Hallo Gert, zo een vaart gaat het nog niet lopen hoor.
Ik kan wel al wat vertellen over het donor model, gewicht schommelt rond de 3 kilogram, 4 van de 6 assen zijn aangedreven, middelste dienen meestal voor bochten gemakkelijker te volgen, deze hebben enorm veel speling zijdelings.Steeds 3 LED witte in de neuzen zowel voor als achter, geen rode dus. De ventilatoren draaien mee naargelang de snelheid van de locomotief.
Model op zich is fraai afgewerkt met de nodige details enkel is het niet perfect of correct , denk niet dat er één model perfect zal op de markt komen. Tenzij je een extra vagant model wil in messing dan liggen de afwerkingsgraden ook veel hoger. Dus zitten er fouten in en hiermee is de discussie gesloten over fout of niet fout. Ik kan er lang mee leven.
Wat ik wel wil bereiken met het verbouwen is dat er extra onderdelen en details op komen te staan zodat het totale beeld van de gemaakte model mooier "oogt" en als dit het geval is zullen er ook heel wat minder fouten inzitten maar nog niet "perfect".
Wat het gaat worden van model daar ben ik nog niet uit, de decals liggen wel al in voorraad hier betreft voor een model MY 1158 ContecRail , de 9505 STRUCTON gele uitvoering en de donkerblauwe MY 1135 met de gele "M" op.
Qua werk is er bij het ene al wat meer aan dan bij het andere, wel komen er steeds rangeerderplateaus op. Bij de MY 1158 zal er nog 2 extra koplampen moeten vervaardigd worden op de neuzen.
Bij mijn eerste verbouwing in spoor O heb ik de TMY M1111 gemaakt van STT firma anno 2008.Daar zijn nog extra noodstoppen, sensoren op de neuzen en extra details voor gemaakt op de draaistellen.
En geloof me het doet raar als je een model van rond de 600 euro gebruikt voor een project op te starten, wil dus zeggen, boren van gaten, openingen voorzien van extra roosters op dak en zijkant body. Dan hoop je stil dat alles goed verloopt en niets tegenslaagd of je kan dit model richting vuilbak brengen.
Het is een durf, zowat te vergelijken met vervuilen van modellen maar het werkt wel verslavend als het ware.
Hier een foto van de STT TMY M1111 vervuild en al.
Dit model, in het echt dus, bezit geen GM motor meer en wordt daarom soms spottend de "Judas" genoemd.
Eric.