Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Eurospoor 2018  (gelezen 36558 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #30 Gepost op: 10 November 2018, 06:02:25 »

We hebben de eerste dag van Eurospoor alweer achter de rug en wat was het een super dag. Er waren meer bezoekers dan vorig jaar op de vrijdag en dat was te merken. Het was de hele dag gezellig druk langs het A4 Diorama eiland, A4 Diorama´s on Tour stand, de MSW demo stand en de test baan. Bij Pascal stond er geregeld een file voor de baan.... Duim omhoog

Weinig van de beurs gezien maar van de bezoekers begrepen dat 2018 weer een zeer geslaagde editie is. Foto´s volgen vanavond of door de dag heen op de facebook pagina van de A4 Diorama wedstrijd: https://www.facebook.com/A4dioramawedstrijd/

Jeffrey
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1464


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #31 Gepost op: 10 November 2018, 20:27:24 »

Wat Gert vindt, moet hij naar de politie brengen Grin.

Inmiddels naar de gemeente....
Gelogd
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #32 Gepost op: 10 November 2018, 21:46:37 »

Mannen, ik kan alleen maar een groot compliment maken voor hoe jullie alles hebben georganiseerd en opgebouwd, zeer professioneel!
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #33 Gepost op: 11 November 2018, 15:42:19 »

Ik heb vandaag ook Eurospoor bezocht.
De diorama's waren weer top, ik had dit jaar echt moeite om een top drie te bepalen.

Ook de banen vond ik over het algemeen van een heel behoorlijk tot goed niveau, al zat er voor mij geen baan bij die er echt bovenuit torende.
Maar dus wel een flink aantal banen waar ik met genoegen naar heb staan kijken. En bij sommige is dat wat langer dan bij andere.
Zoals de baan uit de Elzas, Train de la Moder, in hal 2. Stelt op treingebied niet echt iets voor, maar de vele vakwerkhuizen zijn stuk voor stuk juweeltjes.
Of bijvoorbeeld "Die Schneck", de tramlijn/kleinbahn in de Pfalz waar drie delen van nagebouwd waren, met een duidelijke toelichting waar je nu eigenlijk naar zit te kijken.

Na een rondje op de markt en een ontmoeting met wat raadplaatlotgenoten, tevreden weer naar huis gefietst.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #34 Gepost op: 11 November 2018, 19:52:04 »

We zijn natuurlijk best wel nieuwsgierig naar jouw top 3. Wesley, Jakop en ik kwamen tot behoorlijk uiteenlopende top 3's.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 11 November 2018, 20:14:27 »

Ik vond het deze keer dus heel lastig, dus ik zal er een stemverklaring bij doen.

Op 1: diorama 16
Ik ben een keer op Cuba geweest, een bizar land. Het eerste wat ik dacht toen ik dit diorama zag: hee, dat is Cuba. Als je dat effect op een A4-tje weet te creëren, vind ik dat wel heel erg knap. Misschien dat het een heel land moet voorstellen, maar ook dan kan het gewoon voor Cuba doorgaan.  Cheesy


Op 2: diorama 15
Als ik Obelix zie, wordt ik helemaal blij. Maar ook voor de rest gewoon een ontzettend leuk en mooi uitgevoerd idee


Op 3: diorama 3
Een jaloersmakend mooi staaltje modelbouw.


Maar zoals gezegd, ik vond het heel moeilijk deze keer en het kan best zijn dat ik een uur later een andere keus had gemaakt.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #36 Gepost op: 11 November 2018, 20:39:10 »

Jouw nummer 1 was mijn nummer 3 (vanwege de gedetailleerde uitvoering) en jouw nummer 2 was mijn nummer 1 (vanwege de originaliteit).
Mijn nummer 2 was het zee-diorama met de zeehond en meeuwen (vanwege de sfeer).

Ik vond de wedstrijd van hoog niveau! Complimenten aan Jeffrey en alle andere betrokkenen. Uiteraard ben ik erg benieuwd naar de uiteindelijke uitslag.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 11 November 2018, 20:45:01 »

Zo is het!  Duim omhoog

Dit was mijn nummer 1



Waarschijnlijk mede doordat ik in/naast/bij een werkplaats ben opgegroeid. Hier kon je bijna de olie ruiken  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #38 Gepost op: 11 November 2018, 20:58:53 »

Bij deze even snel de top drie. De officiële uitslag volgt straks.

Nr 1 Diorama nr 19 Krommelwatan 5
Nr 2 Diorama nr 04 Industriële werkplaats
Nr 3 Diorama nr 14 Fly like an Eagle

Jeffrey
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 11 November 2018, 21:02:35 »

Nog een paar foto's van, wat me nu opvalt, steeds iets met water... Undecided



Geen idee welke baan dit was, maar de rivier was werkelijk prachtig weergegeven vind ik.



Zo vaak in werkelijkheid gezien in Engeland en dit was werkelijk prachtig in model weergegeven.



Toen ik ging vertrekken door Jeffrey nog op deze baan gewezen. Die hadden we gemist op onze rondgang kennelijk, maar ben blij dat ik nog even langs ben gegaan.

Veel moois om te zien en uiteindelijk ook nog iets gekocht op de markt, maar dat komt later deze week wel eens langs.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #40 Gepost op: 11 November 2018, 21:40:39 »

Bij deze even snel de top drie. De officiële uitslag volgt straks.

Nr 1 Diorama nr 19 Krommelwatan 5
Nr 2 Diorama nr 04 Industriële werkplaats
Nr 3 Diorama nr 14 Fly like an Eagle

Jeffrey



Felicitaties aan alle winnaars!  En dank aan alle deelnemers voor wederom een geweldige editie van deze wedstrijd.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #41 Gepost op: 11 November 2018, 21:50:09 »

Ik heb me weer vermaakt op de 4 dagen Eurospoor. We hebben een geweldige editie van de A4 Diorama wedstrijd mogen houden waarvoor dank aan alle deelnemers die er voor zorgden dat de A4 Diorama wedstrijd weer een van de hoogte punten van Eurospoor was.

Daarnaast weer veel bekende gezien en flink bij gekletst. Ook heb ik genoten van een aantal mooie banen waarbij S&G Mining mijn favoriet was deze editie.

Jeffrey
Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #42 Gepost op: 12 November 2018, 06:23:36 »

Dag allemaal,

Ook ik heb bijzonder genoten van Eurospoor. Na drie dagen rijden heb ik inmiddels een paar kleine pijnpuntjes gevonden die hersteld /aangepast moeten worden. Zo zit er bij de wissels een overgang die niet naar wens is en moet er aan de bovenleiding gesoldeerd worden (grijpgrage kinderhandjes).
Ik wil met name Jeffrey, het gehele MSW team en Eurospoor Boss Leo bedanken voor de mogelijkheid om de CM&RR te laten zien!

En uiteraard mister Cash voor de muzikale begeleiding!

Groet, Pascal



Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 12 November 2018, 09:54:41 »

Eurospoor 2018 zit er op, tijd voor mijn verslagje  Smiley

Donderdagmorgen reed ik, na drie uur slaap, om 3.03 uur weg van huis en arriveerde ik om 12.45 in de jaarbeurs waar de mannen van Modulebaan.nl bezig waren met uitladen en opbouwen. We stonden in de hal met de handel en in eerste instantie had ik een beetje mijn bedenkingen bij de locatie maar ik zou daar snel op terug komen  Grin Na het opbouwen en het rijden van een testrondje was het tijd om naar Hotel Bender af te reizen en een welverdiende nachtrust te genieten om fris en fruitig aan Eurospoor te beginnen.

Vrijdag  ruim voor de opening binnen, de puntjes op de i gezet en alvast een verkennend rondje langs de handel gelopen. Dat Molenkamp direct tegenover ons stond met zijn selectie Philotrain hielp niet. Vooral de NS 4700 die daar stond was onweerstaanbaar. Maar een tikkie boven het budget.

Daarna stroomde de beurs vol met publiek en werd het druk. Drukker dan vorig jaar. We hadden veel aanloop op de stand, ook enkelen die een handtekening van mij wilden in hun exemplaar van mijn boek. Ik voelde me een beroemdheid. Ook een paar leuke gesprekken gevoerd over museummaterieel en de toekomstplannen daar van. Mijn boek lag overigens te koop bij de stand van Kuijpers, maar was op zaterdag daar uitverkocht. Op verzoek nam men de dag er na nog enkele exemplaren mee voor andere belangstellenden  Duim omhoog



De modulebaan:


Zaterdag een beetje zitten bouwen. De Modulebaan Zephyr had nog een sluitwagen nodig voor het foute uurtje dus uit een rommelbak een Amerikaans geval gehaald, voorzien van een modulebaan in H0 en een luie bank en als kers op de taart een nummerplaat van een loc die we niet nader zullen noemen omdat het de 3737 is...  Grin



Zondag stond voor mij in het teken van een eerste poging tot weathering. Nadat HJ de dag er voor een paar fffcccpppss'en van roestvlekken had voorzien, wilde ik dat uitproberen op een sloop-3700 die ik via via via gekocht had. En dat ging nog heel aardig.






Omdat ik om 15 uur wilde wegrijden, werd mijn module eerder uit de baan gehaald. Om 13.34 werd de treindienst stilgelegd, mijn module uit de baan gehaald, de baan weer gekoppeld en om 13.51 werd de treindienst hervat en stond mijn module in delen op een kar om naar de uitgang gereden te worden. Dat is toch wel een mooie prestatie  Duim omhoog

Tot slot nog even naar de BNLS modulebaan gelopen omdat Vorkuta daar te zien was. Een schitterende module waarvan ik blij ben 'm eindelijk eens gezien te hebben  Duim omhoog

[img]http://upload.modelspoorwijzer.net/user/7139/20181111_130626_1542012847.jpg[/img

Om 15 uur reed ik weg. Vlak voor de grens tussen NL en DE zag ik een Duitse douaneauto langs de weg. Ik zat net te denken aan de Deense grensbewaking toen de Duitse douaneauto me voorbij reed, voor me ging rijden en een bordje "stop, folgen" toonde....  Lips Sealed Op een parkeerplaats om papieren gevraagd, of ik verboden waar bij me had en of ze even in mijn auto mochten kijken. Bij het openen van de kofferbak begonnen de heren vermaakt te grijnzen. Mijn T1 werd bewonderend aanschouwd. Op het laatst ging mijn rugzak open en kwam mijn boek tevoorschijn. De douanier ziet mijn naam, kijkt naar mij en vraagt:

"Dat bent u?"
Jazeker ben ik dat.
*stijgend respect*
"Heeft u dit boek geschreven?"
Ja, over stoom bij de NS.
"Zijn er veel exemplaren gedrukt?"
Ja, xx-aantal en 99% is verkocht...
*nog meer respect*
"Dat is indrukwekkend meneer! Dan hebben wij verder geen vragen meer. Goede reis verder!

De Deense douane had geen enkele interesse in mij. En om 00.30 uur plofte ik moe maar zeer, zeer voldaan in mijn bedje. Nu nagenieten  Smiley

Eelco
Gelogd
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 221


Maar da's klein.


« Antwoord #44 Gepost op: 12 November 2018, 11:05:11 »

Zo is het!  Duim omhoog

Dit was mijn nummer 1



Waarschijnlijk mede doordat ik in/naast/bij een werkplaats ben opgegroeid. Hier kon je bijna de olie ruiken  Wink

Dank je.
Ik heb erg genoten van het bouwen, en ik hoop dat ik andere heb kunnen inspireren voor ook en A4tje of bij hun thuis op de baan.
Ook op Eurospoor was was de sfeer top.
Nu ook eens wat mede msw leden ontmoet, ongedwongen en gezellig.
Helaas kon ik en wegens werk niet bij zijn afgelopen zondag maar Rail 2019 duurt niet lang meer.

Gr.
Dick.
Gelogd

Instagram: dutch.diorama.art
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Eurospoor 2018
« vorige volgende »
Ga naar: