Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Juiste plaatsing spoorseinen ???
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Juiste plaatsing spoorseinen ???  (gelezen 7064 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Gepost op: 12 Januari 2017, 15:49:19 »

Ik ben bezig met een baantje met als thema de hoogovens en op dit baantje heb ik een doorlopend spoor met een aantal wissels naar opstelsporen en laad en los sporen. Nu wil ik spoorseinen plaatsen maar dan wel conform de werkelijkheid echter ik heb er totaal maar dan ook totaal geen kaas van gegeten.

Op onderstaand plaatje een spoor met wissel (horizontaal is het doorgaand spoor) Waar dienen de seinen te worden geplaatst Huh? en welk beeld moeten die geven???



Ik wil dwergseinen gaan gebruiken omdat die bij de hoogovens ook worden gebruikt.

Jeffrey
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Januari 2017, 21:25:06 »

Ik weet niet hoe specifiek je het wilt hebben, maar Nico Spilt heeft een pagina over het Hoogovens-spoorwegbedrijf waar ook de seinen aan bod komen.
In zijn algemeenheid zal op dit soort emplacementen alles mogelijk zijn van helemaal geen seinen tot een sein voor het wissel vanuit elk spoor.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #2 Gepost op: 23 Januari 2017, 22:38:33 »

Geen idee of dit filmpje helpt.

https://www.prorail.nl/nieuws/hoogovens-ijmuiden-op-het-spoor
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Juiste plaatsing spoorseinen ???
« vorige volgende »
Ga naar: