Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Liliput 2023  (gelezen 3578 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Gepost op: 23 Februari 2023, 12:34:45 »

Een beetje onhandig, want geen gewone pdf-file, maar afbeeldingen op Facebook, maar toch: https://www.facebook.com/photo?fbid=644639217465929&set=pcb.644643287465522

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Februari 2023, 20:19:34 »

Zit wel leuk spul bij, vooral de Turmtriebwagen en de Isover-wagens.
Wel weer jammer dat uitgerekend de Isover-variant dan weer per drie gaat (of ik heb gemist dat die eerder al los verkrijgbaar is geweest).
En de verkrijgbaarheid ervaar ik ook altijd wel als een dingetje.

A propos dat wagentype, het is een redelijke basis om er een Recticel-wagen van te maken.
« Laatste verandering: 23 Februari 2023, 20:23:00 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #2 Gepost op: 23 Februari 2023, 20:28:04 »

Hierbij de link naar de pdf-versie: https://memoba.at/ctg_mediaarchiv/PDFKATALOG/liliput_nh_2023.pdf
Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 23 Februari 2023, 21:44:47 »

Tjonge...  Memoba heeft brutaalweg de pagina's van de Facebookpagina van Modellbahn Kramm gejat en er een pdf-file van gebakken.
De logo's van de concullega staan er overal in. Niet erg professioneel.

Die Recticel-wagen kwam misschien ook nog wel in Kesteren destijds? Ga je een verbouw-poging doen, Huub?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 23 Februari 2023, 22:51:50 »

Huub, als je een losse wagen wilt om er een Recticel-wagen van te bouwen, dan is dit misschien wel een interessante donor: https://www.modeltreinexpress.nl/webshop2/article/834549/Liliput%20235801

Voor de rest staan er bij MTE nog een stel vergelijkbare wagens, maar allemaal in setjes van twee stuks.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Februari 2023, 10:38:43 »

Zeg nooit nooit, maar zelf geen plannen voor de Recticel.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 24 Februari 2023, 10:51:28 »

Inmiddels is er een echte pdf-file verschenen: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1035/liliput_novelties_2023_catalog_pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #7 Gepost op: 24 Februari 2023, 11:27:37 »

Tjonge...  Memoba heeft brutaalweg de pagina's van de Facebookpagina van Modellbahn Kramm gejat en er een pdf-file van gebakken.
De logo's van de concullega staan er overal in. Niet erg professioneel.

Ik heb het vermoeden dat men juist de onprofessionaliteit van de concullega heeft willen aantonen: zij zijn te vroeg en wij willen ons de kaas niet van het brood laten eten door later met die info te komen - maar dan laten we ondertussen zien waar we de info gevonden hebben. Een spelletje...
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 24 Februari 2023, 11:53:46 »

Dat kan ook. Sowieso heb ik liever echte pdf-files met goed beeldmateriaal.
Als ik Memoba was, dan zou ik nu heel snel alsnog de echte pdf-file plaatsen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #9 Gepost op: 24 Februari 2023, 14:32:36 »

En dat is waarschijnlijk gebeurd, want als je nu de link van Memoba aanklikt krijg je de Neuheiten Katalog zonder logo's van Kramm. (Of zou hij alle logo's digitaal weggestuft hebben?)
Gelogd

hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 25 Februari 2023, 13:34:30 »

Zeg nooit nooit, maar zelf geen plannen voor de Recticel.
Nog steeds niet, maar wel een artikel met maattekeningen (en foto's uit Kesteren) gevonden van deze wagen in een oude Modelbouwer.
Als er eens een Isover-wagen naar Plettenburg komt, zal ik in elk geval kijken of de overeenkomsten goed genoeg zijn om een Liliput te verzagen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #11 Gepost op: 3 September 2023, 18:57:03 »

Catalogus 2023/2024: https://liliput.de/wp-content/uploads/2023/06/Liliput_Katalog_2023_72dpi.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2023Topic: Liliput 2023
« vorige volgende »
Ga naar: