Vandaag met de standhouders van PB Models en Exacttrain gesproken over de aangekondigde Koplopers.
De trigger voor Exacttrain om er mee naar buiten te komen was het al dan niet geplande uitlekken van het nieuws dat Märklin/Trix er weer mee zou komen.
Dat er daarnaast nog een fabrikant mee bezig was, wist men ook niet.
Het verschijnen van de Exacttrain ICM’s in de winkels is gepland voor einde volgend jaar antwoorde men op mijn vraag, mits verscherpte coronaregels in China niet roet in het eten gooien zoals ze dat deden voor de ICR’s. De aanstaande uitlevering aan de winkels was voor de zomer aangekondigd, maar door voornoemde reden verlaat.
Chris liet weten bij PB Models dat hun ICM’s gepland stonden voor kerst 2023.
Dat loopt dus ook al erg parallel
Met wat vertraging al vast ingebouwd, zullen we beide merken vast begin 2024 kunnen bewonderen!
Overigens gaven beide standhouders aan dat het op zich zonde was dat 2 partijen tegelijk de ontwikkeling ter hand hadden genomen.
Chris gaf al aan dat Märklin/Trix) niet als serieuze concurrent wordt gezien.
Daar over nadenkend, in de auto op de weg terug, denk ik dat Märklin/Trix wél serieuze concurrentie op het ICM speelveld gaat krijgen.
En over bewonderen gesproken. Bij Exacttrain heb ik het ICR rijtuig uitgebreid mogen bewonderen, lees: betasten, bevoelen etc. Ik ben onder de indruk van de details.
Het elders afgebrande uit het middel liggen van het draaipunt van de draaistellen is m.i. de betere oplossing want de treden zijn prachtig. Mooier dan aan de draaistellen vind ik persoonlijk.
En hoe dat er in onze te krappe bogen uit ziet? Nou beide oplossingen zien er dan niet uit
Nu zijn zowel de ICR’s die PB Models op de stand had staan als die ik bij Exacttrain in handen heb gehad, voorserie modellen en hebben de nodige beurzen al achter de rug, maar had ik daarop nu een keuze moeten maken, dan was het nu Exacttrain geworden…