Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Märklin 2021  (gelezen 21848 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #15 Gepost op: 21 Januari 2021, 18:25:38 »

Dat hoort bij de neuheiten van ieder merk
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 21 Januari 2021, 18:44:58 »

Hmmm Huh? Ga ik mij hier met mijn Märklin spullen nog wel thuisvoelen, als er zoveel 'negatievelingen' zijn/  Huh? Huh? Huh?

Als je een persoonlijke mening over de hoogte van prijzen 'negativiteit' vind....  Huh?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #17 Gepost op: 21 Januari 2021, 19:42:02 »

@Zilte: maak je geen zorgen, ik heb niks tegen modelspoorders met Märklin-modellen.
Een deel van mijn collectie bestaat er ook uit. Wel sta ik kritisch tegenover het merk.

Maar ik zeg net zo makkelijk iets van LS Models als dat merk het flikt om aangekondigde
modellen doodleuk na 15 jaar nog niet uit te brengen, ondanks dat ze in hun catalogus
stonden. Of kijk even wat ik vandaag bij het nieuws van Heris schreef.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #18 Gepost op: 21 Januari 2021, 19:59:30 »

Ach heren, lees mijn bericht met de bekende  Wink  Cheesy Grin Duim omhoog Ik trek mij van niets aan van wat een ander vindt. Het is mijn hobby, die ik op mijn manier beleef en doe, net als jullie. Grin
« Laatste verandering: 21 Januari 2021, 20:01:09 door Zilte » Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #19 Gepost op: 21 Januari 2021, 20:27:58 »

Ik ben er wel blij mee hoor. Die blauwe 1200 vult voor mij precies het gat dat er voor mijn tijdperk (IV) nog bestond. Hij is alleen wel 10% duurder dan de vorige edities. Ik denk trouwens dat die prijsverhoging in verband staat met verplaatsing van de productie van China terug naar Europa, zou dat niet kunnen?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #20 Gepost op: 21 Januari 2021, 20:31:32 »

Dat terugverhuizen van de productie uit China is toch al weer wat jaren geleden ondertussen?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #21 Gepost op: 22 Januari 2021, 06:41:50 »

Doet niet onverlet, dat nog veel kleine onderdelen op het gebied van elektronica nog steeds uit China komen. Cool Maar qua omzet zullen ze ook wel last hebben van de pandemie en uit ervaring weten, dat de kachel wel moet blijven roken. Aan de andere kant zie je ook prijsstijgingen bij de concullegae. Mensen zoeken nu ander vertier en ook het aantal mensen met onze hobby neemt weer toe, dus er valt weer wat te verdienen en te sparen.
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #22 Gepost op: 22 Januari 2021, 17:44:23 »

Dat terugverhuizen van de productie uit China is toch al weer wat jaren geleden ondertussen?

Dat met die steeds hogere prijzen is ook niet van dit jaar volgens mij. Een paar jaar terug (of was dat vorig jaar?) waren die drie NS bietenkarretjes toch ook al €109,-? Die vielen me voor het eerst op qua prijsstelling. Ik heb ze ook laten liggen terwijl ik het wel leuke karretjes vond. Een vijf jaar terug waren dergelijke setjes in mijn beleving €50,- / €60,- nieuw en dat is ook wat ik er ongeveer voor over heb. Dan koop ik wel Roco's en stort ze zelf vol met zangzaad en een blokje "piep"-schuim. Of zit ik dan zo mis met de jaren?

Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 23 Januari 2021, 11:52:23 »

Maar qua omzet zullen ze ook wel last hebben van de pandemie en uit ervaring weten, dat de kachel wel moet blijven roken.

Gelijk niveau als het eerdere (gebroken) boekjaar, ondanks dat productielocaties stil hebben gelegen, voor het huidige boekjaar wordt met een plus gerekend (www.handelsblatt.com).

Ik weet niet beter dan dat het prijsniveau van Märklin boven dat van de concurrenten ligt. Blijkbaar wordt het voor die prijs verkocht, anders zouden ze het spul wel goedkoper maken. Het heeft in elk geval geen zin bij individuele modellen verklaringen te zoeken in China-productie, ontwikkelingskosten of wat dan ook. Die directe relatie is er zelden bij dit soort producten.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #24 Gepost op: 23 Januari 2021, 12:09:22 »

Klopt. En verder zijn het adviesprijzen. Als je bij de bekende grote winkel uit Vlaardigen op de website gaat kijken, zie je meteen al dat de winkelprijzen lager liggen. Ben je daar lid, dan betaal je zelfs nog wat minder. Maar zelfs dan nog blijft Märklin aan de prijs.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #25 Gepost op: 5 Februari 2021, 17:22:35 »

Märklin TV: https://youtu.be/rfs6hZjnKTc

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #26 Gepost op: 12 Februari 2021, 21:13:10 »

Aardig nieuws voor de Vectron-liefhebbers onder de Märklinisten: er wordt gewerkt aan een geheel nieuw Vectron-
model, getuige een nagekomen nieuwtje voor de Deense markt:



Overigens wordt het niet de op de foto afgebeelde EB 3202, maar krijgt het model nummer 3203. Dus geen nummer-
doublures met Piko en Roco.

Bron: togogtekno.dk


mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #27 Gepost op: 11 Mei 2021, 07:44:27 »

Vanmiddag om 13:00 uur worden op Jijbuis de zomernieuwtjes van Matrix onthuld:

https://www.youtube.com/watch?v=ip5b90Qbo5g
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #28 Gepost op: 11 Mei 2021, 13:13:59 »

PDF-file: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/view/524/marklin_novelties_summer_2021_catalog_pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 11 Mei 2021, 15:43:43 »

Er gaan geen Waldijk’s centjes naar Göppingen zo te zien. M.a.w. niks van mijn gading.  Cheesy
Je zou bijna gaan wennen aan de prijzen....  Shocked
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2021Topic: Märklin 2021
« vorige volgende »
Ga naar: