevoerd.
Vier modellen krijgen decoder met sound, rest is met decoder alleen.
Das gek genoeg al om te starten, nog jaren plezier om te verbouwen.
Nu nog de gezondheid verbeteren (maar hebben dat niet zelf in de hand) en we voelen ons de koning te rijk. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #328 Gepost op: 27 Juni 2017, 09:53:41 »

Gisteren nog bezoek gehad van 2 fans van de grotere schalen.

Ook nog 2 chassis uitgefreesd zodat de decoder met sound er inpast. Ze kunnen maar klaar staan als het beter gaat.
Van af volgende week ik het voor 2 maand maar met één hand en dan komt er helaas niet veel van denk ik.

Hier staan nu nog 5 op de tafel, blauwe moet voorzien worden van een decoder. Achteraan staat er eentje met sound en dan nog een locomotief die dienst doet als testloc.

Zal toch terug wat mogen opruimen zo te zien. ( ook onder de tafel)
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #329 Gepost op: 28 Juni 2017, 10:08:34 »

Nu gestart met decoder te monteren in de MY1158 ContecRail, heel wat meer draadjes, ook een pinkdoos voor de beide oranje pinklichten op het dak te bedienen. Dan kan ik nog de gewone platine gebruiken om de ventilators te laten draaien. Dus in feite analoog en digitaal gaat dus perfect samen in één locomotief.
Enkel voor het programmeren van de sound in een nieuws decoder ken ik echt te weinig van deze materie.
Bezit een programmeerder en al, maar kan en durf er niet aan te beginnen.
Misschien komt dat wel, later.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 62   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: