Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456195 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #420 Gepost op: 15 December 2017, 12:38:57 »

Typfoutje Gert, kan altijd gebeuren en inderdaad nen toffe gast. Maar het is ook niet de enigste keer dat ik bij deze persoon had besteld hoor. Voor Ho modellen bestelde ik ook zijn etswerk, trappen en dergelijke. Dus bij deze het is inderdaad reeds Freja. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #421 Gepost op: 21 December 2017, 10:07:44 »

Twee chassis met decoders klaar, geluiden gecontroleerd en extra lichtfunctie nagekeken. Nu alle onderdelen voor eerste locomotief terug gesorteerd (dat is voor de witte vooraan dus) en klaargemaakt voor spuitwerk als het hem voordoet om er aan te beginnen. Kleine onderdelen ook nog ontvet en reeds in de grondverf gespoten.

Probeer zoveel mogelijk spuitwerk aan locomotieven te samen te nemen om minder tijdsverlies te hebben. Kleuren die ik er nu nog moet opzetten is rood (kleine bies) en dan dak en onderkant van body in blauw. sneeuwruimers voor- en achter ook in blauw alsook de bufferbalken met de kleine onderdelen op.
Zwart komt laatste maar das voor de draaistellen. Ik plaats wel foto's als het zover komt maar nu met de feestelijkheden kan ik er geen dag opplakken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #422 Gepost op: 21 December 2017, 15:09:09 »

Ik heb nog een vraag in verband met plaatsen van een filmke op het forum hier. Is dat mogelijk? Heeft een stand van 46,9 MB , de kwaliteit is niet dat van een prof opname maar toch misschien eens tof om het te laten zien?
Met dank Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #423 Gepost op: 21 December 2017, 18:13:46 »

Het handigste is denk ik als je het op YouTube plaats en dan de link daarvan hier vermeldt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #424 Gepost op: 21 December 2017, 20:12:39 »

Dank Gert voor de suggestie maar pas ervoor. Als er mensen zijn die belangstelling hebben kunnen ze dit steeds vragen om door te sturen via hun mail adres.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #425 Gepost op: 27 December 2017, 13:06:53 »

Brievenbus was goed gevuld, grote enveloppe met Deense decals in. Dan een CD rom met detail foto's van Nohab modellen (of wat hadden jullie gedacht?  Grin ) En dan nog een kerstkaartje en de jaarlijkse kalender van Jernbaner.dk.
Zoals te zien is de linkse (kalender) loopt op zijn laatste dagen, nieuwe heeft zelfs een model op front die aangestipt staat om ook om te bouwen. (niet gemakkelijke kleur instellingen maar het proberen waard)


Rest van dit jaar uitrusten voor de overgang van oud naar nieuw.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #426 Gepost op: 28 December 2017, 12:57:12 »

Sporen gelegd (niet definitief) dient enkel om treinen te kunnen laten rijden. Ook om de geluiden te testen tijdens rijden. Toffe sound.
Hier wat foto's om het jaar af te sluiten in de atelier van de "bolle neuzen".



Zo tot volgend jaar, bij leven en welzijn als het ware.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #427 Gepost op: 31 December 2017, 10:40:53 »


Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #428 Gepost op: 5 Januari 2018, 17:05:59 »

Deze week al heel wat "leren" rijden met de locomotieven, alles moet geleerd worden trouwens. Zo kon ik dus ook zien wat er nog niet helemaal goed ligt van bochten en grootte. Met 2 locomotieven rijden en dan kijken hoeveel plaats er over is , das spannend, goed om wat in beweging te blijven. Grin
Zonder kleerscheuren ervan afgebracht. En dat is al een hele prestatie te noemen. Onthouden welke locomotief er  rijdt is ook niet zo simpel voor mij, alles digitaal is sowieso al nieuw te noemen.

Deze MY1158 heeft te samen met de STT TMY M1111 heel wat heen en weer kunnen rijden.
De wissels worden met de hand verzet om zeker wakker te blijven en de hersenen te laten werken, ook nooit slecht. Een mens is al snel genoeg te lui om iets te "doen"  Cheesy
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #429 Gepost op: 6 Januari 2018, 11:34:48 »

Eén van mijn cadookes was een statief om een camera te plaatsen. Dus bij deze ook wat getest om er een paar filmkes te maken van de rijdende locomotieven en vuile wagons. Diegene die er willen zien kan dat, via PM  mail-adres doorzenden en ik verstuur deze via Wetransfer. Natuurlijk het is geen top kwaliteit zoals op een TV station maar beter dan niets zo te zeggen.
Dan bericht gekregen dat nieuwste aankoop onderweg is, een kleine rangeerder Koff. Ben benieuwd, het is nu eens geen NOHAB locomotief.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #430 Gepost op: 9 Januari 2018, 12:01:09 »

Soms komt er wel eens iets uit een doos gekropen, kleine rangeerder Lenz, digitaal en sound om het fijnere werk te doen tussen de grote "dames" Grin


Ocharme dat lokje dat loopt gewoon verloren tussen de mastodonten.
Moet wel nog wat up date gedaan worden voor toeters en bellen. Vervuilen zal ook nog wel eens gedaan worden.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #431 Gepost op: 9 Januari 2018, 19:46:59 »



Nog een paar foto's van deze namiddag wat rond te rijden met volk op de loc.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #432 Gepost op: 25 Januari 2018, 14:06:16 »

Depooke geraakt stillekes volgeladen. Grin

Dan alles gereed voor spuitwerk, doe dit tijdens het vervuilen van wagons, aangezien pistoolke dan toch in gebruik is

Alle kleine onderdelen voor de 2 locomotieven in ombouw.

Er zijn erbij die nog in de grondverf moeten geplaatst worden, sommige zijn volledig gedaan.
Ook de pinkdozen zijn klaar, deze komen aan de decoder gemonteerd, dit is om 4 pinklichten te bedienen op dak van de 9505.
Spannend is het wel om dit uit te testen, mag geen weerstand vergeten anders is het kort leventje van een LED een feit.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #433 Gepost op: 31 Januari 2018, 17:51:39 »

De komende weken ga ik de kurk onder de rails leggen, begonnen. Rommelkot bij uitstek nu.
Veel werk, geen ervaring in dus op gevoel.




Minder luidruchtig alhoewel het blijft nu eenmaal ijzer op ijzer hoor.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #434 Gepost op: 4 Februari 2018, 18:17:44 »

Eerste testritjes zitten er nu op, hier en daar nog wat regelen qua hoogte bij wissels en dat komt dan wel snor.

Langste sleep zal 4 ketelwagons worden, lang genoeg vind ik.

Deze week verder de rest afwerken (kurk onderleggen dan), volledige afwerking zal maar later zijn.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: