Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Artitec 2018  (gelezen 34897 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 31 Januari 2018, 15:41:57 »

Als de koppelafstand tussen de bakken is afgekeken van Lima, ga je het niet redden.  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 31 Januari 2018, 15:45:50 »

Hoe lang denk jij dat zo'n viertje was?

Volgens die pagina is dat 98,6 m' (over de buffers) wat 113,33 cm in 1:87 is.
Áls de buffers hier de Scharfenbergers zijn en de extra lengte tussen de bakken (bij modellen) niet het stel langer maken, ben je die mazzelaar inderdaad, maar als die maat excl. Scharfenbergers is, wordt het spannend  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #32 Gepost op: 31 Januari 2018, 15:47:46 »

Nog eens beter gemeten en de buitenmaat is 120 cm, terwijl de binnenmaat 117 cm is. Komt goed!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #33 Gepost op: 31 Januari 2018, 17:23:15 »

Heb net de 769 besteld bij de winkel in Vlaardingen. Mooie reden om daar weer eens langs te gaan en te gaan kijken Smiley
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #34 Gepost op: 31 Januari 2018, 21:09:36 »

Alle Artitec-pdf-files (nu zonder vraagtekens): http://www.artitec.nl/index.php/nl/component/zoo/category/noviteitenfolders-2018

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #35 Gepost op: 1 Februari 2018, 14:02:08 »

Filmpje Hondekop-vier met geluid: https://www.facebook.com/KuijpersHobbyhuis/videos/1659636130764214/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #36 Gepost op: 1 Februari 2018, 20:50:43 »

Zo opgenomen klinkt het eigenlijk wel vreemd, alleen geluid in het voorste rijtuig... Ik herken er ook niet het typische Hondekop-geluid in. Ik vermoed dat dit filmpje niet echt representatief is vanwege de manier van opnemen. In werkelijkheid sta je er niet met je neus bovenop om naar het geluid te luisteren en hoor je 'm ook langer dan de duur van het filmpje zodat de rijgeluiden op de lange baan beter tot hun recht komen.

Het is wel een super fraai treinstel geworden zeg, echt super Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #37 Gepost op: 1 Februari 2018, 21:26:58 »

Ja, dit is zonder meer het grootste modelspoor nieuws voor Nederland in heel erg lange tijd. Artitec heeft zich hiermee wat mij betreft definitief bij de A-merken geschaard.

Sterker nog: voor mij worden merken als Artitec, LS Models, ACME, NMJ en McK (Deens en voor de meesten onbekend, maar op hetzelfde hoge niveau) zo langzamerhand belangrijker dan Roco, Märklin en Piko.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #38 Gepost op: 1 Februari 2018, 21:44:47 »

Ben ik niet helemaal met je eens Gert. Piko, met vooral nu de super 2200, is zeker zo belangrijk als Artitec. Men luistert ook goed naar wat de (Nederlandse) klant wil. Märklin is inderdaad volkomen onbelangrijk (geen 1:87, vrij weinig Nederlands) en Roco loopt in belang steeds sterker terug, maar heeft nog wat troeven achter de hand (Plan T en V in nieuwe varianten). Fleischmann is het niet meer echt. McK: hun goederenwagens zijn zeer bruikbaar en zeer fraai (heb er zelf ook wat). NMJ is voor een zeer kleine markt en alleen LS Models en A.C.M.E. zijn inderdaad interessant voor een bepaalde markt (maar zeker niet (meer) voor de Nederlandse). Overigens: iemand al iets over ExactTrain gehoord? Verder is dat geluid van die HK-4 wel erg vreemd, lijkt wel een Australische dieseltrein....
Gelogd

Groet, Frank
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 1 Februari 2018, 21:53:25 »

Ik ga wel met je mee Frank, wat Piko betreft. De 2200 is prachtig en bijvoorbeeld ook een Bm 235 die ik van ze heb. Het is geen LSM, maar de Roco's voorbij.
Als de ICR's er volgend jaar zo uit zien van Piko is dát de klapper van 2019!!

Je leest toch wel mee hé Brillemans van Piko?  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #40 Gepost op: 1 Februari 2018, 22:00:48 »

Roco loopt in belang steeds sterker terug, maar heeft nog wat troeven achter de hand (Plan T en V in nieuwe varianten).

Maar ja, die Plan V en T staan op dit moment dus niet op de stand van Roco op de Spielwarenmesse. Gezien het budget van veel Nederlandse modelspoorders nu toch voor een flink deel naar Artitec zal gaan is dat een geluk bij een ongeluk. Of misschien toch ook weer niet, want Roco zal haar omzet in Nederland dit jaar waarschijnlijk zien teruglopen en dan wordt de kans op een Plan V/T in 2019 weer kleiner. Ik voorspel dat de prijzen voor cafeïnevrije tweedehands V-tjes dit jaar fors zullen stijgen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 5 Februari 2018, 19:28:45 »

Net  inin levende lijve gezien. Ziet er zeer ovwrtuigend uit.

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 8 Februari 2018, 02:16:56 »

Geluid HK4 is opgenomen tijdens de oliebollen rit in 2017.
Door ESU. Erg fraai en zuiver. Je moet hem zelf gaan horen en niet beoordelen via een filmpje.
« Laatste verandering: 8 Februari 2018, 02:20:44 door Chris van Diesen » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #43 Gepost op: 16 Februari 2018, 13:53:42 »

Aardig filmpje van Pijp-Lines over de Hondekop-vier van Artitec: https://www.youtube.com/watch?v=sz7034VSmho

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #44 Gepost op: 12 April 2018, 20:43:24 »

Heb net de 769 besteld bij de winkel in Vlaardingen. Mooie reden om daar weer eens langs te gaan en te gaan kijken Smiley

Gisteren mail gehad dat hij binnen was. Vandaag langs gegaan. Heb alleen de motorloze bak uit de doos gehaald en zag wat dingen in de verf, niet netjes gespoten/beschadigd, ik heb hem niet genomen. Ben zonder Hondekop weer huiswaarts gekeerd. Zonde van mijn vrije middag, maar ik weet zeker dat ik me er aan zou gaan storen. Nu gaan ze vrij hard over de toonbank dus wellicht vis ik naast het net, maar dat is dan maar zo. Binnenkort eens bij de winkel in de buurt kijken wat die heeft.
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2018Topic: Artitec 2018
« vorige volgende »
Ga naar: