Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456179 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #405 Gepost op: 5 November 2017, 13:01:33 »

Nog 4 stootblokken te gaan.

Nog een week of 3 wachten en dan kan ik terug beginnen aan het afwerken van model in wording schaal O. Zijn nog enkele onderdeeltjes onderweg.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #406 Gepost op: 9 November 2017, 12:40:48 »

Net 2 nieuwe XL V4 decoders met sound opgestuurd gekregen door ESU, er waren een paar fouten in deze. Heb er nieuwe voor gekregen. Ben tevreden , kan ik verder aan modellen beginnen. Grin
Mag al eens meezitten dit jaar.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #407 Gepost op: 10 November 2017, 14:50:16 »

Voor de kurk en rails te verlijmen komt er binnenkort iemand helpen, een extra handje is dan welgekomen.
Dus nu even wat decoder en decoders met sound aan het inbouwen. Was druk op de rails.

Nu wat verder doen aan extra onderdelen voor modellen te maken.
Ook ondertussen (als het me toelaat) de MTH wagon verder vervuilen maar das in een andere draad dus.
In feite nog veel werk, zal alles rustig op zijn tijd moeten doen, niet vergaloperen om onnodige fouten en werk uit te sparen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #408 Gepost op: 17 November 2017, 13:28:30 »

De 2 laatste chassis uitgefreesd zodat de decoders er in kunnen.

Hier zijn we dan reeds over gerust.
Immers , maandag is het mijn laatste halve dag werken, van af 21 november tot 31 december al mijn jaarlijks verlof opnemen. Zo kan ik op pensioen op 1 januari 2018.

Alleluia. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #409 Gepost op: 21 November 2017, 08:38:20 »

Eerste decoder met sound ingbouwd in uitgefreesd chassis, nog wat enkel isoltie materiaal bevestigen en dit komt goed. Nog eentje te doen, zo zullen er dus 5 beschikbaar zijn voor modellen die een XL decoder met sound gaan voorzien zijn.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #410 Gepost op: 24 November 2017, 08:22:37 »

Nu mijn lijst aangepast, ook eentje gemaakt op lange terpijn. Er moet een beetje orde inzitten want het zou zomaar eens kunnen dat je het ene werkje voor het andere gaat doen en je nadien dus in de problemen zou kunnen komen bij verder afwerken van een model.
Het model M17 NJ verder afwerken wil dus zeggen, deels reeds afgeplakt. Alle onderdelen die moeten gespoten liggen zijn klaar om hun eindkleurtje te krijgen. Op de bufferbalken moet ik dan nog wel alle details gaan schilderen. De body terug applakken (dit was een weekje geleden mislukt) en voorzien van de rode bies. Als dit gelukt is alles goed laten drogen en terug afplakken van het dak en onderkant, daar komt blauw gespoten. Omlijstingen van de ramen schilderen en dan de binnenzijde van de cabines nog een laagje verf voorzien.
Het zal langer duren en meer werk in beslag nemen dan dit hier even neer te schrijven.
Foto's komen er zeker als we zover staan. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #411 Gepost op: 1 December 2017, 17:15:07 »

Verder wat vervuilen en verbouwen aan de wagons ondertussen.


Ook decoders inpassen in de holte van de chassis.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #412 Gepost op: 2 December 2017, 13:08:56 »

Veel te koud om deftig spuitwerk te kunnen doen dus terug boven wat aan het monteren aan chassis, motoren inbouwen en daarna is het soldeerwerk met bevestigen van de draden.


Normaal moet ik er zo nog 2 doen dus nog net wat werk maar ze kunnen maar al gedaan zijn en klaar voor gebruik als het feit zich voordoet om deze op te starten.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #413 Gepost op: 2 December 2017, 19:57:37 »

Zo, eerste is gedaan, decoder met sound geïnstalleerd. Nu later nog de bedradingen voorzien voor de licht functies.




Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #414 Gepost op: 4 December 2017, 13:15:12 »

Aan nummer 5 bezig geweest.

Ik heb allemaal eens laten "draaien" tja man das de sound of Nohab als ge het mij vraagt.
Eric.
Gelogd
wil
Full Member

Offline Offline

Berichten: 229


Met Lenz meer mans.


WWW
« Antwoord #415 Gepost op: 4 December 2017, 15:59:04 »

 Eric, deze verbuowing is weer perfect gedaan. Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog
Rij geen O maar ho en ben een vaste volger.
Geweldig.
Wil.
Gelogd

Met Lenz meer mans .
bollen neus
Gast
« Antwoord #416 Gepost op: 4 December 2017, 18:20:42 »

Hallo Wil, dank voor de positieve reactie. Tja of je nu Ho rijdt of iets groter de bedoeling is dat je er plezier aan beleefd.
Hier nog een foto van de vuilaard die staat te drogen.
MTH GATX wagon

Nu zijn de bedradingen aan de locomotieven zowat goed geplaatst. In de loop van deze week begin ik aan de andere kleuren voor de functies op de decoders.
Eric. Wink
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #417 Gepost op: 14 December 2017, 10:01:14 »

Verschillende draden voorzien voor de decoders aan te sluiten, zo blijft een mens een beetje wakker. Heb er nog wel wat te doen, elke locomotief heeft immers niet dezelfde functies, er zijn erbij waar ik er extra voor moet bijzetten.


Zo wisselt het werk wat af , dan wat spuitwerk aan vervuiling wagons.
Ik heb bericht gekregen dat er nog een aantal onderweg zijn die ik heb kunnen aankopen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #418 Gepost op: 15 December 2017, 11:56:17 »

Een vroeg kerst cadooke uit Denemarken opgestuurd gekregen, nog 4 setjes geëtste platforms in schaal O voor de verbouwingen later. met dank aan Peter van Freia kleinproductie modellen voor het gratis geschenk. Duim omhoog

Eric
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #419 Gepost op: 15 December 2017, 12:17:51 »

Niet Freia, maar Freja (zie: http://www.freja-modeltog.dk).
En Peter is een aardige kerel. Toen ik een keer een bestelling bij hem in Silkeborg ging afhalen werd ik onthaald op thee met gebak.   Smiley

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: