Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Trix 2020  (gelezen 22618 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 28 November 2019, 18:23:35 »

Insider model 2020: Trix 22976 - SBB TEE-Dieseltriebzug SBB RAm 501

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 28 November 2019, 19:39:39 »

O, kijk nou: https://www.trix.de/fileadmin/media/trix/produkte/clubmodelle/22976_FR_NL_Online.pdf
Het Trix-model wordt net zo duur als dat van Märklin...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #2 Gepost op: 28 November 2019, 22:13:57 »

€900,- Wowsers.
Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 28 November 2019, 22:15:34 »

O, kijk nou: https://www.trix.de/fileadmin/media/trix/produkte/clubmodelle/22976_FR_NL_Online.pdf
Het Trix-model wordt net zo duur als dat van Märklin...

Ja natuurlijk! Waarom dacht jij van niet?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 28 November 2019, 23:36:49 »

Omdat ik begrepen had dat alleen de Märklin-versie alle digitale functies zou krijgen.
Het lijkt mij tamelijk idioot dat je voor een ietwat uitgekleed model hetzelfde zou moeten betalen.
Of is dat de wraak van de drierail-sekte jegens tweerailers?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 29 November 2019, 06:20:28 »

De Trix heeft ook al die toeters en bellen. Het enige wat mist zijn twee sleepers en een relais om die te schakelen want zo'n ding moet op een oude analoge baan met M-rails natuurlijk wel stoppen op het spanningsloze stukje rail voor een sein...

Wat ik absoluut niet begrijp is hoe ze tot het besluit zijn gekomen dit model nieuw te ontwikkelen terwijl ze zo'n 10 jaar terug (dus geen oude ontwikkeling) het ding in huis hadden. Ook 1:87 en niet dat stokoude te korte Märklin ding.
Dat ze toen al moesten dumpen omdat Roco en LSM de markt al bediend hadden.
Nu zullen de diehard sekteleden er wel één kopen want het is hét insidermodel, maar ik vermoed dat de 2 railmodellen niet als warme broodjes gaan...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 29 November 2019, 10:57:06 »

Ach ja, een oud gezegde in modelspoorland is 'De modelspoorder wikt, maar Märklin beschikt'.    Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 15 Januari 2020, 18:59:21 »

Trix 2020-folder: https://memoba.at/ctg_mediaarchiv/PDFKATALOG/DE_Trix_H0_nh2020_Internet.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 15 Januari 2020, 19:58:09 »

De Plettenburger Fahrleitungsmeisterei was al heel opgetogen dat er eindelijk een Turmtriebwagen hun kant op zou kunnen komen. Maar bij deze prijs? De Bundesbahndirektor ist ja nicht blöder Heinrich.
Qua prijssteling zijn ze in Göppingen echt compleet van de pot gerukt, naar mijn bescheiden mening.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #9 Gepost op: 15 Januari 2020, 20:17:09 »

Die Turmtriebwagen is er toch al eens eerder geweest? Of was dat bij Roco?
En ja, 500 euro is wel heul veul geld...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 15 Januari 2020, 20:24:44 »

Ik dacht alleen in andere uitvoeringen, maar ben niet zeker. Ook al te duur trouwens.

En het is niet alleen die 500 euro, ik kom nauwelijks "concurrerende prijzen" tegen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #11 Gepost op: 15 Januari 2020, 20:32:13 »

Tja, je bent arrogant of je bent het niet. En bij Märklin zijn ze kennelijk van mening dat ze goud in handen hebben, zelfs als ze geen laagje doublé over hun modellen spuiten.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #12 Gepost op: 15 Januari 2020, 20:57:06 »

Ach, een huis-tuin-en-keuken motor+bijwagen kost bij Roco tegenwoordig ook 400€, dus dat een special 500 kost, vind ik niet overdreven duur. Ik vrees dat ze dat met de huidige seriegroottes ook wel nodig hebben om er financieel een beetje uit te komen. Dat de penningmeester thuis zich bij dat soort bedragen afvraagt of dit model echt nodig is, is een andere discussie. Mijn penningmeester voelt wel met jullie mee  Wink
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #13 Gepost op: 15 Januari 2020, 21:05:39 »

Probleem voor de fabrikanten lijkt me op een gegeven moment wel dat modelspoorders die al de nodige tijd meelopen en dus ook al een aardig omvangrijke collectie hebben, eerder zullen denken: 'Mwa, toch maar even niet'. En dan krijg je dus vraaguitval. Waarna men nog minder nieuwe modellen zal ontwikkelen die een nog hogere prijs krijgen. Je hebt ook 'Brot und Butter'-modellen nodig lijkt mij, niet alleen dure 'toeters & bellen'-gevallen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 15 Januari 2020, 21:33:51 »

Dat is zeker het geval.
Persoonlijk heb ik nog niets genoteerd van het nieuw gepresenteerde wat we nu weten.
Er staat nog een IC HK4 in bestelling en verder ga ik me maar concentreren op compleet maken van treinen via de tweedehands online- en beurshandel.
Mogelijk wordt er nog e.a. gepresenteerd in Neurenberg, maar heb geen hoge verwachtingen. Wel hoop  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2020Topic: Trix 2020
« vorige volgende »
Ga naar: