Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: ICM H0 productie 2023  (gelezen 12025 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Gepost op: 6 December 2022, 17:50:01 »

Nadat de ICR door 4 fabrikanten tegelijk aangepakt werd is het het geval voor de ICM(m), beter bekend als de Koploper.
Nu is de gehele geschiedenis van deze stellen wel na te lezen op Railwiki, maar voor een kort overzicht onderstaande schema.



Drie fabrikanten gaan hiermee aan de slag en dan beschouw ik Märklin en Trix als één.
Daar is officieel nog niets van bekend naast dat de importeur dergelijke info aan winkels heeft verstrekt en dat enkele winkels dit naar buiten brachten.
Wellicht meer nieuws hierover in Januari.
Verwacht wordt dat deze modellen, net als de vorige van dit merk in lengteschaal 1:935 zullen zijn.

Dat is niet het geval bij Exacttrain en PB Models die beiden de treinstellen in 1:87 gaan uitbrengen.
Eerst dan Exacttrain daar zij net iets eerder het nieuws brachten, zei het via winkels en niet via eigen website

Exacttrain



De KLM versie wordt exclusief door Huider uitgebracht



PB Models








Märklin / Trix



Naar gelang meer informatie bekend wordt zal dit bericht worden aangepast en aangevuld.
« Laatste verandering: 8 December 2022, 20:21:00 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 6 December 2022, 20:10:17 »

Mooi overzicht!   Duim omhoog

Maar wat ik niet begrijp: hoe kan de 4050 afgezien van maart en april 1995 (kennelijk alleen GROOT) en juni 1998 (kennelijk alleen klein) gelijktijdig De Lage Landen GROOT en klein zijn geweest?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 6 December 2022, 20:39:23 »

De Lage Landen stond eerst GROOT over de zijkanten van het stel over de ramen heen.
Daar kwamen klachten over en toen is het stel ontdaan van die grote letters en is de tekst kleiner onder de ramen aangebracht.
Die laatste versie heeft lang gereden en is ook de versie die PB Models uitbrengt.

En ik zie nu wat je bedoelt, zit een foutje in. Ga ik wel herstellen.  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 6 December 2022, 20:42:55 »

Ja, maar ik snap niet hoe het stel tegelijkertijd die GROTE en kleine tekst kon hebben.
Volgens mij moet de datum bij GROOT eindigen op mei 1995. Nu staat er mei 1998 en dat kan niet.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 6 December 2022, 21:06:32 »

En ik zie nu wat je bedoelt, zit een foutje in. Ga ik wel herstellen.  Duim omhoog

Juistum.   Duim omhoog

Handig overzicht. Ik zal er op Facebook naar verwijzen, want er zijn flink wat mensen het spoor kwijt en die vragen zich af wat nu wanneer reed.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
duikeend
Full Member

Offline Offline

Berichten: 142



« Antwoord #5 Gepost op: 6 December 2022, 22:30:47 »

kun je meteen nog een foutje herstellen. 74112 t/m 74119 zijn zonder baanschuiver  Cheesy
Gelogd

ik ben niet gek, ik ben een eend en als je me niet geloofd stap je maar uit Smiley
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 7 December 2022, 07:56:43 »

Dank Duikeend en Noordwaarts voor de correcties  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #7 Gepost op: 7 December 2022, 09:24:02 »

Ik mis overal nog wat speciale koplopers.

Denk aan Mendini, voetbal, kinderboekenweek, NS 150/NOS, olympisch.

Heel benieuwd wie daar of mee komt, of transfers vpor aan gaat bieden.
« Laatste verandering: 7 December 2022, 09:28:06 door Sander Lageveen » Gelogd

mvg,
 Sander
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #8 Gepost op: 7 December 2022, 09:50:34 »

Moet Martinair niet 4012 zijn, Jakop (lijst PB Models)?
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #9 Gepost op: 7 December 2022, 09:58:35 »

Ze reden in ieder geval gelijktijdig, dus kunnen ze niet hetzelfde nummer hebben.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 7 December 2022, 10:04:49 »

Moet Martinair niet 4012 zijn, Jakop (lijst PB Models)?

Klopt inderdaad, zie ook eerste schema  Wink

Ik pas het wel ff aan. Gefikst  Duim omhoog
« Laatste verandering: 7 December 2022, 10:13:54 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 8 December 2022, 19:36:20 »

Märklin en Trix zijn toegevoegd aan het overzicht.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #12 Gepost op: 8 December 2022, 20:10:01 »

De blauw-gele van Mätrix heeft afgaande op de folder bedrijfsnummer 4015.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 8 December 2022, 20:21:27 »

Aangepast!  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 10 December 2022, 17:03:21 »

Vandaag met de standhouders van PB Models en Exacttrain gesproken over de aangekondigde Koplopers.
De trigger voor Exacttrain om er mee naar buiten te komen was het al dan niet geplande uitlekken van het nieuws dat Märklin/Trix er weer mee zou komen.
Dat er daarnaast nog een fabrikant mee bezig was, wist men ook niet.
Het verschijnen van de Exacttrain ICM’s in de winkels is gepland voor einde volgend jaar antwoorde men op mijn vraag, mits verscherpte coronaregels in China niet roet in het eten gooien zoals ze dat deden voor de ICR’s. De aanstaande uitlevering aan de winkels was voor de zomer aangekondigd, maar door voornoemde reden verlaat.
Chris liet weten bij PB Models dat hun ICM’s gepland stonden voor kerst 2023.
Dat loopt dus ook al erg parallel  Grin
Met wat vertraging al vast ingebouwd, zullen we beide merken vast begin 2024 kunnen bewonderen!
Overigens gaven beide standhouders aan dat het op zich zonde was dat 2 partijen tegelijk de ontwikkeling ter hand hadden genomen.
Chris gaf al aan dat Märklin/Trix) niet als serieuze concurrent wordt gezien.
Daar over nadenkend, in de auto op de weg terug, denk ik dat Märklin/Trix wél serieuze concurrentie op het ICM speelveld gaat krijgen.

En over bewonderen gesproken. Bij Exacttrain heb ik het ICR rijtuig uitgebreid mogen bewonderen, lees: betasten, bevoelen etc. Ik ben onder de indruk van de details.
Het elders afgebrande uit het middel liggen van het draaipunt van de draaistellen is m.i. de betere oplossing want de treden zijn prachtig. Mooier dan aan de draaistellen vind ik persoonlijk.
En hoe dat er in onze te krappe bogen uit ziet? Nou beide oplossingen zien er dan niet uit  Grin
Nu zijn zowel de ICR’s die PB Models op de stand had staan als die ik bij Exacttrain in handen heb gehad, voorserie modellen en hebben de nodige beurzen al achter de rug, maar had ik daarop nu een keuze moeten maken, dan was het nu Exacttrain geworden…
« Laatste verandering: 14 December 2022, 22:16:00 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: ICM H0 productie 2023
« vorige volgende »
Ga naar: