Het tijdperk van mijn baan is begin jaren '80. Alle rails ligt inmiddels bijna en zodoende ben ik bezig met nadenken over de volgende stap, de aankleding. De afgelopen dagen heb ik heel wat foto's bekeken van eind jaren 70 tot begin jaren 80. Ik heb een klein (kop)station en aangezien ik best wat electrische treinen (Plan V, Mat '46, wat e-locs) heb moet wel een waslijn komen.
Ik kom op foto's uit die tijd geen situaties tegen waar een waslijn hangt, maar waar nog gebruik gemaakt wordt van klassieke beveiliging (Miljoenenlijn: wel klassieke beveiliging, geen waslijn. Friesland: moderne beveilging, geen waslijn. Vislijn: moderne beveilging, wel waslijn). Misschien zie ik wat over het hoofd?
Relais kasten:
Ik heb de set van Artitec. Ik zie ze alleen staan bij overwegen en bij lichtseinen. Klopt dat?
Kabelgoten:
Hoe lopen deze doorgaans. Van weer naar waar? Tegenwoordig zie ik ze vaak met afdekplaatje 'GAS' voor wisselverwarming. Maar was dit er al in 1981? Bij grotere stations lijken ze ook wel naar de wissels te lopen, maar bij kleinere stations en in de vrije baan zie ik ze niet.
Railspoelen en potjes:
Ik heb via Shapeways de
SpoorObjecten set besteld. Daar zitten ook railspoelen en van die potjes(?) bij. Waar staan deze doorgaans. Ik heb wat cabineritten bekeken en de spoelen kom ik overal wel tegen (trein detectie toch?) maar de potjes?
Misschien een makkelijker vraag. Wat staat waar zoal in de buurt?