Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: 2 december: Dag van het modelspoor
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: 2 december: Dag van het modelspoor  (gelezen 14743 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 10 September 2015, 22:11:24 »

Op Nederlandstalige fora ben ik het nog niet tegengekomen (bij de buren was men te druk om elkaar virtueel de kop in te slaan over het feit of je al dan niet het recht hebt kritiek te leveren op tentoongestelde modelbanen op Eurospoor als je zelf geen modelbaan tentoonstelt, en hier heeft er simpelweg nog niemand iets over gepost):

De MOROP heeft besloten dat modelspoor actiever gepromoot moet worden en daarom heeft men 2 december met ingang van dit jaar benoemt tot internationale dag van het modelspoor. In het buitenland wordt dit al opgepakt (zo las ik zojuist dat er op het hoofdstation van Kopenhagen die dag een informatiestand zal staan).

Het lijkt mij dat dit forum 2 december in ieder geval niet ongemerkt voorbij zal laten gaan. En ook bij de buren zal (als het stof eindelijk weer is neergedwarreld) men er wel iets aan gaan doen. Maar ja, dat blijft allemaal een beetje preken voor eigen parochie... Dus de vraag is: wat kunnen we doen om onze hobby te promoten?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 11 September 2015, 08:40:10 »

(bij de buren was men te druk om elkaar virtueel de kop in te slaan over het feit of je al dan niet het recht hebt kritiek te leveren op tentoongestelde modelbanen op Eurospoor als je zelf geen modelbaan tentoonstelt

Ah, nostalgische gevoelens komen bovendrijven... Grin Plus ça change, plus c'est la même chose Cool

Ik zal er eens over nadenken, want het is een simpele vraag om te stellen, maar een moeilijke om te beantwoorden. Mijn eerste reflex is: de modeltrein terug in de speelgoedzaak - maar ja, als het (a) niet verkoopt en er (b) bij het personeel dan geen expertise aanwezig is voor de aftersales, dan wordt het lastig.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 11 September 2015, 09:19:25 »

Ah, nostalgische gevoelens komen bovendrijven... Grin Plus ça change, plus c'est la même chose Cool

Voordeel is wel dat wij niet meer de schuld kunnen krijgen dat die draad nu al weer op slot gezet is  Grin

Anyway... wil ik mijn hobby promoten? Heb ik daar wat aan?
Buiten het feit dat hoe meer er aan modelspoor doen, hoe interessanter het voor fabrikanten is iets te maken, hoe meer keuze wij hebben, kan ik geen voordelen voor mij bedenken.
Dat betekent mensen bereiken die nu nog niet aan modelspoor doen, want anders wordt de groep niet groter.
Die bereiken we hier dus niet op een verdwaalde na denk ik.
Wat Wesley zegt zou de modeltreinen inderdaad wel onder ogen gaan brengen van mensen die de sport nu nog niet beoefenen, maar ben het met de rest van Wesley's opmerking eens, dus of dat een goede methode is?
Wellicht de op jonge kinderen gerichte treinen (Märklin MyWorld) wel in die winkels?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 11 September 2015, 09:44:34 »

Buiten het feit dat hoe meer er aan modelspoor doen, hoe interessanter het voor fabrikanten is iets te maken, hoe meer keuze wij hebben, kan ik geen voordelen voor mij bedenken.

Wat al voldoende reden is, denk ik... En inderdaad, een incidentele modelspoorder tot fanatiekeling verheffen brengt voor de hobby en zijn beoefenaars niet zoveel - de focus moet liggen op het aantrekken van vers bloed. Hoe? Dat is de lastigere vraag, natuurlijk. Op de één of andere manier moet je de exposure zien te vergroten richting het grote publiek...
Gelogd

Ik zie sterren!
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #4 Gepost op: 11 September 2015, 12:06:23 »

Dus de vraag is: wat kunnen we doen om onze hobby te promoten?

mvg,
Gert
Uhmja organiseer iets leuks, zorg dat het in de regio Anrhem/Nijmegen is, dan kan ik er tenminste gratis heen met de bus en kan ik een demo'tje verzorgen Grin

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #5 Gepost op: 3 December 2015, 16:18:16 »

Nou, ik heb niet veel gemerkt van deze dag. In Nederland in ieder geval niet. Ik zie deze draad ook pas nu.  Shocked Cry

Is er exposure geweest?
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: 2 december: Dag van het modelspoor
« vorige volgende »
Ga naar: