Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456280 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #570 Gepost op: 15 November 2019, 10:44:32 »

 Grin Duim omhoog
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #571 Gepost op: 19 November 2019, 11:06:28 »


Een foto van deel van de baan waar één Belg, één Deen, één Luxemburger, twee Noren en twee Zweden te zien zijn. Platte wagons dienen nog om hout op te leggen later, zijn van NMJ volledig handgemaakte in messing. In totaal staan er 13 maar krijg ze niet allemaal deftig op één plaatje (ben dan ook genen fototrekker natuurlijk)  Smiley
Nog een weekje met ingepakt hand rondlopen en dan kan er de doek en draadjes uit. Dus me wat bezig houden met niet "hand" arbeid.
Decals voor de TMY106 zijn ook al binnen nu, zeker bijtijds  Grin zal die maar in de loop van volgend jaar nodig hebben.
Voor de laatste verbouwingen zal het de MY1153 ContecRail zijn en de MjbaD M28 worden en dan zijn de donors hier allemaal opgebruikt maar zeker nog heel veel werkjes te doen hoor, ik zal zeker niet zonder werk vallen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #572 Gepost op: 19 November 2019, 14:45:34 »

Speciaal voor de mannen die echt iets "speciaal" willen hier een model dat te koop aangboden wordt, staat op 2dehands.
Een fictief eigen model naar aanleiding van het 60 jarig bestaan van GM-NOHAB locomotieven, is licht vervuild, LED extra onderdelen in de doos. MY1160 dus, heeft nooit bestaan er waren der maar 59.

Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #573 Gepost op: 20 November 2019, 17:55:07 »

Deze namiddag heeft mijn tweede helft me geholpen bij de laatste stickers op de 9505 te plaatsen, er waren der nog een paar niet geplaatst. Ging nog net, uitsnijden was geen probleem, afweken en plaatsen heeft zij gedaan. Dus zij heeft nu ook wat bijgeleerd over waterdecals. Nu laten aantrekken en dan nog eens goed controleren en dan als den doek hier van de hand kazn beginnen met vervuilen, alé als het gaat en anders zal het voor volgend jaar wezen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #574 Gepost op: 22 November 2019, 10:15:09 »


Ze staat nu zo verder te wachten tot het beter gaat.
Draaistellen waren al vervuild die liggen dus ook gereed om later te monteren. Ondertussen kan ik er wel mee rijden op de baan hier.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #575 Gepost op: 24 November 2019, 14:13:07 »

Deze morgen zitten zweten om een fotoboek samen te stellen, heb er 3 laten maken (voor de "die hard" vrienden) Uiteindelijk is het me gelukt een 16 paginas das meer dan dik genoeg met varierend van 1 tot 4 foto's per blad. Zowel afgewerkte locomotieven, vervuilingen in details als details op de locomotief zelf. Ook wat foto's van de cabines. Enfin, dit boekje is nummer 3 in de reeks, had er al 2 gemaakt maar dan van Ho modellen, nu is het aan de O schaal modellen. Zal er wel een tweede van maken denk ik, de gele Strukton en de 3 nog te maken modellen staan er nog niet in vermeld. Ook ben ik de MY1154 DJ/NEG nog vergeten. Het zijn ook enkel de Heljan modellen die erin staan, misschien komt er ook eentje met slepen en de vervuilde wagons.
En dat allemaal met één hand das best lastig, je zou er de kramp van krijgen.
Rest van de tijd heb ik nog gespendeerd aan rijden met de afgewerkte modellen op de baan en nog veel onderdelen en materiaal al gesorteerd in Ho. We schieten op (oef)  Cheesy
Morgen naar het hospitaal om het verband te laten verwijderen aan de hand en dan zien we hoe het verder moet verlopen bij genezing en revalidatie.
Eric
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #576 Gepost op: 24 November 2019, 14:54:37 »

Het blijft fraai te zien zover jij gaat in de detaillering.  Duim omhoog
Succes morgen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
bollen neus
Gast
« Antwoord #577 Gepost op: 27 November 2019, 14:07:43 »

Hallo Huub,
Het ziet er slechter uit dan verwacht met andere woorden het zal langer duren eer het volledig genezen is. Dank voor de bezorgdheid.
Eric
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #578 Gepost op: 27 November 2019, 17:16:28 »

Hoi Eric, dat is waardeloos. Ik hoop voor je dat je hand toch sneller geneest dan nu verwacht wordt.
Dan kan je weer lekker knutselen aan je NOHABs.
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #579 Gepost op: 28 November 2019, 10:22:24 »

Hallo Arjen, zoals het er nu uitziet en voelt zal dit toch in het komende jaar 2020 zijn, spijtig maar daar valt niet over.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #580 Gepost op: 6 December 2019, 08:36:55 »

Ondertussen al op controle geweest, het zal zeker tussen de 4 à 6 weken nog kunnen duren voor de genezing.
Dus nu enkel rijden met de treinen en eleke dag verschieten wat de mogelijkheden zijn. Grin
Hier een paar kiekjes.



En nu is het gewoonweg afwachten tot hand bruikbaar wordt.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #581 Gepost op: 8 December 2019, 10:59:00 »

Nu heb ik dus enorm veel tijd om mappen uit te mesten. Overtollige foto's te verwijderen. Dan maar wat liggen denken aan derde boekje, had reeds 2 boekjes gemaakt over zelfbouw modellen in Ho "Nohab/bolle neuzen" dus ik vond het tijd om er ook eentje te maken over O schaal zelfbouw modellen.
Deze week zijn de boekjes hier aangekomen.

In de toekomst is het de bedoeling als alle O modellen zijn gemaakt een 2de deel te maken en als laatste foto's in een boekje zetten van alle verbouwde modellen. Is een mooie bezigheid als de gezondheid het wat laat afweten. Zo kan ik ook even mijn zinnen verzetten. Wink
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #582 Gepost op: 10 December 2019, 12:05:20 »

Een Deens geschenkje mogen ontvangen. Kalender van 2019 loopt op zijn laatste weken dus een nieuwe is binnen. Alsook een mooie wenskaart en stevig pen om te schrijven.

Is steeds plezierig om een geschenkje te mogen ontvangen. Zeker deze tijd van het jaar. Grin
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #583 Gepost op: 17 December 2019, 13:27:47 »

Te koop aangeboden, Roco zelfbouw model van de DSB MY1158 DJ/NEG in Ho. Alles verbouwd naar groot model LED rood wit, 3 witte en 2 rode (5 koplampen op de neuzen, platforms, machinist en begeleider in de cabine, vervuild, onderdelen in de doos, verzending mogelijk afhalen in Belgie ook.
Hier de foto's, is een uniek model is nooit uitgebracht.





Prijs is 400 euro
Staat niet in de weg, is getest en heeft meerendeel in de doos gezeten omdat ikzelf geen baan bezit.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #584 Gepost op: 18 December 2019, 10:18:35 »

Nog een model aangeboden (staan ook op 2dehands bijna alle modellen van de verzameling)
Roco DSB rood/zwarte versie MY1125 met rangeerder platforms. LED, vervuild, afgewerkt naar groot model, OVP, personeel aan boord. DC analoog.
Prijs 285 euro + verzending.




Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: