Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: MTE komt met exclusieve modellen
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Omlaag
Print
Auteur Topic: MTE komt met exclusieve modellen  (gelezen 50359 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #60 Gepost op: 25 Juni 2020, 20:09:18 »

Kunnen ze een beetje gecombineerd worden met de exemplaren die MTE ooit bij LS liet produceren? Of zit er kleurverschil in?
De wegligging van Piko is ook wat minder dan die van LS. Is daarop gecontroleerd?
 Wink
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #61 Gepost op: 30 Juni 2020, 16:41:24 »

Voor Piko is het ook een noviteit, het is echter geen Nederlandse noviteit, bij lange na niet en zelfs niet recent. Ondanks dat Roco zelf dat model vergeten lijkt te zijn, is dat ook weer niet zo oud, en zeker niet verouderd.
Ik ga ervan uit dat als het een Nederlandse noviteit wordt genoemd het ook iets is wat nog niet eerder in grootserie is gemaakt.

Toch nog maar een extra hint dan, we zijn het eens met de laatste zin van Sicco  Grin

Ik denk dat hiermee het ICR-avontuur ook afgelopen is...  Undecided

Komt toch die Tals-y weer naar boven. Is die niet eens door ren kleinseriefabrikant gemaakt als bouwpakket of zo?

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #62 Gepost op: 30 Juni 2020, 17:16:38 »

Als je LS Models tot de grootserie-fabrikanten rekent wel. Oftewel: leuk rookgordijn!   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #63 Gepost op: 30 Juni 2020, 17:22:20 »

Komt toch die Tals-y weer naar boven. Is die niet eens door ren kleinseriefabrikant gemaakt als bouwpakket of zo?
Trawos heeft daar eens een kap van geleverd. Als je een exemplaar had dat een beetje redelijk uit de mal was gekomen en je daarna heel goed je best deed, kon je er iets van maken dat wel op een NS Tals leek. Er was dacht ik ook iets met de maatvoering.
Maar zelfs met heel veel fantasie kan ik geen relatie bedenken tussen de eerdere hints en kalkwagens in welke vorm dan ook.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #64 Gepost op: 30 Juni 2020, 17:25:51 »

Nee, ik ook niet maar ik en cryptische hints....  Huh?  Huh?  Undecided
Dus vreemd vind ik het niet dat ik ze niet kan plaatsen  Grin

EDIT  Die kap van Trawos bedoelde ik inderdaad.
« Laatste verandering: 30 Juni 2020, 17:38:09 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #65 Gepost op: 30 Juni 2020, 17:37:31 »

Als je LS Models tot de grootserie-fabrikanten rekent wel. Oftewel: leuk rookgordijn!   Cheesy

Dat is de volgende discussie zoals ook al op BNLS werd opgemerkt  Grin
Waar ligt de grens? Voor een ieder een ander begrip denk ik.
Ik zie LS Models en Artitec niet als klein-serie fabrikanten, dan denk ik meer aan een KleiNSpoor of bijvoorbeeld Weinert.
Maar als als grootserie-fabrikanten alleen MäTrix, Roco/Fleischmann, Piko ed. worden getelt, is alles weer mogelijk.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #66 Gepost op: 30 Juni 2020, 17:59:40 »

Conclusie is dus dat je aan de hints niks hebt om te bepalen wat het wel is, omdat ze veel te algemeen zijn, en ze maar heel beperkt bruikbaar zijn om modellen mee uit te sluiten. Ik zag een redenering die op de Fals(-z) uitkomt. Zit wel wat in, maar die dingen zijn al door verschillende fabrikanten uitgebracht. Weliswaar niet kloppend, maar waar ligt dan de grens? Idem voor de Shell-wagens.
« Laatste verandering: 30 Juni 2020, 18:28:59 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #67 Gepost op: 30 Juni 2020, 19:12:38 »

KleinSpoor, Philotrain en Fulgurex reken ik tot de kleinserie-producenten. Artitec, LS Models, ACME, NMJ en McK reken ik tot de 'middelserie-procucenten'. Märklin, Roco, Piko tot de grootserie-producenten. Ik heb dat middelserie natuurlijk bewust tussen aanhalingstekens gezet, maar het idee zal wel duidelijk zijn: te groot om een kleinserie-producent te worden genoemd en te klein om bij de grote jongens te worden gerekend.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #68 Gepost op: 30 Juni 2020, 19:40:07 »

Daar kan ik wel in meegaan, maar geldt dat ook voor Chris (lees MTE)?  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #69 Gepost op: 1 Juli 2020, 06:23:10 »

Conclusie is dus dat je aan de hints niks hebt om te bepalen wat het wel is, omdat ze veel te algemeen zijn, en ze maar heel beperkt bruikbaar zijn om modellen mee uit te sluiten.

Het is natuurlijk ook niet per se in MTE’s belang dat iemand het juiste model raadt; het is alleen in hun belang dat mensen over de actie praten Wink.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #70 Gepost op: 1 Juli 2020, 06:51:30 »

In die trant had ik er in eerste instantie nog iets achteraan geschreven. Later maar weer weggehaald...  Wink Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #71 Gepost op: 1 Juli 2020, 06:55:58 »

Wellicht is het al geraden, maar het is niet in het belang van de publiciteit dat te verkondigen, zeker niet als de primeur aan RH is vergeven.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #72 Gepost op: 1 Juli 2020, 07:09:22 »

Het is vrijwel zeker al geraden, al is het maar in algemene termen. Als dat nu nog niet is, zou ik me als MTE zijnde wel een beetje zorgen gaan maken.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #73 Gepost op: 1 Juli 2020, 07:17:17 »

Als we daar dan van uit gaan, kunnen we onwaarschijnlijke suggesties wel afstrepen lijkt me.
Ik zou dan sowieso al die Tp 3 exoten als warme stoven ed. doorhalen alsmede de werkwagens op basis van blokkendozen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #74 Gepost op: 1 Juli 2020, 08:30:32 »

Het is natuurlijk ook niet per se in MTE’s belang dat iemand het juiste model raadt; het is alleen in hun belang dat mensen over de actie praten Wink.

Klopt. En om de publiciteit gaande te houden is het optrekken van een rookgordijn natuurlijk best wel een handige strategie. Als het een beetje handig wordt gespeeld, dan wordt het aantal berichten bij de buren nog wel verdubbeld de komende weken. Tegen die tijd moet je als modelspoorder wel onder Ayers Rock hebben gelegen, wil je niet weten dat MTE met zelf-geproduceerde modellen komt.  
 Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: MTE komt met exclusieve modellen
« vorige volgende »
Ga naar: