Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Brawa 2020  (gelezen 37186 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Gepost op: 16 Januari 2020, 18:37:23 »

https://www.brawa.de/fileadmin/Kundendaten/Downloads/Broschueren/BRAWA_Neuheitenprospekt_2020_D.pdf
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Januari 2020, 19:07:47 »

Nu voor de NL-rijders hopen dat de 216 een in Nederland bruikbaar nummer krijgt. Is iedereen weer tevreden.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 591


« Antwoord #2 Gepost op: 16 Januari 2020, 20:05:25 »

De standplaats is de juiste. Echter kwam de loc in 1974 in een ander depot terecht waardoor de inzet in NL officieel niet kan. Aldus iemand op BNLS.

Nou komt Piko ook met een 216. Maar goed dat het nummer dan niet de juiste is neem ik maar voor lief. Omnummeren kan altijd nog...
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Januari 2020, 20:11:43 »

Gewoon je baan voor 1974, dan kun je er gewoon mee naar Nederland.  Grin

Volgens de plaatjes en praatjes van Piko gaan zij een voorserieloc uitbrengen, die nogal opvallend afwijkt van de serielocs. Niet echt vergelijkbaar met de Brawa.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Januari 2020, 20:22:26 »

'T is verleidelijk....eigenlijk altijd al een mooie diesel gevonden en een 216 kan je in NL verantwoorden.
Maar wat hang ik er achter? Maar eens in de boeken klimmen. Volgens mij reden ze wel VAM-treinen, schreef hij hoopvol...

Vooralsnog denk ik te begrijpen dat 3-railers weer automatisch de sound met bijbehorende kosten door de strot gedouwd krijgen.
Dan is de lol er al weer af  Sad
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 591


« Antwoord #5 Gepost op: 16 Januari 2020, 20:44:03 »

Volgens mij VAM, buurt goederentreinen, ketelwagens, zelflossers, gesloten wagens, koelwagens, Plan E. En een sleep met 3 silberlinge naar Groningen.

https://www.frieslandrail.nl/huurloks-noord-nederland/

Volgens mij was die huur periode van 1979 tot 1985.
« Laatste verandering: 16 Januari 2020, 20:48:28 door Joran » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17500


318*


« Antwoord #6 Gepost op: 16 Januari 2020, 20:49:28 »

Het antwoord vind je op pagina 5, 9, 10, 11,12, 48 en 84 van deel 1 uit de serie 'Diesellijnen Toen & Nu'.
Moet je alleen nog even geduld hebben. Ik werk er aan as we speak. Het boek zal er ongetwijfeld eerder zijn dan het Brawa-locje.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Januari 2020, 20:51:56 »

Vooralsnog denk ik te begrijpen dat 3-railers weer automatisch de sound met bijbehorende kosten door de strot gedouwd krijgen.
Dat is om te zorgen dat je het geluid van rijden op M-rails niet meer hoort.  Grin

Overigens kun je ook een 215 en 218 in Nederland wel verantwoorden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Januari 2020, 21:11:57 »

Voor een VAM-trein?
In die link van Joran noemt men ook de 218 als huurlok.
Echter in de reeks foto's zie ik alleen 216's
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 591


« Antwoord #9 Gepost op: 16 Januari 2020, 21:18:56 »

Bij mijn weten waren het alleen 216’s. De 215’s en 218’s kwam (bij mijn weten) alleen in Nederland met internationale treinen en grensverkeer (Nijmegen - Kleve bijv).
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Januari 2020, 21:27:51 »

Voor een VAM-trein?
Nee, niet voor een VAM-trein, ik doelde op het verantwoord inzetten in het algemeen.
215's reden ook de huckepack-treinen over de IJzeren Rijn, achter de 218 kun je een ICE hangen.
216 heb ik zelf alleen in Almelo met de lege olietrein naar Schoonebeek gezien. Ze waren alweer verdwenen toen ik voor het eerst spoorse bestemmingen in het hoge noorden bezocht.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 20 Januari 2020, 21:13:21 »

Prijslijst

https://www.brawa.de/fileadmin/Kundendaten/Downloads/Preislisten/BRAWA_UVP_Preisliste_2020.pdf
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 21 Januari 2020, 10:21:53 »

Zojuist de prijslijst een gecheckt op de BR216

2 rail analoog € 179,90
2 rail sound   € 299.90
3 rail sound   € 299,90

Dat betekent, uitgaande van een decoder in de analoge (ca. €30), een meerprijs voor sound van €90

Misschien als ze in de winkel liggen eens kijken of een 2 rail analoog om te bouwen is  
« Laatste verandering: 21 Januari 2020, 15:13:32 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 21 Januari 2020, 15:06:38 »

Het is niet helemaal uit te sluiten dat er een exemplaar naar Plettenburg komt.
Mocht dat het geval zijn, dan mogen de heren van de Waldijkse werkplaats wel een kijkje komen nemen of een ombouw tot pukkelstrijkijzer tot de mogelijkheden behoort.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17500


318*


« Antwoord #14 Gepost op: 21 Januari 2020, 15:10:34 »

Volgens mij ben ik een steekpenningen-zaak op het spoor. Het lijkt me namelijk zeer aannemelijk dat de firma Brawa de burgemeester van Plettenburg betaald heeft om in de toekomst de burgemeester van Waldijk over te halen toch maar een Brawa-loc aan te schaffen. Ben benieuwd of de Plettenburger Nachrichten hier over durft te schrijven!

 Wink

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2025Nieuwe ontwikkelingen 2020Topic: Brawa 2020
« vorige volgende »
Ga naar: