Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ontraxs  (gelezen 19830 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 3 Maart 2018, 10:24:20 »

Dank Smiley
Het is een schatje. En gaat elke dag mee naar Modeltreinexpress.
Althans de komende 3 maanden.
Hij is nu 4 maanden Smiley
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #16 Gepost op: 3 Maart 2018, 10:33:34 »

Ik zou bij MTE kijkgeld gaan vragen, word je schatrijk!   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 3 Maart 2018, 10:34:19 »



@Gert : heheheh Smiley
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #18 Gepost op: 3 Maart 2018, 20:48:31 »

Nah de hobby wordt Flint met de paplepel ingoten  Cheesy  Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog

We hebben hier een rottweiler van 7,5 jaar oud. Als puppy had ze een trauma opgelopen met rijplatenlawaai (bij een boswandeling)
Ze wil sinds dien niet meer over een loopbrug en .... een spooroverweg lopen.
Nu kom ik veel later invliegen en ken haar nu 1,5 jaar.
Sinds enkele weken ben ik met haar bezig om vertrouwt te maken met de spoorovergang hier dicht bij.
Wel nu vanmorgen liep ze echt voor het eerst redelijk relaxt de spoorovergang over en weer terug.
Ik zie met vertrouwen de toekomst te gemoed dat ze gewoon zonder enige angst de overweg over loopt.

Opvoeden kost tijd succes Chris!

En nee ik ben nog nooit op Ontraxs geweest dus kom ik dit jaar ook niet.

Veel plezier daar iedereen!

Mvg, Johan
Gelogd
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 7 Maart 2018, 14:39:27 »

 Duim omhoog
Gelogd
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #20 Gepost op: 10 Maart 2018, 13:09:21 »

Is nog onderwerp van een democratische discussie hier Grin
Inmiddels is besloten dat we morgen gaan en we slepen nog een bevriend stel mee. Heb al wat beelden gezien bij de buren en dat maakt dat ik er erg naar uitkijk.
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 10 Maart 2018, 14:38:33 »

Hoewel nog steeds in de planning morgen te gaan, zocht ik een leuk doel voor een fietstocht, dus ben ik  vanmorgen ook al even geweest.
Wat zal ik ervan zeggen. De editie van vorig jaar sprak mij veel meer aan, maar kun je spreken van een tegenvaller als er weliswaar naar mijn smaak minder, maar toch nog steeds diverse juweeltjes te zien zijn? Eigenlijk niet, natuurlijk.

Een van de meer onopvallende juweeltjes, een piepklein draaiend tafereeltje, waar de nodige beweging in was verstopt (voor het stelletje in bed leek het dan wel een verplicht nummertje).


Niet te zien op de foto, maar het was er echt, links in de etalage een rijdende modeltrein.


Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #22 Gepost op: 10 Maart 2018, 14:43:09 »

Stonden zeker mooie baantjes. Weinig handel, komt door Houten en wat andere afzeggingen denk ik.

Klap op de vuurpijl:
Als winkel demo sponsoren en dan de gebruikte materialen uit de demo niet op voorraad meer hebben na 1 dag.....
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 11 Maart 2018, 16:14:35 »

Tja....wat zal ik zeggen? L  E  E  G is het woord wat bij mij opkwam.
Dat komt door meerdere redenen:
-Minder handel
-Minder banen: 23 stuks terwijl er wel eens 30 zijn geweest
-Merendeels kleine banen waardoor het ook leger lijkt

Dat neemt niet weg dat er een paar hele mooie tussen zitten. Huub liet hierboven al één zien en die is werkelijk een wonder der techniek op de vierkante millimeter.
Blokpost 13 was uiterlijk wellicht wat steriel, maar een prachtig stuk techniek met de snelweg, de tractoren en vliegtuigen die langs komen.
Voor de dok is ook erg mooi, maar daar gebeurde relatief weinig.
Dan moet ik nog Saint Tourbière noemen. De scenery is werkelijk ongekend realistisch.

Voor een jubileumeditie vond ik het tegenvallen
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 11 Maart 2018, 21:47:15 »

Ik heb me vrijdag met mijn pa erg goed vermaakt.
Eerste keer dat hij mee was en hebben van enkele hele mooie banen genoten.
Daarnaast hele bruikbare tips voor het weatheren gekregen van een collega van Martin Welberg die bezig was.
De N spoorbaan langs de A12 was enorm herkenbaar en goed geslaagd.
Verder wat mooie boompjes gescoord en wat extra weather spulletjes.

Mvg,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 12 Maart 2018, 09:55:58 »

De Barch Berg Bahn heeft de meeste stemmen van de volwassenen gekregen, terwijl die bij mij in de onderste regionen zat. Smaken verschillen, dat is wel duidelijk. Tweede prijs (en eerste bij de kinderen) Saint Tourbiere. Vond ik ook een fraaie baan, jammer dat de seinen niet (goed) werkten. Geen idee of dat transportschade was, of gewoon niet werkend ingebouwd. En jammer dat het zo ontzettend beroerd reed, in elk geval de momenten dat ik erbij stond. Aan stilvallende en ontsporende treinen kun je niet altijd wat doen, maar het viel me hier wel op. Nog opvallender was een hulpmachinist die dusdanig druk was met zijn telefoon dat hij niet in de gaten had dat zijn trein vol op een andere trein reed (ondanks tijdige waarschuwingen uit het publiek). Misschien eens Den Haag oproepen om ook bij modelbanen een smartphone-verbod in te stellen...  Grin

Gisteren nogmaals geweest, leek drukker dan zaterdag en ook vroeger druk dan andere jaren op zondag. Toch weer dingen gezien, die me zaterdag niet waren opgevallen, nieuwe ideeën opgedaan, een cuberdon gekregen om te proeven, wat uitleg gekregen hoe ik met mijn electrostaat om moet gaan en de voor mij zeer herkenbare Roco-baan was een soort van tijdreis naar een vakantie van ruim 35 jaar geleden.
De handel heb ik niet echt gemist, ik vind de ruimte die dat geeft eigenlijk wel prettig. Al zou een stand zoals die er voorgaande jaren waren met allerlei klein spul voor op de baan wel leuk zijn geweest. Het ene rekje dat Artitec had staan, was wat dat betreft wel karig.
Maar goed, dat soort bedrijfjes moet natuurlijk wel willen komen.

Ik kijk in elk geval alweer uit naar volgend jaar.  Duim omhoog

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #26 Gepost op: 12 Maart 2018, 10:04:03 »

Wij zijn gisteren vier personen sterk naar Utrecht Maliebaan getreind en hebben ons opperbest vermaakt. Blokpost 13, Het Oostfront en de Oberweissbacher Bergbahn alsmede de villa met tuinspoor sprongen er nog net iets meer uit voor ons, maar eigenlijk bijna alles was zeer fraai. Op naar 2019! O ja, het team achter de schermen natuurlijk weer bedankt voor alles.
Gelogd

Groet, Frank
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 13 Maart 2018, 10:28:32 »

Saint Tourbière



Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #28 Gepost op: 13 Maart 2018, 13:38:35 »

Hoewel ik de hierboven genoemde kritiekpuntjes wel snap en gedeeltelijk onderschrijf, heb ik me toch weer goed vermaakt in het Spoorwegmuseum. We zijn in Nederland eigenlijk enorm verwend met zoveel modelspoortentoonstellingen en - met name bij OnTraxs - een zeer hoog niveau.

Een kritiekpuntje wat ik nog niet tegenkwam - en waar de organisatie niks aan kon doen maar de betreffende fabrikant wel: bij Artitec waren geen eens rijdende Hondekoppen te zien. En zelfs geen complete Hondekop-stellen in de vitrine. Twee weken geleden, tijdens Rail, kon dat allemaal wel. Dus waarom nu niet, Artitec?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 13 Maart 2018, 16:42:43 »

Dat er geen rijdende Hondekoppen te zien waren ligt denk ik aan het feit dat Artitec OOK met een stand op Sindsheim (schrijf je dat zo?) stond.
Ik denk dan ze dan daar met een rijdende trein stonden?

(Als dat zo zou zijn, had ik voor Ontraxs gekozen, maar goed)
Leeg : Jazeker. 17 standhouders minder. En dat lag niet aan de organisatie  Grin

Een beurs plannen met 2 andere beurzen.....niet handig   Grin
Dus binnenkort evaluatie ronde met het museum Smiley
« Laatste verandering: 13 Maart 2018, 17:02:04 door Chris van Diesen » Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Ontraxs
« vorige volgende »
Ga naar: