Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Eurospoor 2016  (gelezen 47213 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #30 Gepost op: 30 Oktober 2016, 20:48:15 »

Ik heb nog even gezwaaid naar MSW om 12 uur, maar ik denk dat ik te ver weg stond.
Eelco
Heb ik in gezelschap van een wannabee Deen een Deense Nederlander met heimwee over het hoofd gezien Grin Grin
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #31 Gepost op: 30 Oktober 2016, 20:54:37 »

Hé, het is hier nog zomertijd  Grin
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 30 Oktober 2016, 21:07:06 »

Het Deense virus woekert lustig....
Gelogd
Kees Jan
Full Member

Offline Offline

Berichten: 113


WWW
« Antwoord #33 Gepost op: 30 Oktober 2016, 22:07:42 »

Prima dagje €spoor met m'n maatje gehad.

Jammer om te zien dat dat er stootblokken in m'n kunstwerk stonden.....

Trots er op dat m'n Duitse spoor 1 vrienden wel 2 van m'n 50 gebouwde 1206en  een dag lang probleemloos de sporen gegeven hebben en trots dat ik m'n eigen entreebewijs betaald heb (had toch een kaartje van een "duister" figuur verwacht....... iets met veren en zo.... ).

Al m'n oude banen gaan dus vanaf nu de schredder in.
Gelogd

2006 Diorama Berlijn
2006 "Een rondje Berlijn"
2008-2009 "Van Wishni naar Woshni"
2009 2010 "De Fleischerei"
2012 "Gröger"
2014 "Beurs baantje"
2015-2016 "Ein BW für Jürgen"
2016 "Test Baantje digitaal"
2016-2017 "Fleischerei in 1"
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 30 Oktober 2016, 22:56:42 »

Gadver! Wat ben jij toch zuur Kees Jan.....  Sad  Sad

Je kan er ook zo tegenaan kijken: goh, wat leuk dat dit oude baantje van mij toch nog een keer te zien is op een beurs...

Ík vond het i.i.g. leuk om 'm nog een keer te bekijken  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #35 Gepost op: 30 Oktober 2016, 23:39:28 »

Kees Jan,

Dat is een risico als je je baan verkoopt. Al snap ik het ook wel dat het overkomt als pronken met andermans veren.

Echter vond ik het erg leuk de baan weer eens te zien na al die jaren.
Gelogd

mvg,
 Sander
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #36 Gepost op: 30 Oktober 2016, 23:47:29 »

Prima dagje €spoor met m'n maatje gehad.

Jammer om te zien dat dat er stootblokken in m'n kunstwerk stonden.....

Trots er op dat m'n Duitse spoor 1 vrienden wel 2 van m'n 50 gebouwde 1206en  een dag lang probleemloos de sporen gegeven hebben en trots dat ik m'n eigen entreebewijs betaald heb (had toch een kaartje van een "duister" figuur verwacht....... iets met veren en zo.... ).

Al m'n oude banen gaan dus vanaf nu de schredder in.
Even vragen had ook gekund had ik je haarfijn uit kunnen leggen waarom die er stonden!!!
Blijkbaar te veel moeite?Huh?

Verder erg genoten van 3 dagen eurospoor heren van MSW bedankt!
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #37 Gepost op: 31 Oktober 2016, 07:54:22 »

Vrijdag samen met Sander geweest. Leuk om Duisterhuizen eens in het echt te zien. Ook die aan de overzijde van Jeffrey vond ik erg fraai. Verder lekker wat inspiratie opgedaan voor de eigen bakken. Vanavond lekker verder  Duim omhoog
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 31 Oktober 2016, 09:54:02 »

Ik had graag geweest maar of ik nu met openbaar vervoer of met auto zou komen de rug laat de uren zitten niet toe (nog niet) Dus moet ik veel beurzen links laten liggen. Wel zie ik de foto's dan wel wat er te zien is geweest en geeft ook een voldoening. Niet hetzelfde natuurlijk dan het in live te kunnen aanschouwen, ook niet de praatjes die je dan kan doen maar het zal ooit wel eens beteren. En wie weet zal ik wel eens met wat spoor materiaal ergens zelf staan.?
Zo te lezen in dit draadje was het een gezellige boel met heel wat makelij producties en bouw mogelijkheden, das steeds goed om bij te leren.
Dank.
Eric.
Gelogd
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #39 Gepost op: 31 Oktober 2016, 15:44:56 »

Om een indicatie te geven van de goed bezochte A4 diorama stand op Eurospoor hier een Timelaps video van de laatste beursdag.

https://www.youtube.com/watch?v=-u7N1eqIMEM

Nogmaals thanx
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #40 Gepost op: 31 Oktober 2016, 16:20:51 »

Leuk om te zien. En net als bij het aanschouwen van een mierennest denk ik dan: 'Waar zijn ze toch allemaal mee bezig?'   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Leo_H
Newbie

Offline Offline

Berichten: 6


« Antwoord #41 Gepost op: 1 November 2016, 11:59:27 »

Beste mensen,

Zo, Eurospoor 2016 zit er weer op. We zijn “off the hook’’ . Alle opgebouwde spanning van de afgelopen maanden en dagen kunnen we – als organisatie - weer loslaten. Je weet nooit van tevoren hoe het zal verlopen en of er wel voldoende bezoekers en deelnemers zullen zijn. Dit jaar hadden we iets meer dan 15.000 bezoekers, dat zijn er 600 minder dan vorig jaar. Desondanks zijn wij tevreden over het verloop van het evenement.

Modelbanen zijn er voldoende en er is vanuit clubs en particulieren altijd veel enthousiasme om deel te nemen. Het vinden van commerciële betalende deelnemers is een stuk moeilijker geworden in de loop der jaren. Wij blijven het vreemd vinden dat op Piko na de grotere fabrikanten zich afzijdig houden van onze beurs terwijl ze in Duitsland door het hele land aan de “Messen’’ deelnemen. Door hun deelname aan ook Eurospoor zou er zo veel meer mogelijk zijn…. Dan krijg je veel meer slagkracht om de hobby in Nederland naar voren te brengen.

Dat er een groot potentiëel aan jonge geïnteresseerden is dat blijkt wel bij de kinderbanen bij ons en bij de diverse clubs waar ze zelf met de treinen mogen spelen. Eurospoor 2016 is door 1217 kinderen van 3 t/m 11 jaar bezocht en dat is een potentiëel waar je ook na het evenement iets mee zou moeten doen. Maar dat gebeurt niet, want de promotiebudgetten van de fabrikanten zijn kennelijk op? Waarom leren ze niet van bijvoorbeeld van de successtory van Lego? Die timmert geweldig aan de weg, je komt het overal tegen, promotie alom. Vorig jaar waren EUROSPOOR en LEGO tegelijkertijd in de Jaarbeurs. Dat leverde bij een bezoeker het volgende beeld op:

‘Grote stromen ouders met kinderen sloegen rechtsaf richting Legoworld.
Hoe schril kan het contrast zijn. Terug was het contrast nog groter, een eurospoorbezoeker met een paar stukjes rail in een plastic zakje tegenover een enorme doos met Lego die vanuit de andere hal elkaar ontmoetten. Pijnlijk als je ziet hoe dit in de loop der jaren zich heeft ontwikkeld. Moet de liefhebber van modeltreinen niet meer als volwaardig worden aangezien.
Moderne technieken zorgen voor realistische rijgedrag op de baan alleen zal het grote publiek dit ook eens moeten zien. Commercieel zal er dus iets moeten veranderen, geen lego reclame maar reclame van de fabrikanten van modelspoor. Ik heb alleen in spotprenten tijdens de kerst een rondje rond de boom gezien. Laat het de mens weer aanspreken hoe fantastisch rijden met treinen is en blijft’.

Positief aan de modelspoorhobby vinden wij dat er steeds mooiere modelbanen en scenery worden gebouwd. Een genot om naar te kijken. De dioramawedstrijd was een lust voor het oog. Wij willen Jeffrey, Modelspoorwijzer en Railhobby hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en geweldige dioramawedstrijd en alle sponsors voor hun bijdrage. De kwaliteit van de inzendingen wordt (in onze ogen) steeds beter en is daarmee een goede bijdrage aan de kwaliteit van de beurs als geheel. Wij feliciteren de 1e prijswinnaars Bram Kok (bij de Jeugd) en Pascale Kok (cataegorie vanaf 18 jaar) en jan Klein met zijn prijs voor het bewegende element.

Het enthousiasme van hobbyisten en modelbouwers is top(!), zowel bij de deelnemers als bij de bezoeker! Voor ons is het de energiemotor om zo lang het kan jaarlijks EUROSPOOR te organiseren. Mensen blij maken is een van de leukste dingen die er is. Er is een grote schare binnen- en buitenlandse enthousiastelingen die geen jaar overslaan en reikhalzend naar de volgende editie uitkijken. Daar werken we voor! En in de tussentijd hopen we natuurlijk dat alle belanghebbenden tijdig het licht zullen zien…voordat het op die lokatie echt niet meer mogelijk is.


Het volgende 25e Eurospoor vindt plaats van 3 t/m 5 november 2017. Een weekje later dan gebruikelijk en niet in de herfstvakantie. Wij hebben dan de mogelijkheid om in de Jaarbeurs andere hallen (2, 3 en 4) te krijgen dan de huidige (11 en 12). http://www.eurospoor.nl/media/1295/jb-plattegrond-webiste.pdf De ingang van Eurospoor zou dan kunnen komen bij hal 2 . Dat is ongeveer in het midden van het complex en betekent voor de stationsgangers een heel stuk minder lopen.

Laten we met z’n allen zorgen dat deze hallen propvol komen, zonde om leeg te laten staan. Het is wel 23.000 vierkante meter (bijna 4 voetbalvelden) dus een hele toer, maar wel een unieke kans om modelspoor zo uitgebreid mogelijk te promoten. En ik verzoek iedereen om eens na te denken over een activiteit waarmee we het nieuws kunnen halen. Dat wij dit jaar het 18.00 uur journaal haalden is fantastisch, maar is een uitzondering want het zoveelste Eurospoor evenement is niet echt nieuws. Het was een rustmoment om de televisiekijker even op adem te laten komen tussen alle ellende door. Zonder echt nieuws kom je normaal gesproken niet in het journaal. Om de media te interesseren moet je iets bijzonders hebben.

Stuur ons een pm als je een idee hebt voor een cliffhanger (er is trouwens ook een Engelse modelbaan die zo heet) waarmee we wel het nieuws halen. Ook als je een modelbaan of andere expositie hebt waarvan jij vindt dat die door een groot publiek gezien moet worden, dan kan je je alvast aanmelden, je hoeft niet op de inschrijfformulieren te wachten. Zie je in binnen- of buitenland een modelbaan of expositie waarvan jij denkt dat die geschikt is om op Eurospoor tentoon te stellen, horen we dat ook graag.

Het vierentwintigste Eurospoor evenement is voorbij, maar je kunt nog uitgebreid nagenieten bij de vele filmpjes die alweer op YouTube geplaatst zijn. Wij bedanken iedereen die zijn video en foto-opnames opnames voor het grote publiek toegankelijk gemaakt heeft en intussen werken wij natuurlijk aan Eurospoor2017 dat gepland is van 3 t/m 5 november 2017 en wij hopen dat wij allen ook dan weer mogen begroeten in de Jaarbeurs te Utrecht.

Groetjes,

EUROSPOOR
Leo en Chitra
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 1 November 2016, 13:19:27 »

Hmm..dat is toch een 4% minder. Ik had er een hard hoofd in zaterdagochtend toen het akelig rustig was.
Gelukkig werd het naar 12 uur toe flink drukker!
Mooie banen gezien en toch ook die er m.i. al een keer te vaak staan..
Volgend jaar komen we weer!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #43 Gepost op: 1 November 2016, 13:33:15 »

Absoluut! En volgend jaar toch ook weer een dioramawedstrijd?
Dat is een van de grootste trekkers van Eurospoor tegenwoordig!

Bedankt weer voor de organisatie Leo. Ik heb alle edities van Eurospoor
tot nu toe meegemaakt (zelfs die extra editie in Maastricht), dus op
naar de 25e!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 1 November 2016, 16:33:13 »

Absoluut! En volgend jaar toch ook weer een dioramawedstrijd?
Dat is een van de grootste trekkers van Eurospoor tegenwoordig!

Ach, dat werd vermeld met een enkel zinnetje, de bijdrage van BNLS nam een alinea in beslag. Zegt toch genoeg  Wink
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Eurospoor 2016
« vorige volgende »
Ga naar: