Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456165 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #720 Gepost op: 18 Juni 2020, 11:22:21 »

Het is geen Nohab of bolle neus ,maar deze Koff is dus klaar, met sneeuwruimer voor zich. personeel aan boord, ruitenwissers opgezet.

Hier komt nog een platte wagon en de sneeuwruimer op kleine wieltjes te hangen als volledige sleep.
En dan kunnen we hier terug beginnen met de ombouw van de MY1153 versie.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #721 Gepost op: 18 Juni 2020, 13:03:11 »

Zo, Koff is gereinigd op de wielen en getest op de baan. Heb er ook een filmke van. Tweede Koff das voor later. Verbouwing aan de platte wagon schiet eigenlijk ook al goed op.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #722 Gepost op: 19 Juni 2020, 14:44:44 »

Van de Denen en de Duitsers reeds goeie commentaren ontvangen via Wetransfer over de Koff, zo'n model heeft rond 1997 gereden (en dat wist ik dus helemaal niet) enkel een andere uitlaat zou er op moeten staan maar wie weet dat nu? Grin
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #723 Gepost op: 19 Juni 2020, 14:54:14 »

Waaom stuurt men commentaar via WeTransfer? Het is toch heel omslachtig om een file-transferprogramma te gebruiken als je enkel een paar zinnen tekst wilt verzenden?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #724 Gepost op: 19 Juni 2020, 17:13:46 »

Daar hebt ge 110% gelijk in Gert enkel........... der waren ook wat filmkes meegestuurd en dat was ik vergeten te melden. vergeetachtig worden  is bijna zo mooi als geduld hebben, das ook een mooie deugd.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #725 Gepost op: 22 Juni 2020, 09:00:37 »


Kleine sneeuwruimer geplooid en een beschermings rooster voor de motor, dan nog een complete ventilator van Nohab op d eplatte wagon. Das vol geneg denk ik zo. Heb wel al paletten besteld in O schaal alsook wat kleine krotten. Misschien kan ik deze ook ergens kwijt?
Sjabloons liggen klaar voor de MY1153 versie. Deze week gaat het mooi weer worden, dus kunnen we af en toe wat buiten werken.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #726 Gepost op: 26 Juni 2020, 08:11:27 »

Bak van de Lenz wagon is zo goed als klaar, nu beginnen aan chassis en rest van deze platte wagon. Houtenwerk reeds in kleurtje gestoken met houtbeschermer.
Bericht gekregen dat de paletten in O schaal en de kleine krotten onderweg zijn uit Duitsland. En ook de fotoboekjes (voor tussendoor) van de gemaakte Nohab locomotieven zijn onderweg. Dus de mannen van "het eerste" uur zullen er dus één deze weken wel eentje in de bus mogen verwachten.
Qua boekjes probeer ik nog eentje te maken met alle O modellen in , maar zal maar kunnen als ze dus ook allemaal verandert en verbouwd zijn. En dan nog een boekje met de vervuilde wagons in O schaal, met en zonder de graffiti toestanden.
Vandaag wat onderdelen maken, als het echt niet "te" warm is op de kamer, voor de MY1153 dan ben ik door de onderdelen heen voor deze verbouwing.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #727 Gepost op: 27 Juni 2020, 08:27:01 »

Vierde boekje is aangekomen, is links onderaan. Rechts zijn 2 boeken in Ho modellen en links 2 boeken over verbouwingen van de Heljan O schaal modellen.

Is een mooi aandenken voor later. Grin Als je bedenkt dat er maar 30 Ho modellen hier meer staan (rest is verkocht en grootste hoop dus in de kliko beland)
Voor de toekomst is er nog één boek over alle gemaakte modellen van Heljan (maar dat gaat nog een paar jaartjes duren eer deze allemaal afgewerkt zullen zijn) en nog een paar speciale NMJ standaard modellen in O schaal en als laatste boek is het de vervuilde wagons die de titel gaan bekladden.
Aangekochte O paletten zijn ook onderweg, dat zal iets zijn voor maandag. Dan kan ik verder aan het afwerken van de LENZ platte wagon. En ook spuitwerk beginnen te doen voor de MY1153 hier op stapel.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #728 Gepost op: 1 Juli 2020, 08:45:36 »


Wit is nu genoeg uitgedroogd aan de MY1153.

Koff met sneeuwruimer wacht op de wagon en de sneeuwruimer met wielen om hier wat te kunnen rijden.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #729 Gepost op: 8 Juli 2020, 08:27:39 »

Zo, genoten van week endje Luxemburg. Veel gaan wandelen te samen met mevrouw en de ruwharige teckel alhier. Genoten van de rust en lekker eten.
Alle projecten staan nu op hold, geen zin om wat te doen. Dus alles opgeruimd op de kamer en in de dozen verpakt. Wel nog aan het bekijken welke wagons ik wil voor de komende slepen, dat wordt dan aankoopjes doen. Denk aan Schnellenkamp wagons, eens iets anders.
Ook opzoekwerk voor DSB signalen, komen er een paar te staan op de baan, zullen in messing gemaakt worden , voor de aansturing zal ik één van de makkers hier eens aan de tand moeten voelen.
Er zullen dan wel eens wat foto's terug gepost worden als we in gang geschoten zijn.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #730 Gepost op: 8 Juli 2020, 09:36:48 »

Aha DSB-signalen in messing in schaal 0! Daar kijk ik alvast naar uit. Heb je contact met Deense Spoor Nul-bouwers?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #731 Gepost op: 8 Juli 2020, 10:10:20 »

Heu, als je 6 verschillende mails verstuurd naar 6 verschillende O clubs aldaar en je krijgt amper "1" antwoord terug is het niet veel beter dan op de Nederlandse en belgische fora hoor. Enkel wat ze willen zijn enorm veel foto's(en op dat gebied heb ik dat al geleerd om niet meer in te gaan op die vragen), tja kan mijn tijd dan wel beter gebruiken met zelf op Google te zoeken.
We hebben hier tijd genoeg.
En is ook de reden als ik een "boekje " maak het ook maar voor een handvol mensen bestemd is, dit wordt gratis aangeboden en verzonden, als vriendendienst zeg maar.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #732 Gepost op: 8 Juli 2020, 14:11:32 »

Mijn ervaring is dat zodra je de moeite neemt om hen in het Deens aan te schrijven er ineens tal van deuren voor je open gaan. Als je uitlegt dat je weliswaar hun taal niet beheerst maar je best doet m in hun taal te schrijven, doen ze vaak wel moeite voor je. Ik wil voor jou wel een mailtje in het Deens opstellen hoor. Stuur maar een PB-tje als je geïnteresseerd bent.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #733 Gepost op: 8 Juli 2020, 16:35:07 »

Bedankt voor het voorstel maar ik pas hiervoor.
Eric
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #734 Gepost op: 10 Juli 2020, 07:49:35 »

Sein staat klaar om in grondverf te zetten en dna nog wat zwart spuiten denk ik?

Nog wat extra messing besteld.
Aansluitingen van de LED das voor volgende week.
Eric
Gelogd
Pagina's: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: