Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
Print
Auteur Topic: Artitec 2023  (gelezen 12339 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 3 Februari 2023, 11:59:49 »

De declassering zou aan het einde van het Plan E tijdperk hebben plaatsgevonden, waarom wordt nog nagevraagd.
De oplage van dit model is relatief erg klein trouwens.

Verder zijn de uitgebrachte nummers ook allemaal E's die het tot het einde uitgehouden hebben om ze te kunnen combineren met de vloot ICR die nu de markt overspoeld.

Bron: Artitec
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #31 Gepost op: 3 Februari 2023, 12:26:47 »

Ja, maar aan het einde van het Plan E-tijdperk ging het dus om AB's die gedeklasseerd werden, zoals Frank in de Materieelgids schrijft. Als er in die tijd A' waren gedeklasseerd, was hem dat vast wel opgevallen, lijkt mij.
Omdat ook Martijn Haman en RailWiki het niet melden, ben ik heel benieuwd wat Artitec jou daar nog over gaat melden. Het lijkt me dat ze toch minimaal over een voorbeeldfoto zouden moeten beschikken?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 3 Februari 2023, 12:42:35 »

De aangever van alle nummers die nu gaan verschijnen heeft foto's van al die rijtuigen is me aangegeven.
Feit is dat de AB's oorspronkelijk B's waren (5 ramen tussen de deuren) en het Artitec model een A (4 ramen tussen de deuren) welke B gemaakt is.
Dát matcht i.i.g. niet
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #33 Gepost op: 3 Februari 2023, 12:48:50 »

Ja, ik ben dan ook heel benieuwd naar die foto! En ik vermoed Frank en Martijn Haman ook.
Plaats je 'm, zodra je 'm gekregen hebt?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 3 Februari 2023, 13:02:25 »

Artitec geeft bij de gedeclasseerde het plaatje van een A het nummer 212-6

Als ik die opzoek bij Martijn Haman vind ik 50 84 18-37 212-6, welke daar voor de A6510 was.
« Laatste verandering: 3 Februari 2023, 21:46:13 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 3 Februari 2023, 13:02:59 »

Ja, ik ben dan ook heel benieuwd naar die foto! En ik vermoed Frank en Martijn Haman ook.
Plaats je 'm, zodra je 'm gekregen hebt?

Als ik een foto krijg en mag plaatsen wel.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #36 Gepost op: 3 Februari 2023, 13:11:55 »

Ik denk dat Artitec dat niet zal doen. Dan zul je de naam van de fotograaf moeten achterhalen en hem vragen om de foto en toestemming die te publiceren.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #37 Gepost op: 3 Februari 2023, 13:18:51 »

In het geval je een statement wilt maken over een bepaald onderwerp, geldt het zogenaamde citaatrecht. Je mag een foto dan, met vermelding van de credits voor de fotograaf, toch plaatsen.
Uiteraard mag je niet hele hoofdstukken uit een boek overnemen, maar als het om een specifiek statement gaat, dat je kracht wil bijzetten, dan voorziet citaatrecht daar in.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #38 Gepost op: 3 Februari 2023, 13:35:58 »

Ondanks dat ik denk dat je weet waar je over praat, denk ik toch dat je er hier naast zit. Je hebt het over citaatrecht. Dat gaat over tekst, een gedeelte van een product (het boek). Een foto het gehele product van de fotograaf, dus zul je bij de fotograaf te rade moeten. Doorgaans wordt er op de fora gehandeld zoals je zegt, maar correct is het imho niet. Als een fotograaf zijn beeld op een forum ontdekt en verzoekt het daar te verwijderen, dan is dat wel degelijk dwingend.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #39 Gepost op: 3 Februari 2023, 13:54:28 »

Foto's vallen ook onder het citaatrecht. Maar ik ben het wel met je eens dat je veel beter gewoon toestemming kunt vragen aan de fotograaf. En als uitgever heb ik het liever ook niet dat mensen zich beroepen op citaatrecht en dan zomaar dingen uit mijn boeken overnemen, maar juridisch gezien kan dat wel.

Hoe dan ook: ik wil heel graag weten waar Artitec zich op baseert. Vooral de opmerking dat het zou gaan om het einde van het Plan E-tijdperk vind ik heel integrerend, omdat Frank toen echt volop per trein onderweg was en van alles noteerde. Het zou hem dan moeten zijn opgevallen, tenzij het om een enkel exemplaar ging. Dat ook med-kenner Haman het niet noemt, vind ik opvallend. Enfin, ik wacht de informatie van Artitec met spanning af.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #40 Gepost op: 3 Februari 2023, 14:13:51 »

Declassering zou zijn gedaan omdat er een vertraagde instroom van ICR's was en daardoor een tekort aan 2e klasse rijtuigen.
Meer info volgt nadat betreffende persoon geraadpleegd is.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #41 Gepost op: 3 Februari 2023, 14:42:14 »

Volgens mij loopt er iets spaak in de redenering van die aangever van Artitec.
Lees maar even mee:

De declassering zou aan het einde van het Plan E tijdperk hebben plaatsgevonden, waarom wordt nog nagevraagd.

Declassering zou zijn gedaan omdat er een vertraagde instroom van ICR's was en daardoor een tekort aan 2e klasse rijtuigen.


Einde tijdperk Plan E was ongeveer 1988/1989. Instroom ICR was 1980/1981. Er klopt dus iets niet in de redenering...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 3 Februari 2023, 14:52:24 »

Ik geef slechts door wat mij verteld wordt door Artitec  Wink

maar....eerste ICR rijtuig werd afgeleverd op 29-9-1980 en de laatste op 12-9-1988.
Waar in die periode die vertraging zat is niet gezegd, maar kan best in de eindfase zijn geweest.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #43 Gepost op: 3 Februari 2023, 15:05:21 »

Hoe dan ook Jakop, je naam staat er al met grote letters op geschreven volgens mij Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #44 Gepost op: 3 Februari 2023, 15:24:05 »

Bouwjaren ICR:

ICR-1 Buurland: 1980-1982
ICR-2 Binnenland: 1982
ICR-3 Benelux: 1986-1987
ICR-4 Benelux en Buurland: 1988

In 1988 werd er dus alleen nog maar voor Benelux en Buurland afgeleverd.
Bij de aanvang van de zomerdienst werd de inzet van Plan E beëindigd.
Dit allemaal volgens onze onvolprezen huiskat.

Ik zie het bewijs van Artitec voor gedeklasseerde A's van Plan E met grote belangstelling tegemoet.
Ik durf beslist niet te beweren dat het niet kan, maar in combinatie met het ICR-verhaal lijkt me de kans redelijk klein, of het is om een enkel rijtuig gegaan en daardoor amper bekend.
Maar ik laat me graag overtuigen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2023Topic: Artitec 2023
« vorige volgende »
Ga naar: