Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Modellbahn Union  (gelezen 8949 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1979


« Gepost op: 15 Juli 2018, 10:44:35 »

Nieuwtje van 2018 is leverbaar:



Een goederenwagen uit 1964 die diende voor het vervoer van goederen van en naar het Verenigd Koninkrijk. Modellbahn Union uit Dortmund levert zes varianten waarvan mijn exemplaar met € 42,99 de duurste is. Alle varianten zijn Tp IV/V. Blijkens het etiket op de doos is de oplage van mijn variant 400 stuks. De rest zal wel navenant zijn. Modellbahn Union levert verder nog knikketelwagens en wat gebouwen en gebouwtjes in H0. Ze zijn ook in andere schalen actief. Alles alleen rechtstreeks te bestellen. Van het origineel zijn twee exemplaren behouden en in het Eisenbahnmuseum Bochum te zien.
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Juli 2018, 18:51:31 »

Leuke wagen. Ik ken het merk verder niet, zit het een beetje solide in elkaar?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1979


« Antwoord #2 Gepost op: 15 Juli 2018, 23:11:33 »

Ziet er goed uit, Huub. De wagon is nu alleen direct de vitrine ingegaan. Het enige dat ik mis, is een beschrijving hoe precies de slang van de vacuümrem te monteren. Daarvoor heb ik dus een foto van het origineel nodig.
Gelogd

Groet, Frank
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1979


« Antwoord #3 Gepost op: 23 Augustus 2018, 17:10:34 »

Modellbahn Union maakt ook knikketelwagens. Heb ikzelf niets aan (want geen Tp IV) maar wel heel fraai. Net nieuwe aankondigingen ontvangen, o.a. van een type dat naar het VK mag. Een wagon met Britse opschriften op een Duitse baan naar Tp V of Tp VI is best wel origineel. Er is ook een geweatherde versie. Zie hun site: www.modellbahnunion.com
Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2018Topic: Modellbahn Union
« vorige volgende »
Ga naar: