Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Tijdschriften voor beginners
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Tijdschriften voor beginners  (gelezen 16604 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Laurence
Newbie

Offline Offline

Berichten: 12


« Gepost op: 13 Augustus 2014, 20:15:04 »

Deze zomer ben ik me gaan interesseren voor de modelspoorbaan. ik heb al het een en ander gelezen op het internet en in boeken. Maar wat ik nog nkiet tegen ben gekomen, zijn tijdschriften voor beginners

Zijn er tijdschriften over modelspoor voor beginners / welke aan te raden zijn voor beginners?

alvast dank voor je antwoord! Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 13 Augustus 2014, 20:47:12 »

Aangenomen dat je Nederlandse tijdschriften bedoelt, raad ik je aan om gewoon eens exemplaren van Railhobby, Railmagazine en Modelspoormagazine te kopen.
Dan zie je vanzelf wel welke het beste bevalt.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Laurence
Newbie

Offline Offline

Berichten: 12


« Antwoord #2 Gepost op: 13 Augustus 2014, 21:05:56 »

Bedankt Gert!

Nederlandstalig is prima, maar Engels is ook geen probleem. Mijn Duits is niet al te best, maar daar ga ik tijdens de vakantie aan werken Smiley

en als ik dan toch in Duitsland ben: is er nog een Duits modelspoor tijdschrift aan te raden?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 13 Augustus 2014, 22:02:45 »

De Miba is wel een aardig blad.

Het hangt natuurlijk ook een beetje af van welke spoorwegmaatschappij(en) uit welk(e) land(en) je wilt gaan nabootsen.
Heb je daar al een idee over?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Laurence
Newbie

Offline Offline

Berichten: 12


« Antwoord #4 Gepost op: 14 Augustus 2014, 14:41:49 »

Nog niet helemaal. ik wil in ieder geval één stoomtreintje Smiley en iets met bergjes is leuk. en als IT-er vind ik het erg leuk om alles digitaal aan te sturen

gelukkig heb ik nog de tijd. op dit moment heb ik de ruimte nog niet, maar daar gaat binnenkort verandering in komen. Voorlopig wil ik me vooral inlezen in de materie en me laten inspireren.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 14 Augustus 2014, 22:05:22 »

Wat misschien ook wel een idee is: de modelspoorbeurs in Houten een keertje bezoeken.
Dan krijg je een aardig idee van wat er zoal te koop is. Zaterdag 30 augustus wordt de beurs weer gehouden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Laurence
Newbie

Offline Offline

Berichten: 12


« Antwoord #6 Gepost op: 15 Augustus 2014, 14:09:09 »

Helaas kan ik dan niet. Maar ik was wel van plan om naar Eurospoor in Utrecht te gaan
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 16 Augustus 2014, 23:32:00 »

Het enige goede nederlands talige modelspoor tijschrift is naar mijn mening Modelspoormagazine, de rest vind ik van matige kwaliteit wat inhoud betreft.

Wat opzich nog wel een aanrader is naar mijn mening zijn de oude Railhobby specials zoals de seinenspecial, racordementenspecial enz.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Laurence
Newbie

Offline Offline

Berichten: 12


« Antwoord #8 Gepost op: 17 Augustus 2014, 16:59:52 »

Bedankt voor alle tips!

bij de lokale boekenhandel heb ik de Railhobby en de Railmagazine gekocht. Laatste viel mij persoonlijk tegen. Ook al zaten er interessante artikelen bij, merendeel ging over het grootbedrijf. En daar ben ik niet in geïnteresseerd.

De Modelspoormagazine ben ik nog niet tegengekomen in de boekhandels. Klopt het dat deze in Nederland alleen in Breda verkocht wordt?

groeten,

Laurence
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #9 Gepost op: 17 Augustus 2014, 19:04:18 »

Modelspoormagazine is bij mijn weten op meer plekken te koop. Wellicht is het zomernummer op veel plaatsen al uitverkocht?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #10 Gepost op: 17 Augustus 2014, 19:14:13 »

Echt een maandelijks tijdschrift voor beginners in de Nederlandse taal ben ik nog niet tegengekomen.
Miba, Modelleisenbahnkurier, Modelleisenbahner hebben vaak specials waarbij ook aan de beginner gedacht wordt.
In het Engels heb je Modelrailroader en British Model Railroader. Ook die hebben vaak specials voor de beginner. Maar het zijn dan ook specifiek onderwerpen die Engels of Amerikaans zijn. Dat moet je ook liggen.

Misschien dat je hier in de wiki kunt kijken, of bij de buur in de encyclopedie?


(oh een gratis downloadbaar tijdschrift kun je vinden op http://model-railroad-hobbyist.com/)
« Laatste verandering: 17 Augustus 2014, 19:16:53 door Jeronimos » Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Laurence
Newbie

Offline Offline

Berichten: 12


« Antwoord #11 Gepost op: 17 Augustus 2014, 19:47:07 »

Thx! ik ga die Duitse titels in de gaten houden, als ik in Duitsland ben Smiley

en ik ben er inderdaad achter dat het internet veel informatie biedt, maar dat er niets zo lekker leest als een tijdschriftje of een boek Smiley
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #12 Gepost op: 17 Augustus 2014, 21:32:33 »

Zowel modelspoormagazine als de genoemde Duitse tijdschriften en zijn bij vele bruna's, ako's en primera's te koop, in ieder geval bij al die winkels op de stations al moet je in Rotterdam Centraal soms beide vestiggingen af.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Laurence
Newbie

Offline Offline

Berichten: 12


« Antwoord #13 Gepost op: 24 Augustus 2014, 18:08:19 »

ik heb ze inderdaad bij de Bruna kunnen kopen, thanks!

De Miba bevalt me wel, al is m'n Duits vrij slecht. Daar staan handige tips in, iets wat ik tot nu toe bij de rest wat ik gelezen heb vindt ontbreken
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #14 Gepost op: 24 Augustus 2014, 21:49:52 »

In de railmagazine stonden vroeger volgens mij wel meer modelspoor artikelen dan tegenwoordig.
Bij onze modelspoorclub is er een lid die de Railmagazine vaak mee neemt naar de club.

Als je niks met het grootspoor hebt, zoals onze voorzitter bijvoorbeeld, is het blad snel uitgelezen, als het al wordt gelezen.
Persoonlijk vind ik het wel een interessant blad, maar ik interesseer me dan ook in het grootspoor.
Dit mede omdat ik zo waarheidsgetrouw mogelijk me treinen probeer samen te stellen dan wel te (ver)bouwen.

Voor modelbouw e.d. zou ik railhobby of nog beter de modelspoormagazine aanraden.

Maar eigenlijk zeggen de namen van de bladen wel genoeg denk ik.

Railmagazine en railhobby zijn niet specifiek op modelspoor gericht en staat er dus ook grootspoor in.
In de een meer dan de ander dat wel.
Modelspoormagazine, de naam zegt het eigenlijk al, modelspoor magazine dus dan mag je natuurlijk meer modelspoor verwachten dan grootspoor. Tongue


Romar
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Tijdschriften voor beginners
« vorige volgende »
Ga naar: