Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Verlies aan trekkracht door inbouw verlichting
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verlies aan trekkracht door inbouw verlichting  (gelezen 4985 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Evert N spoor
Newbie

Offline Offline

Berichten: 30


« Gepost op: 31 Januari 2018, 08:07:54 »

Door het inbouwen van verlichting in mijn abteilrijtuigen (Fleischmann Piccolo) zijn de rijtuigen dermate zwaar gaan lopen dat de locomotief de rijtuigen amper getrokken krijgt. Het gaat hier om een korte trein van drie rijtuigen, die getrokken worden door een P 8 locomotief. Is dit normaal? Mijns inziens  niet. Hoe kan ik dit probleem verhelpen, want ik zou graag dit stammetje zijn rondjes willen laten draaien op de modelbaan.
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #1 Gepost op: 31 Januari 2018, 09:43:07 »

Verlichting zelf ingebouwd?
Dus stroomafnemers op de wielen geplaatst?

Gelogd

mvg,
 Sander
Evert N spoor
Newbie

Offline Offline

Berichten: 30


« Antwoord #2 Gepost op: 31 Januari 2018, 21:55:01 »

Ja. Er was er één reeds ingebouwd toen ik ze kocht (tweedehands), en ik heb later twee wagens met verlichting voorzien, inderdaad met stroomafnemers op de wielen. Deze veertjes drukken enerzijds op de as van de wieltjes, en anderzijds op de bevestigingsschroef van het wielstel. Volgens mij is dit een vrij gebruikelijke wijze bij Flm...
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #3 Gepost op: 31 Januari 2018, 22:39:22 »

Ik vermoed dat ze dan toch iets te hard op de assen drukken. Is dat nog enigszins af te stellen?
Gelogd

mvg,
 Sander
Evert N spoor
Newbie

Offline Offline

Berichten: 30


« Antwoord #4 Gepost op: 1 Februari 2018, 15:14:30 »

Na grondig schoonmaken van de wielen en het afstellen van de druk van de veertjes is het probleem inderdaad opgelost. Bedankt Sander!
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenModelspoorTopic: Verlies aan trekkracht door inbouw verlichting
« vorige volgende »
Ga naar: